Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då ställer jag frågan HUR MÅNGA HÅLLER PÅ MED DÄCK HÄR !Läste du öht den biten om kan variera en del beroende på...
Och frågan gällde förvarade däck, inte utslitna däck.
Därför de kvittar hur nya däck man skaffar och är inte däck montörer uppmärksamma på att däcket är ovalt sen innan dvs släppt i stommen inne i gummit så blir de obalans.... är fälgen full med vikter på insidan då är däcket kast fast de är nytt ....Nä varför skulle det bli obalans.
Sen om ni vill köra med hockypuckar så gör de .Då ställer jag frågan HUR MÅNGA HÅLLER PÅ MED DÄCK HÄR !
Kolla bara så de är bra mönster baraTack för tips, kastade mig på Blocket och fick helt ok vinterhjul till bra pris.
Jag ska titta närmare på dem i morgon, köpte dem främst för fälgarna och om däcken kan gå ett par säsonger är det en bonus. Sparade ca 2500 jämfört med att köpa nya fälgar. Skulle vara körda en säsong, mönsterdjupet var fint. Men jag hittade inte koden så att jag kan se om den där enda säsongen var i vintras eller för 15 år sedan...Kolla bara så de är bra mönster bara
Ja, det är en av anledningarna till att jag absolut inte vill ha fyrhjulsdrift på min vanliga bruksbil. Det är bra på traktorn dockVinterdäck å 4- hjulsdrift är aldrig skoj när man får ett däck totalförstört när däcken gått en hel del.. blir 4 nya
Jag minns faktiskt inte om mina nuvarande vinterdäck är 17”, vet jag hade 16” när jag köpte bilen men de fälgarna va fula så de sålde jag när jag köpte nya sommarfälgar och de gamla sommarfälgarna blev vinterfälgar istället.Finns dom som har 17" och uppåt som vinterdäck
Det där känner jag allt för väl igen.Vinterdäck å 4- hjulsdrift är aldrig skoj när man får ett däck totalförstört när däcken gått en hel del.. blir 4 nya
Jag tycker inte att man måste hålla på med däck för att ha kunskap om vad man kör på. Det finns många som har kört bil i rätt många år här, säkert längre än du varit vuxen, att ha koll på bilens hjul ingår som kunskap på bilen man kör och som erfaren bilförare vet man det. Det finns många som inte vet, men döm inte ut folk här bara för att de inte håller på med däck som yrke.Då ställer jag frågan HUR MÅNGA HÅLLER PÅ MED DÄCK HÄR !
Jag som kör mycket året runt i viltrika traker och på motorväg i alla väglag och tider på dygnet skulle aldrig köpa däck med kriteriet att de är billiga. Jag lusläser alla tester jag kan hitta innan jag gör mitt val utifrån mina behov och pris kommer långt ner på listan.I min familj har vi alltid köpt billiga däck, det byts fortare ut men kostnaden per gång blir inte lika hög. Inga olyckor alls hos min 70 åriga mamma, inga fancy bilar heller, nu senast en volvo 245a. Min bror har haft en olycka, knappast däckens fel i det fallet. Man kör efter väglag osv.
Då ställer jag frågan HUR MÅNGA HÅLLER PÅ MED DÄCK HÄR !
Men om man köper vinterdäck från en välrenommerad tillverkare, tex. Nokian så behöver man inte läsa några tester, man vet ändå att det är braJag som kör mycket året runt i viltrika traker och på motorväg i alla väglag och tider på dygnet skulle aldrig köpa däck med kriteriet att de är billiga. Jag lusläser alla tester jag kan hitta innan jag gör mitt val utifrån mina behov och pris kommer långt ner på listan.
Det är inte för att de slits snabbare som billiga däck är billiga, det är för att de är kassa och kan vara rent livsfarliga många gånger! Bra däck är en billig livförsäkring, både för mig och andra i trafiken, de kan vara skillnaden på liv eller död, ett liv som invalid eller helt frisk. Självklart anpassar jag hastigheten efter förhållandena, men saker kan hända på bråkdelen av en sekund och 10 m eller mer i bromssträcka eller om man behöver väja att det inte släpper lika lätt kan vara avgörande för om jag klara mig oskadd, åker ambulans eller bårbil.
Jag väljer det däck som är ultimat för mig och eftersom utvecklingen ständigt går framåt men det händer även att det blir fel ibland, så jag kollar alltid testerna innan jag bestämmer mig. Var det inte Nokia som hade problem ett år med att dubben bröts?Men om man köper vinterdäck från en välrenommerad tillverkare, tex. Nokian så behöver man inte läsa några tester, man vet ändå att det är bra
Dagligen nästan. Eller flera gånger varje år. Förutom en period på 8 år som ingenjör och provförare. Har nog provkört ett hundratal olika slags däck i nästan alla typer av väglag. I Arvidsjaur hann vi med 23 uppsättningar vinterdäck (och några allroundvarianter plus ett sommardäck) på en expedition.Då ställer jag frågan HUR MÅNGA HÅLLER PÅ MED DÄCK HÄR !