Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pandemin och kriget ställer till de en hel del ...De jag pratat med är det ingen som direkt vet varför det blivit dyrare och svårare att få tag i. Mina egna misstankar är att det på nått sätt hänger ihop med pandemin och kanske till och med kriget.
Jag har kört med friktionsdäck flera år och här nere i södra Sverige tycker jag det funkar helt okej. Får som du säger anpassa körstilen när det är riktigt halt (vilket man förvisso bör göra även om man kör med dubb också).
Vi får väl se vad för slags vinter det blir i år här.
Nej de är aldrig jobbigt för oss att säga prisernaDe ringde från verkstaden och jag behövde nya så de är beställda. Inte så rolig utgift men bars att göra.
Åhh då blir de jobbigt läge om han repar dom när dom ska påDe ligger i garaget och förhoppningsvis nästa helg monteras de på fälgen av sambons truckrepratör på jobbet. Det är bra att han kör sönder truckar på jobbet så han kan flörta till sig lite fälg montering. Fälgarna är nylackade från mitt jobb för typ 14 dagar sedan.
Då gör vi vell om proceduren nästa år. Med till jobbet blästring och lackering.Åhh då blir de jobbigt läge om han repar dom när dom ska på
En annan hade ju dött om grabbarna hade repat fälgarna på mitt jobb.Då gör vi vell om proceduren nästa år. Med till jobbet blästring och lackering.
Fast då ordnar vi ju jobb åt oss själva.En annan hade ju dött om grabbarna hade repat fälgarna på mitt jobb.
Bara däcket ja, räkna med avkräning och på, balansering, montering , och en kille som vill ha betalt för jobbet. Då är de inga 1600Hm, 1600kr/däck Good year, dubbade, i min storlek. Rimligt? Tycker inte det låter jättedyrt? Borde kanske slå till?
Och vilken dimiton de gäller på däcken, ju större och bredare ju dyrare är de .Bara däcket ja, räkna med avkräning och på, balansering, montering , och en kille som vill ha betalt för jobbet. Då är de inga 1600
Det ingår. Även om jag när jag anger ett pris självklart generellt tänker på däcket som enskild vara men nu stod det dock i annonsen att byte ingår och jag köpte mina sommardäck där förra våren och betalade annonspriset. Självklart pratar jag också om dimensionerna på mina däck (205/55/16), andra hade andra pris. Då låter det ju ändå som att det är bra pris.Bara däcket ja, räkna med avkräning och på, balansering, montering , och en kille som vill ha betalt för jobbet. Då är de inga 1600
Låter som ditt jobb är ett av de dyrare ställena..Och vilken dimiton de gäller på däcken, ju större och bredare ju dyrare är de .
Kan ge ett exempel 17" vinterdäck 4 st med jobb och däckförvaring 14papp
Näpp så är verklighetenLåter som ditt jobb är ett av de dyrare ställena..
Dom billiga däcken är inte gjorda för vårt klimat. Så du gjorde helt rättJag köper mina på nätet och får dem levererade till en montör. Betalar sammanlagt 1350 kr/st för Nokian-däck efter montering på befintliga fälgar vilket jag tycker är helt okej. Vågar inte riktigt köpa de billigare, inbillar mig att de håller sämre? Pendlar 8 mil om dagen men 95 % på vägar i gott skick (E6/yttre ringvägen) så för mig är dubbfria det enda vettiga alternativet.
Då gör dom gratis jobb och de är ju snällt av domDet ingår. Även om jag när jag anger ett pris självklart generellt tänker på däcket som enskild vara men nu stod det dock i annonsen att byte ingår och jag köpte mina sommardäck där förra våren och betalade annonspriset. Självklart pratar jag också om dimensionerna på mina däck (205/55/16), andra hade andra pris. Då låter det ju ändå som att det är bra pris.