🖐Finns dom som har 17" och uppåt som vinterdäck
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
🖐Finns dom som har 17" och uppåt som vinterdäck
Helt nya däck som är skrot enligt dom . Har flera kunder som har kommit till oss.Hur lurar de folk? Hämta ut däck förstår inte riktigt.
Däck är fortfarande färskvara vill du köra på hårda däck som spricker ! Eller på 11år gammalt däck självÅk till närmaste däckshop/verkstad visa upp däcken och be om en bedömning om skicket.
Är ju omöjligt att säga något utan att se och känna på dem och huruvida de är ok att köra på eller inte hänger nog mycket på hur de förvarats.
Då får man komma ihåg att däckverkstaden gärna säljer nya däck och att det kan påverka deras bedömningÅk till närmaste däckshop/verkstad visa upp däcken och be om en bedömning om skicket.
Är ju omöjligt att säga något utan att se och känna på dem och huruvida de är ok att köra på eller inte hänger nog mycket på hur de förvarats.
Jag är inte ett dugg förvånad, men då har du fina sommardäck när det är dags att byta och håller ett par årHade min bil inne på service för någon vecka sen. Jag hade missat att sommardäcken var helt slut.
De bytte till dubbdäcken (kör både natt och tidig morgon på små vägar) och beställde nya sommardäck. 18” Michelin kostar 10 000 kr allt som allt.
Inget de jag använder pysslar med iaf.Då får man komma ihåg att däckverkstaden gärna säljer nya däck och att det kan påverka deras bedömning
Färskvara och färskvara, livslängden för "normala" däck beräknas till ca 10 år.Däck är fortfarande färskvara vill du köra på hårda däck som spricker ! Eller på 11år gammalt däck själv
Och vem har sagt 10 år ? Har du sett torrsprukna däck efter 5 år ? Så du kör i 10 år med helt blankslitna hockypucks däck där korden sticker utFärskvara och färskvara, livslängden för "normala" däck beräknas till ca 10 år.
Denna siffra kan sedan variera en hel del beroende på körstil, däcktryck, förvaring, körstil osv.
Därav att man tar äldre okörda däck till de som kan däck och får ett utlåtande om skick..
Och vem har sagt 10 år ? Har du sett torrsprukna däck efter 5 år ? Så du kör i 10 år med helt blankslitna hockypucks däck där korden sticker ut
Hut är de med säkerheten
Prova köra på hockypuckar till däck och säg hur bromssträckan är speciellt på vinterdäck . Den infon vill jag ha av dig
Ok. Våra levererades hem tog 2 dagar. Beställdes måndag kväll kom onsdag EM.Helt nya däck som är skrot enligt dom . Har flera kunder som har kommit till oss.
Och stora bekymmer att hämta ut däck innan man ska byta igen och de kostar mer att hämta ut däcken under fel period
Titta på bilderna från 2019 däckMenar inte @Gnist att gummit har den livslängden? Inte att mönstret håller i 10 år. Utan att OM mönsterdjupet är ok hela tiden så håller ett däck i ca 10 år. Sen måste man väl köra så löjligt lite per år för att det ska hålla i 10 år så att det blir helt orimligt men ändå.
Väder och saltet från vägarna sen är de sämre gummi i däck nu. Bil som går i trafik alltid .så de är inget ovanligt...Om däck är så där torrspruckna efter tre år är det något som inte stämmer. Kvalitetsdäck från kända tillverkare är fortfarande i princip som nya efter tre år.
Bara skäll på dom om ni märker obalans i bilen . Bilen ska aldrig slå i ratten med nya däckOk. Våra levererades hem tog 2 dagar. Beställdes måndag kväll kom onsdag EM.
Nä varför skulle det bli obalans.Bara skäll på dom om ni märker obalans i bilen . Bilen ska aldrig slå i ratten med nya däck
Läste du öht den biten om kan variera en del beroende på...Och vem har sagt 10 år ? Har du sett torrsprukna däck efter 5 år ? Så du kör i 10 år med helt blankslitna hockypucks däck där korden sticker ut
Hut är de med säkerheten
Prova köra på hockypuckar till däck och säg hur bromssträckan är speciellt på vinterdäck . Den infon vill jag ha av dig
Varför läsa allt när man kan välja att bli mäkta upprörd?Läste du öht den biten om kan variera en del beroende på...
Och frågan gällde förvarade däck, inte utslitna däck.