WHAT!!! Grön av avundIkea i England hade julmust! LYCKAN
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
WHAT!!! Grön av avundIkea i England hade julmust! LYCKAN
Hmm. Jag saknade lösgodis, men kan faktiskt inte minnas att jag köpt lösgodis en enda gång sen jag flyttade hem.lösgodis
Ikea i England hade julmust! LYCKAN
IKEA i Oakland Californien, Orlando Florida, och Portland Oregon har alla haft Julmust ... sedan har jag nog inte varit pa nagon annan IKEA runt jul vad jag kan komma ihag.
Bra förslag med att kolla vegoavdelning, tack!Kolla i vegoavdelning om de har något som håller! Det brukat vara bättre hållbarhet på många sådana produkter och just för dipp gör ju inte smaken så stor skillnad
Jag förstod det, menade att det kan både vara jul eller vanliga saker, men att tanken är det ska vara ätbara saker alltsåJag var lite otydlig, menade om det skulle vara specifikt jul-relaterade ätbara grejer (alltså typ pepparkakor och sånt) eller ätbara grejer överlag. Sorry! Ja ja, här kommer en komplett lista med lite av varje från mig oavsett:
- Kung Oscars pepparkakor
- Skumtomtar
- Glögg
- Saffran (där jag bor finns det inte malen saffran och jag har aldrig lyckats särskilt bra med sån man måste mala själv)
- Julmust
- Nyponsoppa
- Bröd (ont om rejält bröd här, i princip allt är sådant där svampigt bröd som vi i Sverige skulle kalla rostbröd, så jag brukar beställa typ Pågens Energi-bröd, Grötbröd, Fazer Frökusar och liknande. Går ju att frysa innan man skickar det så håller det sig färskt på vägen)
- Marabou
- Estrella sour cream & onion-chips
- Cheez Cruncherz
- Ost (brukar köra samma trick där med att frysa innan jag packar den, men den klarar nog inte hur många timmar som helst)
- Polkagrisar
- Oboy
- Knäckebröd
- Fond (grönsaksfond går att få tag på men inte typ kalvfond, fiskfond, kantarellfond och liknande)
- Zoegas Skånerost
I FB-grupper jag är med i brukar det även suktas efter falukorv, fiskbullar, sill, kaviar och bearnaise men jag är inte riktigt med på det tåget Annat som kan vara svårt att hitta är hjorthornssalt, citronpeppar och pärlsocker.
Om NJ är New Jersey så ska lådorna tyvärr på andra hålletTurkisk peppar! Skulle inte göra någonting om ett par påsar trillade ur din försändelse när flygplanet åker förbi NJ.
Julmust är uppskrivet, finns ingen Ikea nära så möjligtvis slinker lite djungelvrål också medDjungelvrål och julmust - saker IKEA inte kan tillhandahålla
Ja här i Skottland finns det alltid julmust på Ikea såhär års, och glögg! Dock Ikeas eget märke, men det är säkert typ Blossa och Apotekarnes i förklädnad för det smakar precis likadantIkea i England hade julmust! LYCKAN
Jag blir nästan lite förlämpad, inte GILLA julmust? Nej nu!Och jag blir sa himla GLAD varje gang jag hittat julmust. Koper flera flaskor och sparar tills det ar lite narmare jul och oppnar vordnadsfyllt en flaska ... och varje gang inser jag plotsligt att jag inte GILLAR julmust. Alls.
Misstänker det jag med, jag är dessutom ingen finsmakare utan vill ha Apotekarnes eller nygårda som är sådär lite sötaJa här i Skottland finns det alltid julmust på Ikea såhär års, och glögg! Dock Ikeas eget märke, men det är säkert typ Blossa och Apotekarnes i förklädnad för det smakar precis likadant
Ja här i Skottland finns det alltid julmust på Ikea såhär års, och glögg! Dock Ikeas eget märke, men det är säkert typ Blossa och Apotekarnes i förklädnad för det smakar precis likadant
I avsaknad av IKEA inom rimligt avstånd så gjorde vi egen glögg ett år, mysigt och pyssligt inför jul sådär. Vi var eventuellt lite frikostiga med lagen som kryddorna fick ligga i, så den blev rätt stark... men god ändå!Kul, jag maste alltsa prova gloggen fran IKEA i ar.
Har i Oregon's vin-dal salde ett Winery (i min lokala Safeway) flaskor med ettiketten "Wine Glogg" forra aret.
Åh, hur glömde jag nyponsoppa!! Ekströms.Det jag alltid tar med från Sverige är gelehallon, punchpraliner, lökkorv, nyponsoppa, dillchips, och ost (prästost, grevé).