Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Va, du kommer väl från Norrland?! O_o Särbon (inlandet) säger det om snöväder när det kommer ytterst lite snö (typ att det inte är värt att skotta) :D

Edit: Som i "Nä, det är inte så farligt, det kommer bara lite flister" :up: @Hermelin

Jag har aldrig hort det heller ... Bada foraldrarna fran Vasterbotten (Umea och Lyxele) och tllbringade alla mina bardoms somrar (och en del vinterlov) straxt utanfor Vannas.

Och såhär ser tyget ut, syns lite dåligt på förra bilden. Visa bifogad fil 85502

Snyggt! Jag behover borja titta efter snyggt tyg till mina stolar ocksa.

Vi har just avslutat middagen ... och jag sitter har och vraker, riktigt VRAKER i mig Ahlgrens bilar. Forst de rosa, sedan grona, och sist de godaste, de vita. Jag fick en leverans av 10 pasar i gar ... Jag har nu 7 pasar kvar ... kanske det gar at en till i kvall. :d:cautious:

Jag oppnade en pase till ... och den var slut 5 minuter senare 🤢

Näääääää. dom gröna är godast

Helt fel. Vita bilar ar altid BAST! :p
 
Hade svårt att somna pga oro för att mamma ev skulle ringa om morfar som skickades till akuten igår av htj. Tack och lov ingen fraktur men äntligen har de kollat ryggen; kotkompressioner!. Jag har ju sagt till mamma; att varför kollas inte det! Han har ju krympt och har ryggont! Dessutom inttorkad och vätskas upp ❤.
Ute verkar det regna underkylt så rejäl halkrisk nu på morgon. Nahe, om man skulle sträcka på sig ordentligt och lämna sängen...☺
 
Ja visst! Mindre element- mer eldning och en stor skillnad är väl att jag inte badar varannan dag längre heller utan duschar istället. Varmvattenberedaren drar ju en hel del!
Det är ju bra. Vi har redan som vana att bara ha igång luftvärmepumpen ca halva dygnet. Jag brukar stänga den sen eftermiddag och elda i kaminen i stället, och sedan får den gå på kl 5 på morgonen via timer. För övrigt har vi två elradiatorer som stöttning. De brukar stå på 18 grader. Önskar att det fanns mer att spara där! Torktumlare har vi ingen. Det jag "syndar" mest med är att TVn brukar stå på standby, och att jag badar ett par gånger/vecka. TVn borde jag absolut börja stänga, men mina skumbad vill jag nog behålla. De njuter man ju i alla fall av :) ! Jag borde se över tätningslister i fönster och dörrar dock.... Där kan jag nog göra en förbättring :up: !
 
Mina burkar är för lika varandra och jag hade lyckats byta plats på dom när jag städade idag.

En morgon för några år sedan lyckades jag ta 2 insomningstabletter istället för D-vitaminer. Det blev inget jobb den dagen.

Tycker ju att jag borde lärt mig :D😂
Herregud. Det är superviktigt att de står på rätt ställe när jag, morgonsenil, ska plocka mig igenom alla mediciner.
 
Okej, okej

Kunde inte välja mellan bilderna så köpte båda 2 :rofl: Hon gjorde om bild nummer 2 över ögat så

På jobb fryser som satan pga av att blodsockret krånglat rejält under natten så sömnen har inte varit optimal. Speciellt inte med en hostandes sambo heller. Han är riktigt dålig hemma nu stackarn. Jag lider med honom samtidigt som jag vill gömma honom i källaren för att inte bli smittad. :rofl:

Hundarna är jättenöjda med att husse är hemma så de får sova ut på morgonen.

Jag har desssutom rejält spännande nyheter men vill inte jinxa något så jag är tyst om det tils allt är klappat och klart. Håll tummarna allihop.

Idag ska jag på 2 kundmöten utomhus och regnet öser ned så har verkligen ingen lust men det får gå ändå. :D

Woop, woop blir en bra dag det här
 
Vaken ish, lyssnar på kaffebryggaren som jobbar i köket. Gruppövningsuppgift hela dagen idag, känns som att jag kommer kunna absolut minst och kan bara vara med till kl.13...

Hade kunnat hoppa av den helt men misstänker att det är bra för mig att vara med åtminstone på ett hörn. Kanske kan leda till lite släppt prestationsångest.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
458
· Visningar
22 940
Senast: Catsu
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp