Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen lite positiva nyheter. Satt halvsovandes framför datorn, då ringer mobilen och jag hoppar högt (ringsignalen får en verkligen att haja till).
Killen ringer och meddelar att grabbarna får äntligen komma hem till mamma efter skolan imorrn.
Vilket betyder att han kommer till mig och sover här tills helgen. Hade inte räknat med det, så fått fixa lite saker som behövde fixas (hade ändå behövt göra det men skjuter på det om jag inte måste göra det).

Ska bli intressant å se va han tycker om det nya ”nattduksbordet”. 😇
 
Jag blev erbjuden ett sådant jobb men sa tydligt att det inte kommer fungera för mig att jobba längre än 8-timmar. De kunde möta mig på det, men jag antar att du sa varför du tackade nej och de inte kunde erbjuda dig det?
Sa att det var anledningen, men jag gissar på att dom inte kan erbjuda det pga skiftarbete och att det inte skulle gå ihop om någon inte jobbade som alla andra. Det är synd, men dom sa att det fanns en plats om jag ändrade mig och frågade om dom fick spara min profil ifall att en annan tjänst skulle dyka upp och det kändes bra i alla fall. ☺️
 
Jag borde verkligen stda bort spindlarna och dammsuga, men först ut med våfflan tror jag bestämt så får vi se hur det känns när vi kommer hem. Det är en mild kväll i alla fall, och min fredag, så jag ska öppna en flaska vin till middagen sen! Ibland gör det att jag blir mer inspirerad, ibland mindre! :D
 
Så himla sorgligt! 😭 En barndomsvän messade om att hennes 30-åriga man som dessutom är pappa till deras gemensamma tvillingar somnade in idag pga cancer. Så himla ledsen för hennes skull! Hon har sin egen sorg och ska också ta hand om 4 ungar som även de sörjer. Åh, så hjärtskärande sorgligt!💔
 
Ja men eller hur! Nu är jag inne på tredje förpackningen och denna gången en stor en :p
Jag fastnade i en diskussion om olika pålägg med en kär bekant häromdagen. Vi pratade om jordnötssmör och marmite och andra saker som jag har provat - sedan skulle jag försöka beskriva messmör (som hon aldrig provat). Det var nästan omöjligt! Typ som lite lätt bränd primulaost med svag vaniljsmak, men ändå inte. O_o :laugh:
 
De här två alltså.. 🙄 IOM att den yngre hunden nu är stor nog att se ut genom altan-dörren har de insett att det ibland går fåglar på det taket. Då ser man bara fotspåren från fågeln genom taket. Tydligen OTROLIGT intressant IOM att de spenderat en himla massa tid där idag. 🤷‍♀️😂

60C29E7F-B990-447F-8FC8-563420D9CD98.jpeg
 
Jaha. Har ett grupparbete som ska redovisas imorgon och nu idag får jag meddelande (har säkert 10 oöppnade i skrivandes stund) från den som jag delar område med om jag kan skriva om ditten och datten för att vi inte ska ha skrivit samma sak? Alltså vi hade samma område men olika frågeställningar så inte mitt problem om hon gjort fel. Djävla idiot
 
Jaha. Har ett grupparbete som ska redovisas imorgon och nu idag får jag meddelande (har säkert 10 oöppnade i skrivandes stund) från den som jag delar område med om jag kan skriva om ditten och datten för att vi inte ska ha skrivit samma sak? Alltså vi hade samma område men olika frågeställningar så inte mitt problem om hon gjort fel. Djävla idiot
Åh jag får typ ont i magen å dina vägnar :arghh:
Hata grupparbeten!!
 
Jag fastnade i en diskussion om olika pålägg med en kär bekant häromdagen. Vi pratade om jordnötssmör och marmite och andra saker som jag har provat - sedan skulle jag försöka beskriva messmör (som hon aldrig provat). Det var nästan omöjligt! Typ som lite lätt bränd primulaost med svag vaniljsmak, men ändå inte. O_o :laugh:
Lägg till att det finns både messmör och gammeldags messmör också :angel:
 
Vi har varit på ridskolan hela kvällen. Innan Aeed lektion sa jagtill K (ridläraren) att vi mockat och fyllt vatten hos Prince och Galant (de står isolerat). Då utbrast hon att hon brukar säga att alla grupper borde ha en Ninnurur som förälder som har koll på allt och bara fixar saker! 😱😍
 
Det blev ett bad för katterna ikväll också. Lättsamma att bada men på nåt konstigt vänster lyckas de alltid få mig lika blöt som dem :cautious: De var inte imponerade av mattes påhitt men glömde det snabbt när jag tog fram godis efteråt :D
Nu är det dags sova dock, börjar tidigt imorgon. Har redan krupit ner i sängen :sleep:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 141
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp