Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter nu och tittar lite på nyböjargruppen som hoppar ett 10cm hinder. Några har fixat hästarna med ytterst kreativa knoppar och två av ponnysarna har blivit enhörningar :eek:
Hoppas inte min galenpanna har blivit enhörning, jag har fullt sjå med hans energi som vanlig häst, vi behöver ingen himla mystisk magi att kontrollera på det :nailbiting::D
 
Jag har en metalltråd på insidan av tänderna sedan jag hade tandställning, för att tänderna ska fortsätta hålla sig på plats. Nu har den typ lossnat lite och gör att det skaver lite på tungan.

Ringde tandläkaren och förklarade läget och hon bad mig att återkomma imorgon på morgonen så får jag en akuttid.
Det känns verkligen INTE bra att ta upp en akuttid för att min metalltråd på insidan av tänderna KANSKE lossnat med typ 1mm och skaver lite på tungan :crazy:

Jag känner bara att det finns de som har bra mycket större problem och att de personerna hade behövt den tiden mycket mer… mitt problem känns verkligen inte akut, alls. Men det var tydligen flera månader tills nästa lediga tid annars 🙃
Min tandreglerare har varit extremt tydlig med att om retainern lossnar ska jag ringa direkt och få en tid, för att tänderna flyttar sig väldigt fort annars och då har du kastat hela tandregleringen i sjön. Så det låter rimligt att du får en tid så snart som möjligt.
 
Tackade tyvärr nej till ett jobberbjudande nyss, dom jobbar ibland 11 eller om det var 12 timmars-pass och jag tror inte det skulle varit bra för mig. :( Jag kan ju vara kräsen iom att jag inte behöver jobba än på typ ett halvår, men trist att det skulle falla på något så litet när jag sökte jobbet i typ tisdags och fick jobberbjudandet idag.
Jag blev erbjuden ett sådant jobb men sa tydligt att det inte kommer fungera för mig att jobba längre än 8-timmar. De kunde möta mig på det, men jag antar att du sa varför du tackade nej och de inte kunde erbjuda dig det?
 
Funderade över vad man ska ge folk som inte vill ha presenter och dessutom har vad de behöver och gott om pengar. Iom att de hatar att laga mat så håller jag nu på med operation matlådor. Jag gör mat jag vet att de tycker om och gör middagar för någon vecka eller två. Borde bli succé för dem att slippa. :laugh:
Kom på att jag kunde skriva ner recept iom att de inte kan laga utan sånt. Men vete fasen hur mkt jag haft i av allt. 😅
 
Hade också betydligt billigare elräkning denna gång. Hade visserligen använt drygt 200 kWh mindre, men den största skillnaden var nog ändå att elpriset var nästan 1 kr billigare jämfört med förra räkningen....
Jo visst gör det skillnad! Det har ju inte varit riktigt samma hutlösa priser men mindre förbrukning hjälper ju med till, vi sänkte med 41 procent jämfört med januari året före :)
 
Hade också betydligt billigare elräkning denna gång. Hade visserligen använt drygt 200 kWh mindre, men den största skillnaden var nog ändå att elpriset var nästan 1 kr billigare jämfört med förra räkningen....
Tror att den är prischocken på el har lärt folk att spara på onödig elanvändning. Laddare i eluttagen, standby-lägen, koka onödigt mycket vatten i kokaren, Inte torktumla onödigt mycket

Många bäckar små för en hel del på ett år. I synnerhet när varje kWh kostar som den gör.
 
Så galet trött. Ska dra ett avsnitt av Kastanjemannen och sedan lägga mig. Jag som aldrig lägger mig innan 23:00?

Tonåringen pratade om att ha LAN-party hemma till helgen. Jag blev helt matt bara av att han nämnde det. 3 tonåringar som sitter och brölar till sent på natten kändes sådär lockande..
Men han fyller år och det är klart att han måste få ha lite fest (även om jag önskade att de kunde fira lite på Sportlovet istället? 🤔)
 
Så galet trött. Ska dra ett avsnitt av Kastanjemannen och sedan lägga mig. Jag som aldrig lägger mig innan 23:00?

Tonåringen pratade om att ha LAN-party hemma till helgen. Jag blev helt matt bara av att han nämnde det. 3 tonåringar som sitter och brölar till sent på natten kändes sådär lockande..
Men han fyller år och det är klart att han måste få ha lite fest (även om jag önskade att de kunde fira lite på Sportlovet istället? 🤔)
Åh! LAN!
Det höll vi på mycket med i tonåren och unga vuxna, så roligt! Såklart tonåringen ska lana. 👍😀
 
Fick ett sms från postkodlotteriet för ett par timmar sen och hade en "välj din vinst själv" att hämta. Så... pja en Tina Nordströmpläd kommer om ett tag och får värma tant's ben på racerpermon.

Tredje vinsten på knappt ett år. Jag har tänkt säga upp lotten länge nu :D Men jag behåller den nog et tag till, även om det bara är småvinster. Det lyser i alla fall upp tant's i andra fall så grå vardag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 650
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 219
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp