Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick vänta på taxin och sen var det kö för att få ut hyrbilen, upptäckte medans jag köade att jag glömt terminalglasögonen hemma så jag svängde förbi Ö&B och köpte ett par par billiga i plast och medan jag stod i kön, igen, tror ni inte några jäkla fröpåsar kom springandes och gallskrek och slet i kläderna på mig?! :rage:

Jag hade inte tid med allt tjafs så de fick följa med till slut, annars hade jag kommit försent till jobbet. Nu en kaffe och en dammsugare senare är jag fortfarande irriterad, att fröpåsar inte kan ha något hyfs? :mad:
 
Va, du kommer väl från Norrland?! O_o Särbon (inlandet) säger det om snöväder när det kommer ytterst lite snö (typ att det inte är värt att skotta) :D

Edit: Som i "Nä, det är inte så farligt, det kommer bara lite flister" :up: @Hermelin
Det har jag aldrig heller hört. Hade förvisso aldrig hört talas om fnyker heller innan jag flyttade till Småland.

Tydligen så är det knappt det snöar när det fnyker. Kanske är det en variant på flister. 🤔
 
Fick vänta på taxin och sen var det kö för att få ut hyrbilen, upptäckte medans jag köade att jag glömt terminalglasögonen hemma så jag svängde förbi Ö&B och köpte ett par par billiga i plast och medan jag stod i kön, igen, tror ni inte några jäkla fröpåsar kom springandes och gallskrek och slet i kläderna på mig?! :rage:

Jag hade inte tid med allt tjafs så de fick följa med till slut, annars hade jag kommit försent till jobbet. Nu en kaffe och en dammsugare senare är jag fortfarande irriterad, att fröpåsar inte kan ha något hyfs? :mad:
Vilken typ av fröpåsar? Tänkte så man kan försöka hålla sig borta från sådana ohyfsade påsar. :angel:
 
På jobb men borde verkligen inte vara här.

Sambon testade sig positiv för covid imorses. (varit iväg på resa med sin syster kom hem igår) Testade sig innan jobbet.
Jag ringer min chef och självklart är det bara att jobba. Så nu är jag på jobbet. Infromerade min ena kollega om det på messenger då han är ledig idag får vi se om han vill komma in imorgon.
Min andra kollega vart lite tyngd så vi håller mer avstånd än vanligt.

Jag informerad alla kunder sm kommer in så de får hålla avstånd. Vid frågan om varför jag är påplats svarar jag helt sonika att Företaget vill ha det så.

Har jag möjlighet att jobba hemifrån Ja får man det Nej eftersom alla inte kan göra det på företaget.
Nej självklart så kan inte alla göra det på företaget våra chaufförer har hemskt svårt att jobba hemifrån likaså lager och butikspersonal men övriga som jobbar med telefon och dator kan faktiskt jobba hemifrån
Hur många sprutor har du hunnit få? Om tre stycken så är det ju helt i sin ordning att du är på jobbet, så länge du inte själv har symtom.
 
Men var ar bilden?:confused:
Här kommer den :D
20220206_134511.jpg
 
Varit i stallet och fixat åt pållan som fått vila idag och när det kliade på en punkt men jag då kliade åt henne så njööööt hon som bare den ❤. Fick sen veta att morfar fått åka till sjukan efter att ha fallit illa 💔. Positivt är iaf att koll på spotpriset och utifrån det bestämt hur vi har elementen som stöd o eldat lite mindre när det går har ändå gett resultat. Betydligt billigare elräkning 👍.
 
Tackade tyvärr nej till ett jobberbjudande nyss, dom jobbar ibland 11 eller om det var 12 timmars-pass och jag tror inte det skulle varit bra för mig. :( Jag kan ju vara kräsen iom att jag inte behöver jobba än på typ ett halvår, men trist att det skulle falla på något så litet när jag sökte jobbet i typ tisdags och fick jobberbjudandet idag.
 
Senast ändrad:
Lagar mat och har en katt i hasorna 🤣🙈 Hon börjar bli mer och mer sig själv igen och anser att matte allt ska ägna all uppmärksamhet åt henne för hon är ynklig ❤️

Trulbert var också glad att se sin matte på kvällningen, han tyckte allt att de var konstigt att matte kom så sent 🤨 Stämde liksom inte, brukar vara jag som lunchfodrar och mockar men idag var de husse 😅
 
Varit i stallet och fixat åt pållan som fått vila idag och när det kliade på en punkt men jag då kliade åt henne så njööööt hon som bare den ❤. Fick sen veta att morfar fått åka till sjukan efter att ha fallit illa 💔. Positivt är iaf att koll på spotpriset och utifrån det bestämt hur vi har elementen som stöd o eldat lite mindre när det går har ändå gett resultat. Betydligt billigare elräkning 👍.
Hade också betydligt billigare elräkning denna gång. Hade visserligen använt drygt 200 kWh mindre, men den största skillnaden var nog ändå att elpriset var nästan 1 kr billigare jämfört med förra räkningen....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 650
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 219
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp