Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brödbaket igår... käkar upp dem idag... :D nej, de ligger i frysen och kommer fram i par...

På tal om par. Nu ska jag tömma enbenta strumplådan i en sopsäck.. har de inte lyckats para ihop sig till likfärgade på ett halvår... så är det nog kört. Och "rocka sock"-dagen är inte just nu... Det lär finnas nya enbenta strumpor till dess... :p
 
Sol, fyra plusgrader men kalla vindar.
 

Bifogade filer

  • ACC505AB-7350-4475-8FB0-2A217FBDFEB3.jpeg
    ACC505AB-7350-4475-8FB0-2A217FBDFEB3.jpeg
    401,9 KB · Visningar: 27
Öppnade dörren till mitt "växtrum" idag ( har ynnesten att ha ett stort sovrum över ) Tittade på bedrövelsen jag lämnade i somras och undrade varför i hel friden jag förträngt röran där inne i 9 månader....

Fuktade upp såjorden som torkat och stängde dörren igen....

Får ta mig tiden att städa upp och så imorgon för idag ska jag inte göra mer än nödvändigt.
 
Ah! Vad himla skönt att vara hemma. Jag flyttade mig pga sjuk kombo men nu är kusten klar och jag har sovit i egen säng, men perfekttungt täcke, kuddar av ultimat konsistens och form och bästa utsikten. Från sängen; gammeleken, från köksfönstret; sjön. :love:

Och här finns koffeinfritt kaffe, så jag har druckit kaffe i solen!
 
Ja det är för att tidigare innan covid så vart det några som jobbade hemifrån istället för att vabba så då beslöts det att det inte ska jobbas hemifrån.

Att jag är anställd som utesäljare och egentligen aldrig ska vara inne på kontoret har ingen betydelse för detta företaget.

Det är också chefen som kom in efter en natt med feber, halsont och hosta satte sig och jobbade för några månader sedan :mad:

Det gjorde jag klart för honom att det inte var ok ska han komma hit och jobba ska han vara frisk. Jag är i stor riskgrupp. Jag kan när som helst bara gå hem och få läkarintyg på det samt att läkaren rekommenderat mig till att vara hemma det ska han ha i åtanke nästa gång han kommer in förkyld utan att ha uteslutit covid.

Hela företaget är så dåligt skött sen det togs över.

Att företaget sköts illa har jag förstått och chefen verkar lite eljest :cautious:
Däremot ville jag bara lyfta att det inte per automatik behöver vara fel utifrån gällande regler :)
 
Ja jag tänkte, nu har de gått för långt där borta :rofl:
Jag tänkte samma sak... *tittar fundersamt på mina fumliga nervskadade händer pga ryggmärgsskada, och läser en gång till handskalade ärtor*

Jag klarar för sjutton inte ens av handskalade räkor *mamma hälpa mig* eller typ köpa färdigskalade på burk... *urk*
 
Idag blev jag klar med en av stolarna, helnöjd :D 3 stolar kvar också har jag bestämt mig för att måla benen på köksbordet. Kanske hitta på nåt mer kul på bordet... billigt ikeabord som ska bytas ut på sikt så gör inget om jag testar lite allt möjligt på det :p

Så nu är det soffmys, har redan hunnit sova en timme 😅 dags hålla sig vaken så jag lyckas sova inatt istället

Men var ar bilden?:confused:

Spritade ärtor.

Det skulle jag aldrig ha kunnat rakna ut vad det ar ... da ingen sprit varit i kontakt med dem :angel: @Sel, trodde nog att det var "split peas" eller sa. 🤷‍♀️
 
Jag har en metalltråd på insidan av tänderna sedan jag hade tandställning, för att tänderna ska fortsätta hålla sig på plats. Nu har den typ lossnat lite och gör att det skaver lite på tungan.

Ringde tandläkaren och förklarade läget och hon bad mig att återkomma imorgon på morgonen så får jag en akuttid.
Det känns verkligen INTE bra att ta upp en akuttid för att min metalltråd på insidan av tänderna KANSKE lossnat med typ 1mm och skaver lite på tungan :crazy:

Jag känner bara att det finns de som har bra mycket större problem och att de personerna hade behövt den tiden mycket mer… mitt problem känns verkligen inte akut, alls. Men det var tydligen flera månader tills nästa lediga tid annars 🙃
 
För några dagar sedan fick jag brev från sjukhuset att de inte kunde ge någon beräknad väntetid pga långa köer. Men idag så ringde de om att de hade fått återbud på en tid imorgon så det gick väldigt snabbt. Känns dock lite märkligt att jag fick den tiden, borde vara massa andra som står före i kön :cautious:. Positivt för mig iaf :)
 
För några dagar sedan fick jag brev från sjukhuset att de inte kunde ge någon beräknad väntetid pga långa köer. Men idag så ringde de om att de hade fått återbud på en tid imorgon så det gick väldigt snabbt. Känns dock lite märkligt att jag fick den tiden, borde vara massa andra som står före i kön :cautious:. Positivt för mig iaf :)
Nja, ibland så tar man bara första bästa remiss och ringer in på kort varsel (om KV-listan är tom). De som verkligen är måna om att komma snarast möjligt ringer ofta upp och ifrågasätter väntetiden = de vill oftast läggas till på KV-lista och ofta kan man beta av den listan snabbt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 247
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp