Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Va, du kommer väl från Norrland?! O_o Särbon (inlandet) säger det om snöväder när det kommer ytterst lite snö (typ att det inte är värt att skotta) :D

Edit: Som i "Nä, det är inte så farligt, det kommer bara lite flister" :up: @Hermelin
Nu är ju jag göteborgare i själ och hjärta men hörde aldrig uttrycket under de år jag bodde i Norrland. Men det är å andra sidan en landsdel med femtioelva olika dialekter och uttryck så det är kanske inte så konstigt.
 
Nu är ju jag göteborgare i själ och hjärta men hörde aldrig uttrycket under de år jag bodde i Norrland. Men det är å andra sidan en landsdel med femtioelva olika dialekter och uttryck så det är kanske inte så konstigt.

Ja, jag har börjat förstå att särbons lilla avkrok av inlandet har en del VÄLDIGT obskyra uttryck :p :rofl:

Det är f-n inte lätt att jobba uppe där heller när en förväntas kommunicera med lokalbefolkningen... :cautious: :laugh:
 
Nu är ju jag göteborgare i själ och hjärta men hörde aldrig uttrycket under de år jag bodde i Norrland. Men det är å andra sidan en landsdel med femtioelva olika dialekter och uttryck så det är kanske inte så konstigt.

Just ja... Göteborg var det ja. Jag har jobbat med en drös göteborgare också och vet inte om jag kan säga att de är så mycket begripligare :angel: :rofl:

Edit: Sedan har de lärt mig att en ska tydligen vara skeptiskt inställd till öbor, de är tydligen inte som alla andra :D De jag jobbat med kommer alltså från fastlandet.

Edit 2: Fast en av mina borrare var faktiskt från en av öarna. Han är den mest väluppfostrade, välutbildade och ordentliga borraren jag haft (på en nivå där jag undrade om han verkligen dög något till först vilket han gjorde... de bästa är i allmänhet endast bra på att borra och resten är kaos). Särbon var också förvånad och frågade faktiskt hur han hade hamnat i lag med sluskarna (dvs de andra borrarna inkl särbon) 😂

Edit 3: Något de flesta borrare har gemensamt är att de inte är finkänsliga öht :angel:
 
Senast ändrad:
Sådär nu har jag vispat runt i näsa och svalg och spottat för sista gången, precis innan målsnöret (de slutar väl testa på onsdag) och väntar på att provet ska hämtas upp och att jag vispat tillräckligt mycket. Förhoppningsvis svar imorgon.
 
Jag utgick från att arbetsgivaren ansåg att @Diabetikern skulle vara på plats = inte kan jobba hemifrån.
Ja det är för att tidigare innan covid så vart det några som jobbade hemifrån istället för att vabba så då beslöts det att det inte ska jobbas hemifrån.

Att jag är anställd som utesäljare och egentligen aldrig ska vara inne på kontoret har ingen betydelse för detta företaget.

Det är också chefen som kom in efter en natt med feber, halsont och hosta satte sig och jobbade för några månader sedan :mad:

Det gjorde jag klart för honom att det inte var ok ska han komma hit och jobba ska han vara frisk. Jag är i stor riskgrupp. Jag kan när som helst bara gå hem och få läkarintyg på det samt att läkaren rekommenderat mig till att vara hemma det ska han ha i åtanke nästa gång han kommer in förkyld utan att ha uteslutit covid.

Hela företaget är så dåligt skött sen det togs över.
 
Jahopp nu ringde sambon. Imorses hade han inga symptom alls nu ligger han däckad i feber.

Jag har ett självtest hemma tänkte ta det imorgon kväll/onsdag morgon för då har det gått några dagar.

Planen var att åka till sysslingen i Stockholm i helgen men får nog lägga ned detta. Hoppas inte ag drabbas så hårt.

Vart iallafall ute på servicebesök. Skönt att sitta själv i bilen och fint väder. Ska ta ett till efter lunch. Då är jag inte inne på plats så mycket och håller mig från folk.
 
Just ja... Göteborg var det ja. Jag har jobbat med en drös göteborgare också och vet inte om jag kan säga att de är så mycket begripligare :angel: :rofl:

Edit: Sedan har de lärt mig att en ska tydligen vara skeptiskt inställd till öbor, de är tydligen inte som alla andra :D De jag jobbat med kommer alltså från fastlandet.

Edit 2: Fast en av mina borrare var faktiskt från en av öarna. Han är den mest väluppfostrade, välutbildade och ordentliga borraren jag haft (på en nivå där jag undrade om han verkligen dög något till först vilket han gjorde... de bästa är i allmänhet endast bra på att borra och resten är kaos). Särbon var också förvånad och frågade faktiskt hur han hade hamnat i lag med sluskarna (dvs de andra borrarna inkl särbon) 😂

Edit 3: Något de flesta borrare har gemensamt är att de inte är finkänsliga öht :angel:
Öbor ja... De är inte som andra barn. :) Den årliga påskeldskalabiken är ett bra exempel.

Men de är också fiskare i generna. Nuförtiden är det färre som jobbar i fisket men inställningen verkar vara kvar. Dvs de är vana vid att jobba. Även när det är kallt, blött och gungigt.
 
HJälp!

Min väninna målade av min vackra häst och har nu kommit med 2 alternativ... Den är i a4 och jag har svår beslutsångest på vilken jag vill ha uppe. Hon har skickat förhandsvisning på dem lite ändringar ska göras.

Alternativ 1 (de blåä ringarna ska ändringar göras) gillar känslan i dne här bilden hon ser så harmonisk och snäll ut precis som hon var.
273228021_461859798990371_7056991023163148979_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 284
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp