Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobb men borde verkligen inte vara här.

Sambon testade sig positiv för covid imorses. (varit iväg på resa med sin syster kom hem igår) Testade sig innan jobbet.
Jag ringer min chef och självklart är det bara att jobba. Så nu är jag på jobbet. Infromerade min ena kollega om det på messenger då han är ledig idag får vi se om han vill komma in imorgon.
Min andra kollega vart lite tyngd så vi håller mer avstånd än vanligt.

Jag informerad alla kunder sm kommer in så de får hålla avstånd. Vid frågan om varför jag är påplats svarar jag helt sonika att Företaget vill ha det så.

Har jag möjlighet att jobba hemifrån Ja får man det Nej eftersom alla inte kan göra det på företaget.
Nej självklart så kan inte alla göra det på företaget våra chaufförer har hemskt svårt att jobba hemifrån likaså lager och butikspersonal men övriga som jobbar med telefon och dator kan faktiskt jobba hemifrån
 
Ska ha zoom hela dagen så jag försöker förbereda datorn innan jag går ut med hunden. Datorn vill nogbegå harikiri istället. Aja, den behöver bara överleva den här terminen iaf 😅
 
Varit produktiv nu på morgonen. Startat disk och tvätt, druckit två koppar kaffe, vattnat blommor, bäddat nytt, dammsugit övervåningen, skrivit ut symönster och hunnit surfa runt lite på Buke. Ändå sov jag till halv sju. Nervös? Neej då, skulle jag vara nervös? :angel:
 
På jobb men borde verkligen inte vara här.

Sambon testade sig positiv för covid imorses. (varit iväg på resa med sin syster kom hem igår) Testade sig innan jobbet.
Jag ringer min chef och självklart är det bara att jobba. Så nu är jag på jobbet. Infromerade min ena kollega om det på messenger då han är ledig idag får vi se om han vill komma in imorgon.
Min andra kollega vart lite tyngd så vi håller mer avstånd än vanligt.

Jag informerad alla kunder sm kommer in så de får hålla avstånd. Vid frågan om varför jag är påplats svarar jag helt sonika att Företaget vill ha det så.

Har jag möjlighet att jobba hemifrån Ja får man det Nej eftersom alla inte kan göra det på företaget.
Nej självklart så kan inte alla göra det på företaget våra chaufförer har hemskt svårt att jobba hemifrån likaså lager och butikspersonal men övriga som jobbar med telefon och dator kan faktiskt jobba hemifrån
Vad konstigt att smittan sprids som fn när folk fan inte fattar (din chef i detta fallet).
 
Väntar mest nu. Jag har packat allt för vet besök, katten har redan lagt sig i lådan :rofl: hon har insett att om matte packar så ska hon gå, och när man är i lådan får man följa med matte. Trots att hon avskyr lådan pga plast och att det är kallt ute är det tydligen mer värdefullt att bara få vara med matte :love:

Sen ska jag hem, kasta ut katten, springa iväg till pendeln igen och åka till jobbet och sist åka hem igen och sen till stallet. När jag ska äta vet jag inte, ytterst oklart hur jag tänkte där:cautious: som vanligt blir alla planer enligt vad som blir bäst för katten :D
 
På jobb men borde verkligen inte vara här.

Sambon testade sig positiv för covid imorses. (varit iväg på resa med sin syster kom hem igår) Testade sig innan jobbet.
Jag ringer min chef och självklart är det bara att jobba. Så nu är jag på jobbet. Infromerade min ena kollega om det på messenger då han är ledig idag får vi se om han vill komma in imorgon.
Min andra kollega vart lite tyngd så vi håller mer avstånd än vanligt.

Jag informerad alla kunder sm kommer in så de får hålla avstånd. Vid frågan om varför jag är påplats svarar jag helt sonika att Företaget vill ha det så.

Har jag möjlighet att jobba hemifrån Ja får man det Nej eftersom alla inte kan göra det på företaget.
Nej självklart så kan inte alla göra det på företaget våra chaufförer har hemskt svårt att jobba hemifrån likaså lager och butikspersonal men övriga som jobbar med telefon och dator kan faktiskt jobba hemifrån
Du ska sitta i karantän hemma idag och imorgon 🙄 sen får vi se hur riktlinjerna ser ut 🤷
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 338
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp