Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev jag klar med en av stolarna, helnöjd :D 3 stolar kvar också har jag bestämt mig för att måla benen på köksbordet. Kanske hitta på nåt mer kul på bordet... billigt ikeabord som ska bytas ut på sikt så gör inget om jag testar lite allt möjligt på det :p

Så nu är det soffmys, har redan hunnit sova en timme 😅 dags hålla sig vaken så jag lyckas sova inatt istället
 
Jag använder Cat's Best, just nu pelletsen men det fungerar även med sanden för oss. Så här års åker det in i kaminen om jag eldar och jag slutade med bentoniten för flera år sedan. Sommarhalvåret så slänger jag helt enkelt in det i buskagen på tomten eftersom det är komposterbart.
Jag använder Greenwoods Plantfiber:

Har ingen kamin så har inte försökt elda upp den men det bör också gå bra.
Tack för hjälpen! Nu har jag lite olika sorter att prova. Hittade även en svensk sort, PeeWee, men då krävs särskild kattlåda.
 
Kom hem för en liten stund sedan. Hade köpt skalade, gröna ärtor på extrapris, tänkte att jag kunde ha dem i köttfärsen, och hann bara lägga ned påsarna på kökssbänken innan kisse blev som galen! 😅 Blev till att snabbkoka ärtor och sprida ut en liten handfull på köksbänken. Lille herrrn har nu sysselsatt sig med dem i nästan tjugo minuter.
Våfflan fick också en näve, de är alltid uppskattade de där söta ärtorna. :)
 
Kom hem för en liten stund sedan. Hade köpt skalade, gröna ärtor på extrapris, tänkte att jag kunde ha dem i köttfärsen, och hann bara lägga ned påsarna på kökssbänken innan kisse blev som galen! 😅 Blev till att snabbkoka ärtor och sprida ut en liten handfull på köksbänken. Lille herrrn har nu sysselsatt sig med dem i nästan tjugo minuter.
Våfflan fick också en näve, de är alltid uppskattade de där söta ärtorna. :)
Skalade ärtor? Det låter både väldigt pilligt att göra och också lite onödigt? :o Varför?
 
Smuttar på ett glas rött och inväntar spänt att någon ska svara på det upprop jag just la ut i en Facebookgrupp för svenskar i Glasgow. Jag har länge tänkt att jag ska försöka dra ihop en svenskträff av något slag eftersom det verkar finnas långt mycket mer sociala svenskar här än jag visste, och när jag nu träffat två av dem under de senaste dagarna (när de var här och hämtade upp böcker) och fått veta att de också är intresserade av att umgås så bestämde jag mig för att göra slag i saken. Det känns lite nervöst och läskigt, men ingen minns en fegis! Tydligen är 2022 året då jag skapar och återskapar sociala relationer :D Jag vet inte riktigt var det kommer ifrån, jag har inte direkt känt mig ensam tidigare, men det är väl synd att ifrågasätta tänker jag. Väldigt nyttigt för mig att kliva ur min comfort zone också. Heja mig, eller nått!
Tjoho, mindre än 24 timmar senare har jag 15 personer som anmält intresse! Visste inte ens att det fanns så många svenskar här, hade räknat med typ 5 😅

Nu väntar jag på leverans från stans bästa hamburgerställe. Har varit brutalt sugen på deras mat i flera veckor men det var först nu som jag lyckades övertala sambon :d
 
12 ostbröd med "touch of taste" av pesto, husk och linfrö, står på jäsning på spisen.
Fortfarande 215 grader varma... och doftar oemotståndligt. :p
 

Bifogade filer

  • ostbröd m pesto husk o linfrö.jpg
    ostbröd m pesto husk o linfrö.jpg
    134,9 KB · Visningar: 12
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 417
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp