Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två nätters skaplig sömn, läs 5.5-6 timmar... Furix... så att jag lär få hasa fram o tillbaka till badrummet, till 15.30 :p Lång frunch... gröt, kaffe...mer kaffe, en pirog och nu lite kaffe... :P Däremellan har jag försökt börja med mitt "vardagsschema" även om min karaktär sviktar...
 
Fick tre växter av mamma. En fjädersparris, bergpalm och rumsask. Så nu har jag lite fler växter i min blivande djungel
Hur ser rumsasken ut? Hur gammal är den?
Jag köpte en jättefin med stora mörkgröna blad men så småningom tappade den dem och det kom nya taniga ljusgröna. Tydligen använder de kemikalier för att bladen ska bli stora och gröna så när det kommer nya efterhand så blir de små, bleka och med rangliga stjälkar. :(
 
En fråga, vad för kattströ är det du använder? Tänkte prova något mer miljövänligt än bentonitsanden.
Jag använder Cat's Best, just nu pelletsen men det fungerar även med sanden för oss. Så här års åker det in i kaminen om jag eldar och jag slutade med bentoniten för flera år sedan. Sommarhalvåret så slänger jag helt enkelt in det i buskagen på tomten eftersom det är komposterbart.
 
Hur ser rumsasken ut? Hur gammalmästerlig den?
Jag köpte en jättefin med stora mörkgröna blad men så småningom tappade den dem och det kom nya taniga ljusgröna. Tydligen använder de kemikalier för att bladen ska bli stora och gröna så när det kommer nya efterhand så blir de små, bleka och med rangliga stjälkar. :(
Den står inte för mörkt då?
 
En fråga, vad för kattströ är det du använder? Tänkte prova något mer miljövänligt än bentonitsanden.
Jag använder Greenwoods Plantfiber:

biologiskt nedbrytbara, klumpbildande strö av 100 % rena växtfibrer: Absorberar 7 gånger sin egen volym, kan komposteras, klumpar snabbt och dammar mycket lite.

Har ingen kamin så har inte försökt elda upp den men det bör också gå bra.
 
Fasiken, ont i halsen och snuvig (ingen feber). Har beställt ett hemtest som förhoppningsvis kommer imorgon och sedan får jag besked på tis/ons. Vore så typiskt om jag åkte på det nu efter att ha varit frisk hela pandemin. Inte orolig för att det är allvarligt eftersom jag är vaccad och boostad. Mer irriterande om jag måste sätta mig i självkarantän. Idag blir det definitivt en soppa och rostat bröd dag.

Hade tänkt ta en rejäl omgång med snabeldraken men till Megaras förtjusning blir det nog inte så, efter att jag tvättat tror jag, jag kryper ner i sängen igen och tittar på OS. Har lyckats koppla min lilla mediabox direkt till routern så perfekt ljud och bild när jag kollar i sängen.
 
Blir klumparna bra av den? Jag testade öko plus men gillade den inte alls så här inte vågat testa annat än sand sen dess.

Jag tycker klumparna håller ihop riktigt bra, dessutom dammar den i princip inte och luktar sågspån förutom när Megara varit på toa och bajsat. Man måste dock vänta tills klumparna torkat lite innan du plockar upp dem så de håller ihop ordentligt.
 
Fint väder idag, så hundpromenaden var ljuvlig, ej halt underlag och småfåglarna sjunger vårsånger :heart

Nu har vi dessutom fått tummen ur och mätt upp vårat lite märkliga badrum för att göra en "fusk"-renovering, dvs slänga ut badkaret och sätta in duschkabin med finesser, även handfatet ska bytas ut. Jag ser fram emot resultatet, dock ej kostnaden... nåja vi behöver inte göra en helrenovering iallafall 💸
Men först ska jag se till att taket blir nymålat, bara det kommer att lyfta rummet.
Vårat motto är ju att man inte ska laga det som inte är trasigt :up:
 
Skrivit matlista och ska snart åka och handla. Inte jättetaggad direkt.
Nyss lämnat sonen till andra föräldern. Det blir alltid så tomt.

För övrigt tänker jag på hur jag ska prata med hästägaren om att jag vill säga upp unghästen och skaffa en äldre häst istället. Brukar inte åka dit i veckorna men känns tokigt att ta det på Messenger (där vi främst brukar höras)? Så funderar på om jag ska åka ut en kväll i alla fall. Eller ringa. Jag har ibland lite svårt att prata om jobbiga saker och börjar ofta gråta, trots att jag inte är ledsen direkt. Och vill helst slippa det. Men vet inte vad som blir bäst :arghh: Vill också helst få det sagt så fort som möjligt.

Har en känsla av att hon nog har det på känn, så om jag bara säger det så blir det nog inga problem egentligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
463
· Visningar
23 472
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp