Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kajsa är arg mycket arg 🤣 Hon har sedan klockan 22 igår inte fått äta mat då hon ska kastreras vid klockan 10.00 idag 🤪 Så arg katt som tycker livet liknar skit när man inte får äta. Ska snart åka med henne så då glömmer hon säkert bort att hon är hungrig. Värre för vår andra katt som man fått smyga till mat på morgonen 🤣 Kalabaliken här hemma just nu...
 
Fortfarande 215 grader varma... och doftar oemotståndligt. :p
Vrålgoda och superenkla... Kungsörnens briochetbrödmix, inköpt i storpack (10 kr kartongen som blir 6 bröd) på matsmart.se. Tillsätter vatten, jäst, flytande margarin och valfri smak.... :) Det man har i skafferiet eller kylskåpet. *Tittar på morötterna... till nästa kartong* knådar ihop till en deg, jäser i övertäckt bunke 25 minuter, rullar ut till bullar på plåt,, jäser under duk 40 minuter typ... Och gräddar ca 10 minuter i 225 grader ugn (varmluft 200)
 
Sitter på verkstan å kollar på vilket kött som passar bäst till kalops och försöker läsa på om de olika alternativen.

Förstått att högrev är ”rolls royce” men sen kunde man även använda nötbog eller fransyska. Där verkade det som de föredrar nötbogen framför fransyskan.

Hittar inte så mycket info om hur smaken skiljer sig. Det skiljer lite i pris på de olika köttdetaljerna. Så mycket att tänka på och väga in.
 
Det är möjligt men så ser rekommendationerna ut.
Jag själv faller under regeln att samhällsviktigt jobb gör att jag inte hamnar i hushållskarantän.
Nej alla som kan jobba hemifrån ska jobba hemifrån oavsett antal vaccinationer. Men om du inte kan jobba hemifrån och fått tre sprutor får du gå till jobbet, oavsett jobb. Vad jag förstår det så är det möjligt för @Diabetikern att faktiskt jobba hemifrån.

Från FHM:

Undantag från regeln att stanna hemma från skola och arbete​

Du som är hushållsmedlem med någon med bekräftad covid-19 rekommenderas att arbeta hemifrån om du kan.

Om du inte kan arbeta hemifrån, eller om du går i grundskolan, gymnasieskolan eller motsvarande skolformer, kan du i vissa fall gå till arbetet eller skolan om du själv är symtomfri. Det gäller följande grupper:

  • du som har vaccinerats med en påfyllnadsdos (dos tre) – börjar gälla direkt efter att du fått påfyllnadsdosen
  • du som har haft covid-19 någon gång under de senaste tre månaderna
  • vissa nyckelfunktioner inom samhällsviktig verksamhet – din arbetsgivare informerar dig i så fall.
Däremot ska du undvika nära kontakt med personer utanför arbetet eller skolan och undvika fritidsaktiviteter under tiden som förhållningsreglerna gäller. Du ska också vara uppmärksam på eventuella symtom.
 
Nej alla som kan jobba hemifrån ska jobba hemifrån oavsett antal vaccinationer. Men om du inte kan jobba hemifrån och fått tre sprutor får du gå till jobbet, oavsett jobb. Vad jag förstår det så är det möjligt för @Diabetikern att faktiskt jobba hemifrån.

Från FHM:

Undantag från regeln att stanna hemma från skola och arbete​

Du som är hushållsmedlem med någon med bekräftad covid-19 rekommenderas att arbeta hemifrån om du kan.

Om du inte kan arbeta hemifrån, eller om du går i grundskolan, gymnasieskolan eller motsvarande skolformer, kan du i vissa fall gå till arbetet eller skolan om du själv är symtomfri. Det gäller följande grupper:

  • du som har vaccinerats med en påfyllnadsdos (dos tre) – börjar gälla direkt efter att du fått påfyllnadsdosen
  • du som har haft covid-19 någon gång under de senaste tre månaderna
  • vissa nyckelfunktioner inom samhällsviktig verksamhet – din arbetsgivare informerar dig i så fall.
Däremot ska du undvika nära kontakt med personer utanför arbetet eller skolan och undvika fritidsaktiviteter under tiden som förhållningsreglerna gäller. Du ska också vara uppmärksam på eventuella symtom.

Jag utgick från att arbetsgivaren ansåg att @Diabetikern skulle vara på plats = inte kan jobba hemifrån.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 287
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp