Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
köpt en liten brödrost,
1644271386968.png
 
...och nu sitter jag och fortsätter titta på Bondi Vet. Det är inte särskilt hälsosamt mentalt men jag kan inte låta bli, och det är ju en sak för sig. Kan inte heller låta bli att bli vansinnigt irriterad över alla onödigt feta husdjur som behöver operationer och rehab och har problem utan att de En Enda Gång i serien nämner det. Inte i ett enda avsnitt, och då har jag säkert plöjt trettio stycken de senaste dagarna.
Tror inte jag sett en enda sund retriever (golden eller labbe) i hela serien.
Inte undra på att djuren har problem.
En jäkla massa bakgårdsavel som glorifieras också.
Varför tycker jag att det är småmysigt ändå?! :arghh:
 
De här två alltså.. 🙄 IOM att den yngre hunden nu är stor nog att se ut genom altan-dörren har de insett att det ibland går fåglar på det taket. Då ser man bara fotspåren från fågeln genom taket. Tydligen OTROLIGT intressant IOM att de spenderat en himla massa tid där idag. 🤷‍♀️😂

Visa bifogad fil 85511
Sötisar! :love:

Den där bilden gav mig värsta light bulb moment. Har aldrig förr kopplat varför rasen heter papillon, men där blev det verkligen tydligt! 🦋🐶
 
Sötisar! :love:

Den där bilden gav mig värsta light bulb moment. Har aldrig förr kopplat varför rasen heter papillon, men där blev det verkligen tydligt! 🦋🐶
Ja, de där två är fortfarande lite skalliga och tufsiga om öronen. De ska få mkt längre och tätare fransar där när de blir äldre.
Öronen är vingarna och så vill man ha en bläs som ska vara fjärilens kropp när man ser dem framifrån.
 
Åh nej! Jag har faktiskt råkat ta koffeintablett istället för insomningstablett när jag tyckte jag var smart som packat alla piller i en burk inför resa. 😅
Hoppas du får sova iaf!

Mina burkar är för lika varandra och jag hade lyckats byta plats på dom när jag städade idag.

En morgon för några år sedan lyckades jag ta 2 insomningstabletter istället för D-vitaminer. Det blev inget jobb den dagen.

Tycker ju att jag borde lärt mig :D😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 141
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp