Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min tandreglerare har varit extremt tydlig med att om retainern lossnar ska jag ringa direkt och få en tid, för att tänderna flyttar sig väldigt fort annars och då har du kastat hela tandregleringen i sjön. Så det låter rimligt att du får en tid så snart som möjligt.
Till mig sa de samma sak, men att det bara gällde de första två åren. Sen är det inte lika bråttom och då försvinner jag ur deras system och ska ringa min vanliga tandläkare istället.

Jag har haft retainern i fyra år, så jag tänkte inte att det var så akut. Ska ringa på fredag för att få en akut-tid, även om det inte känns så bra att ta upp en akut-tid för detta :)

Edit: Jag är alltså inte ens säker på att den har lossnat. Har försökt att känna lite med ett finger men känner inget. Har den lossnat så är det bara pyttelite i ena kanten
 
Vi har just avslutat middagen ... och jag sitter har och vraker, riktigt VRAKER i mig Ahlgrens bilar. Forst de rosa, sedan grona, och sist de godaste, de vita. Jag fick en leverans av 10 pasar i gar ... Jag har nu 7 pasar kvar ... kanske det gar at en till i kvall. :d:cautious:
Tänker på en kamrats släkting, som när vi körde till södra Tyskland i slutet på 80-talet. De körde flera mil för att möta oss på en rastplats för att ta emot en leverans av svenskt godis. Det var en banankartong nästan full.
 
Det är ju bra. Vi har redan som vana att bara ha igång luftvärmepumpen ca halva dygnet. Jag brukar stänga den sen eftermiddag och elda i kaminen i stället, och sedan får den gå på kl 5 på morgonen via timer. För övrigt har vi två elradiatorer som stöttning. De brukar stå på 18 grader. Önskar att det fanns mer att spara där! Torktumlare har vi ingen. Det jag "syndar" mest med är att TVn brukar stå på standby, och att jag badar ett par gånger/vecka. TVn borde jag absolut börja stänga, men mina skumbad vill jag nog behålla. De njuter man ju i alla fall av :) ! Jag borde se över tätningslister i fönster och dörrar dock.... Där kan jag nog göra en förbättring :up: !
Aha okej :). Luftvärmepump hade vi I förra boendet, det och el-element. Ingen torktumlare här heller ☺. Ett par gånger i veckan ska du väl behålla som sagt 😍. Jag kunde bada uppåt 5 dar och sitta idiotlänge i badbaljan dvs aj i bäckenmuskler o så sen. Dumt. Har ju sett att vår förbrukning ökade raskt i den vevan ägg badbaljan kom hem (!).
 
Beställt lite hud- och hårvård. Lägger typ noll kronor på smink (sminkar mig men väldigt sparsamt så har en mascara i en evighet) men på fejset och håret lägger jag lite mera pengar :p Stylar och grejar aldrig med håret men vill ha produkter som håller det starkt eftersom jag vill ha det långt och med min livsstil så får det vara med om mycket 😅
 
Jag är lite osäker på gammeldags messmör? Är dock bekant med mesost. :)
Det är brunt och inte riktigt lika sött som messmör. Gott men omöjligt beskriva smaken 😅

Snyggt! Jag behover borja titta efter snyggt tyg till mina stolar ocksa.
Tack :laugh:
Kul, finns ju så mycket att välja på och blir sånt lyft :laugh: Jag hade världens beslutsångest i butiken, så mycket fint! :love:
 
Det är så underbart att man lägger arbetsordrar att föra in i systemet på mitt skrivbord och inte talar om vitala saker som att det är en provkörning och att man gjort nya arbetsordrar men inte lagt ut dem för att jag skulle säga till när den kom in så jag kunnat rapportera in på den nya ordern, vilket jag inte visste ens en gång. Har blivit kaos sen den gamla produktionschefen fick en ny position som supply chain/projektledare och hen berättar absolut ingenting om planer eller vad som ska göras. Utan det får man höra först när det går fel. :arghh:

Överväger starkt att söka nytt p.g.a det här när jag är färdig med skolan, det kommer bli ännu värre då både VD och min chef inte vågar säga ifrån eller bestämma över hen.
 
Sitter och känner att jag valt helt fel typ av jobb ändå. Killen jag träffar har precis börjat söka nytt jobb, och alltså, det framstår verkligen som om han kan välja och vraka mellan lediga tjänster :cool: Önskar verkligen att jag hade haft liknande intressen och kunnat utbilda mig på samma sätt, men tyvärr så somnar jag av bara tanken på liknande jobb...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
458
· Visningar
22 940
Senast: Catsu
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp