Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, är orimligt inne på att experimentera med en kaka med kaffesmak och körsbär. Jag tycker inte ens om kaffe! Har inget kaffe hemma heller för den delen. Funderar på att svänga förbi hemma hos mamma och tigga till mig ett par dl färdigt kaffe att smaksätta med. :laugh:
 
Jag har städat handfaten i båda badrummen och handdiskat en omgång. Därefter försökt operera diskmaskinen och nu håller jag tummarna för att den uppför sig :nailbiting:
Om den ska bråka hoppas jag i första hand på felkod och i andra hand på att den läcker vatten framåt :cautious:
 
Är så otroligt taggad på ridskola i kväll, kan typ inte sitta still :banana: Har jobbat igenom alla mail och ärenden nu på morgonen och fastnade nu i att nörda ner mig totalt i öppna och sluta. Borde vara okej att pausa med det nu anser jag :angel:
Alltså jag blir så glad över att läsa om din glädje att få åka till ridskolan! Minns när jag på fredagarna red lektion, vår älskade shettis hemma höll jag ju på att växa ur och mammas var unghäst, var fredagarna veckans bästa dag! Först åka och rida sen köpa hästtidning; oftast Min Häst och lösviktsgodis som mamma, jag och brorsan satt och valde ur högen hemma sen för att dela upp haha. Då var ju mamma lika gammal som jag är nu. Åren går men minnet och känslan består <3.
 
Brottas med kundtjänst hos två elbolag.

Mitt fasta avtal med EON går ut idag, och jag uppdrog innan uppsägningstidens slut åt Skellefteå Kraft att avsluta mig hos EON och flytta till rörligt hos Skellefteå.

Fast Skellefteå var litet sena med att få iväg uppsägningen till EON, och EON var litet långsamma med att läsa den. Så nu har EON förlängt mig på ett anvisat avtal, 1 år bundet för 311 öre/kWh... :banghead:

Naturligtvis har ingen gjort något fel.
 
Brottas med kundtjänst hos två elbolag.

Mitt fasta avtal med EON går ut idag, och jag uppdrog innan uppsägningstidens slut åt Skellefteå Kraft att avsluta mig hos EON och flytta till rörligt hos Skellefteå.

Fast Skellefteå var litet sena med att få iväg uppsägningen till EON, och EON var litet långsamma med att läsa den. Så nu har EON förlängt mig på ett anvisat avtal, 1 år bundet för 311 öre/kWh... :banghead:

Naturligtvis har ingen gjort något fel.
EON är oerhört tydliga med att de inte gjort något fel. Förstås. Och att ett anvisat bundet 1-årsavtal för 3,11 kr/kWh absolut är skäligt. Och att de gärna löser mig från avtalet, om jag betalar 10 tkr i avgift.

EON kommer jag inte att vilja ta i med tång igen, förutom nätet som de tyvärr äger.
 
Är så otroligt taggad på ridskola i kväll, kan typ inte sitta still :banana: Har jobbat igenom alla mail och ärenden nu på morgonen och fastnade nu i att nörda ner mig totalt i öppna och sluta. Borde vara okej att pausa med det nu anser jag :angel:
Vi ska också till ridskolan ikväll. A har nämligen blivit tillfrågad att hjälpa till att sätta igång favoritponnyn efter en konvalecens med flera vändor till Ultuna. Vi vet fortfarande inte om han kommer att klara sig, men det är väldigt trevligt att vi får hjälpa till att hjälpa honom :heart
 
Min chef ska jobba hemifrån imorgon och har bett mig vara ställföreträdande produktionschef, nu är han orolig att gubbarna inte ska lyssna på mig. Gubbarna i verkstaden i sin tur blev jättelyckliga över att jag ska chefa för ”det behövs lite fruntimmer som styr”. Och jag är inte alls pepp på att vara chef imorgon. 😅
 
EON är oerhört tydliga med att de inte gjort något fel. Förstås. Och att ett anvisat bundet 1-årsavtal för 3,11 kr/kWh absolut är skäligt. Och att de gärna löser mig från avtalet, om jag betalar 10 tkr i avgift.

EON kommer jag inte att vilja ta i med tång igen, förutom nätet som de tyvärr äger.
De är helt otroliga...När jag bytte till Göta Energi för det var billigare elpris (ja jo frågan är iofs vinsten då eon står för distribution) men de var himla otrevliga!
 
Äsch, det blir ingen kaffesmakande kaka eftersom det uppenbarligen inte är säsong för körsbär och det inte fanns ett körsbär att uppbringa på Ica. När har säsong stoppat dom förr?

Nåja, blir en hallon och chokladkombo istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
458
· Visningar
22 940
Senast: Catsu
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp