Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår katts relation till vårat barn har minst sagt varit frostigt men nu på senaste månaden har kattson kommit på att
1. Vaknar barnet så måste alla vakna = frukost
2. Barnet kan klappa
3. Barnet delar ut ost och smör

Så helt plötsligt har dom två fått en helt egen relation vilket är väldigt gulligt eftersom katten i snart fem år undrat om vi inte ska lämna tillbaka den där minimänniskan där vi hämtade henne.
 
Taxischaffisen ringde nyss, jag hade glömt en påse knyckta äpplen i hans bil och eftersom han var tillbaka i Sthlm nu fick han dem av mig. De hade blivit över på jobbet så jag tog dem och tänkte ge till djuren, men jag sitter inte och åker efter en påse äpplen eller låter honom köra ut dem till mig, hade blivit väldigt dyra äpplen. :laugh:

Snällt av honom att ringa. :)
 
Första dagen med varannandagsutdelning av post på våra postnummer. Det var riktigt spännande i morse! Är snart klar med min runda för dagen, har ca 1h kvar, men arbetstid till 1630. Vette tusan vad jag ska hitta på sen. Springa runt och se förvirrad ut kanske?

Snickarjakten går vidare. Hittills inget napp, ringt fem olika firmor.
 
Snackade med min läkare som inte var så nöjd med att jag åkt på omikronen. Jag ba ”känner mig som en riktig tbc-konstnär nu”. Han ba ”ja jo men det gör sig nog bättre på film än i verkliga livet”.

Jag:

C58A1023-BC2B-4FAE-8ADE-015933D60169.jpeg
 
Blev lite av en positiv överraskning, tandvårdbidraget gick in med en tusenlapp på min bettskena :up: visserligen var det bara 1/4 av priset men jag tackar för det jag får 😅

Fick tydligen även avtrycket efter mina tänder. Jag vette 17 om jag vill se vad tandläkaren ser i min mun... :cautious::rofl:
 
Fi fan. Första gången jag tankar på 98 för över 20 kr litern, på bemannat låg det på 20.19/l 🥴. Men jag är tacksam att jag bara behövde fylla på med 15 l och för att jag inte tankar diesel som idag låg på 21.42 kr/l. 98 är ju dyrare än 95 men förbrukningen minskar vilket ju är positivt 😊.
#staypositive
#detkundevaritvärre
 
Fi fan. Första gången jag tankar på 98 för över 20 kr litern, på bemannat låg det på 20.19/l 🥴. Men jag är tacksam att jag bara behövde fylla på med 15 l och för att jag inte tankar diesel som idag låg på 21.42 kr/l. 98 är ju dyrare än 95 men förbrukningen minskar vilket ju är positivt 😊.
#staypositive
#detkundevaritvärre
Jag ser att flera plånböcker är glada idag 😅 *ironi*
 
Fi fan. Första gången jag tankar på 98 för över 20 kr litern, på bemannat låg det på 20.19/l 🥴. Men jag är tacksam att jag bara behövde fylla på med 15 l och för att jag inte tankar diesel som idag låg på 21.42 kr/l. 98 är ju dyrare än 95 men förbrukningen minskar vilket ju är positivt 😊.
#staypositive
#detkundevaritvärre
Min diselbil kostar nu över 1000 kronor att tanka 🎉 men fördelen med hemmajobb är att jag klarar mig på en tank i månaden.
 
Köpte även en ny duschslang då den hemma läcker ur en trasig bit. Passade på att köpa ett nytt munstycke också :angel:
Nu återstår bara att se om det går att skruva loss den gamla och sätta dit den nya :cautious: får ta fram pappas gamla verktygslåda! Och googla :angel::D
Sablar, kom på att hållaren till duschmunstycket hemma är fyrkantig medan den nya är rund :cautious: Men det stod något om passande hållare inkluderad i förpackningen så jag får väl kolla och se ... i värsta fall så får vi ha samma munstycke.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 141
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp