Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag blir så glad över att läsa om din glädje att få åka till ridskolan! Minns när jag på fredagarna red lektion, vår älskade shettis hemma höll jag ju på att växa ur och mammas var unghäst, var fredagarna veckans bästa dag! Först åka och rida sen köpa hästtidning; oftast Min Häst och lösviktsgodis som mamma, jag och brorsan satt och valde ur högen hemma sen för att dela upp haha. Då var ju mamma lika gammal som jag är nu. Åren går men minnet och känslan består :heart.
Tack! Vad glad jag blir att jag kan sprida lite glädje. Förr om åren försökte jag mest dölja glädjen av rädsla att bli lite löjlig, men nu mera skiter jag i om jag blir löjlig. Jag blir bara så när jag vet att jag får åka till stall, eller får se en häst i en hage. :o
Pappa har sagt nästan sen jag började att "Det där ska du aldrig sluta med, det gör dig ju glad!" :D Inga "det växer du snart ur" där inte. Gissar att det märktes redan från början :p:o
Pappa är ju världens snällaste och sponsrar fortfarande mitt hästeri, för "Nä, du kan ju inte sluta, då dör du i själen" :love:
 
Jag och katten har parkerat i soffan :)

20220131_105225.jpg
 
Hemma efter en stökig morgon som avslutning på natthelgen. Grov kommunikationsmiss som fick lite trista konsekvenser pga att en kollega tänkte helt fel och inte berättade vad hon planerade. När det äntligen var klart för överlämning hade jag någorlunda koll på läget igen men jag gillar inte att lämna över problem till kollegorna.

Blev att sätta sig i hyrbilen och åka på en akuttid hos tandläkare på andra sidan Sthlm, gapa snällt, betala och se glad och förvånad ut, sätta sig i bilen och köra till rätt sida av stan igen och lämna in den och ta en taxi sista biten hem. Som tur var frågade taxischaffisen om priset och jag tyckte fast pris 560 kr var väl dyrt så jag fick låna mobilen för att ringa bolaget och fråga och fick sen 255 kr. Han som hade lämnat första prisuppgiften måste tittat på tätorten och inte var gatuadressen på landet är, viss skilnad på 300 kr!
 
Råkade somna till en stund på soffan, men var nog behövligt. Sover lite illa drömmer mycket mardrömmar förtillfället eller drömmar som ger mig smärre panik i sömnen. Värmer lite mat och sen ska jag dra igång kaffet innan föreläsningen börjat vid 13 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
458
· Visningar
22 940
Senast: Catsu
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp