Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom precis in efter sista kvällspromenaden och FY vilket busväder det är ute, det var en mycket kvick runda. Tydligen ska det bli värre igen imorgon.


Det märks för övrigt att det stormar. Vi hade väntat oss en busy dag på jobbet idag med 90 departures efter helgen.... men när vi kom in i morse visade det sig att ytterligare 32 rum blivit uthyrda till arbetare från Scottish Power igårnatt. Hejochvälkommen 122 dep på åtta personal! 😅
 
Ja, när jag kollat har det sällan varit något jag varit intresserad av och framförallt har jag hittat det billigare många gånger i fysisk butik. Tanken är bra men inte alltid lika god IRL.
Vårdgarantin funkar inte, den 17 feb är det 2 år sen jag fick remiss till röntgen för min menisk, är ännu inte röntgad trots att jag erbjudit mig att åka till Karlstad eller Örebro där jag kan få det gjort inom någon vecka, nu har jag gett upp.
Men dom erbjöd väl dig röntgen på ett annat sjukhus??
 
Alltså jag älskar bröd! Tänk en kraprigt stekt vitt jävla brödskiva med skagen och löjrom. HELVETE vad gött!
Men om alternativet är att leva med div problem livet ut, gå på maxdos kortison och kanske cellgifter.. då är jag beredd att göra avkall, hur trist det än må vara...
Eller rostat bröd med ost och marmelad. Men det är ju sådant man får unna sig enstaka gånger. Jag äter väldigt sällan bröd nu.
 
Jag är också i desperat behov av klippning. Men vågar verkligen inte ge mig på det själv. Tror det behöver kapas närmare 2 dm. Kommer att ha två riktigt stora räkningar den här månaden så det får vänta.

/mvh verkligen inte fattig men för närvarande rätt pank
Jag klipper som regel alltid mig själv. Sist jag var hos frisören var när jag gifte mig 2013.

Inte för att jag tror jag kan göra ett lila bra jobb eller för ekonomins skull utan för att jag absolut avskyr att sitta hos frisören. Det är värre än tandläkaren.

Och så brukar jag komma På att jag vill ha ny frisyr sent på kvällen och ska det klippas så är det NU som gäller 🤣
 
Ja,efter mycket om o men ,men då drygt 22 mil hemifrån enkel resa, jag har 8 resp 12 till Karlstad eller örebro, eller ännu bättre 5 mil till skövde sjukhus.
Jo, det e ju en jäkla bit. Dom andra sjukhusen ingår ju inte i regionen så därför erbjöd dom säkert Göteborg. Men då funkar ju vårdgarantin. Ring dom på måndag och fråga när dom hade tänkt ta röntgen på dig. Stå på dig.
 
Varför jag älskar mitt hus

558CA7B0-1F88-4E2C-B620-AA065A031ADB.jpeg
 
Jo, det e ju en jäkla bit. Dom andra sjukhusen ingår ju inte i regionen så därför erbjöd dom säkert Göteborg. Men då funkar ju vårdgarantin. Ring dom på måndag och fråga när dom hade tänkt ta röntgen på dig. Stå på dig.
Nä det gör den inte för Göteborg kom efter påstötning o 16 mån
 
Gjorde precis lite varm choklad, experimenterar med olika smaker och gjorde nu med arrak. Blev förvånad över hur mycket sprit den smakade, hade helt glömt bort att arrak ju faktiskt är alkoholhaltigt.

Min granne spelar också musik, förra veckan var det Have you ever seen the rain av Creedence Clearwater, under flera timmar och oavbrutet på repeat, det förlorade sin charm ganska snabbt. Idag har det varit något jag inte känner igen och inte gillade ens första gången jag hörde den, som tur är tror jag det har blivit tyst nu.
 
Tryck på dom igen. Fan,det är ju snart vinter igen. Inte kul att opereras då.
Nä väntar tills nästa gång knät fäller mig o skadar diskbråcken,så an dom få göra allt på en gång, det lär inte dröja,snart är det vår o man kan jobba ute,upp o ner från stegar,hustak mm, misstänker att jag nog behöver skada mig ordentligt så det blir en akutresa direkt, då o inte förr blir det röntgen.
Och bara 5 mil bort eller i skåneslän som verkar vara lite snabbare än västra götland som inte verkar ha någon vård alls
 
Gjorde precis lite varm choklad, experimenterar med olika smaker och gjorde nu med arrak. Blev förvånad över hur mycket sprit den smakade, hade helt glömt bort att arrak ju faktiskt är alkoholhaltigt.

Min granne spelar också musik, förra veckan var det Have you ever seen the rain av Creedence Clearwater, under flera timmar och oavbrutet på repeat, det förlorade sin charm ganska snabbt. Idag har det varit något jag inte känner igen och inte gillade ens första gången jag hörde den, som tur är tror jag det har blivit tyst nu.

Skönt att min granne verkar uppskatta Svansjön 😉 🩰
 
Nä väntar tills nästa gång knät fäller mig o skadar diskbråcken,så an dom få göra allt på en gång, det lär inte dröja,snart är det vår o man kan jobba ute,upp o ner från stegar,hustak mm, misstänker att jag nog behöver skada mig ordentligt så det blir en akutresa direkt, då o inte förr blir det röntgen.
Och bara 5 mil bort eller i skåneslän som verkar vara lite snabbare än västra götland som inte verkar ha någon vård alls
Västra Götaland är tydligen ökänt dåliga, det var dem jag bråkade med när det gällde mammas operation. :mad:
 
Jag har ju lite karantän pga covid.
Funderade på vad jag skulle äta imorgon.
Har löjrom och champagne hemma. Funderar på rårakor med löjrom till lunch imorn. Alltså har ju inte direkt ngt annat för mig 😅😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
455
· Visningar
22 788
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp