Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter konstigt ändå! Jag har blivit inbokad på en sån där grej där de går in i ljumsken och in i hjärtat. Gissar att han ska göra ngt liknande för att kolla/rensa kranskärlen? Det lät som att det rörde sig om veckor för mig. Att vänta på ett sånt ingrepp i två år låter orimligt!
Jag har gjort en sådan op Blev förvånad hur snabbt jag kom under vård.
Lilla sjukhuset remitterade omedelbart till stora sjukhuset, fick ambulanstransport dit samma dag och dagen efter låg jag på op.bordet och fick en stent inopererad. Dock har det tagit lååång tid att sas komma tillbaks på banan.
 
Satan vad jag fryser! Måste värma mig med ett glas rödvin.
Stått och målat helt maniskt i några timmar. Spelat Beethoven så det dundrat i hela huset 😅😅
Tangerade 40 grader men nu verkar tempen på lite nedgång. Bränner när jag andras men jag har iaf ingen hosta eller likn. Hoppas det håller i sig
de värmeisolerande egenskaperna hos rödvin är vida överskattade,
får jag rekommendera filtar, kläder eller varmare bostad istället
 
Äntligen(!) är veckans skoluppgift inlämnad. Flera timmar innan deadline :p Har även ordnat med försäkring åt valpen och fixat lite annat hemma idag. Det känns bra, och nästa veckas skoluppgift kommer faktiskt bli rolig. Muntligt föredrag om valfritt ämne. Husdjur gavs som exempel. Hur jag ska kunna begränsa mig till att bara prata i 5 minuter om hundar är dock inte helt klart än... Det finns ju så mycket att säga :angel:
 
Apropå tankarna om hästen känns de lite mer rationella nu, hormoner kan verkligen stöka till det 🙄

Men det återgår alltid till frågan kring om jag har råd. Jag har inte råd att köpa en egen häst och allt vad det innebär. Jag vill heller helst inte byta stall för jag gillar dem och har varit där länge… De har i övrigt bara unghästar och tävlingshästar, ingen som egentligen passar in på det jag vill ha. Får fortsätta fundera och ta en diskussion med ägaren nästa vecka!
 
På tal om mat. Tydligen har restarurangen runt hörnet sett på instagram (gissningsvis) att jag är sjuk. Så ikväll fick jag en leverans av oxfiléspett och en göttig sallad utanför dörren. Med en "krya på dig"-lapp!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 604
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp