Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satan vad jag fryser! Måste värma mig med ett glas rödvin.
Stått och målat helt maniskt i några timmar. Spelat Beethoven så det dundrat i hela huset 😅😅
Tangerade 40 grader men nu verkar tempen på lite nedgång. Bränner när jag andras men jag har iaf ingen hosta eller likn. Hoppas det håller i sig
Värt att beakta är det faktum att om man fnattar omkring när man är sjuk och utöver det också har hög feber, så tar det myyycket längre tid att bli frisk..
 
Han får komma in en gång om året för kontroll med olika saker men han behöver operation för att rensa upp lite 😬 Men sen kom corona.. Nu anses han inte vara akut trots att måste äta flertalet mediciner för att ens orka vara uppe. Han lider dessutom av svår kärlkramp som blivit värre sista halvåret. Så ja vi är oroliga 💔

Låter konstigt ändå! Jag har blivit inbokad på en sån där grej där de går in i ljumsken och in i hjärtat. Gissar att han ska göra ngt liknande för att kolla/rensa kranskärlen? Det lät som att det rörde sig om veckor för mig. Att vänta på ett sånt ingrepp i två år låter orimligt!
 
Jag måste ha haft tur. De få gånger jag behöver gå till vc är det inga problem att få komma dit. I somras ville jag kolla upp ett födelsemärke (som visade sig vara en sk åldersvårta :D) och jag fick tid samma vecka hos en sköterska. Veckan efter fick jag tid hos läkare som plockade bort vårtan (som satt under bh-bandet). När jag var där erbjöd hon sig att ta bort en till som satt i närheten.
Här ska man vara halvdöd innan man får komma in. Ringde i 3 månader för mina öron som värkte. Fick till svar ta en Alvedon så går de över. Visade sig att jag behövde kortisonsalva, de hade gått ned i trumhinnorna till slut 🤪
 
Låter konstig ändå! Jag har blivit inbokad på en sån där grej där de går in i ljumsken och in i hjärtat. Gissar att han ska göra ngt liknande för att kolla/rensa kranskärlen? Det lät som att det rörde sig om veckor för mig. Att vänta på ett sånt ingrepp i två år låter orimligt!
Mamma hade ungefär samma upplevelse som du när hon behövde byta en hjärtklaff. Allt gick snabbt, smidigt och proffsigt. Hon var nästan förbluffad över vilken fin hjälp hon fick, och över hur snabbt det gick. Med tanke på att man ofta hör talas om motsatsen.

Kanske ska tillägga att vi knappast tillhör överklassen..... :D
 
Låter konstig ändå! Jag har blivit inbokad på en sån där grej där de går in i ljumsken och in i hjärtat. Gissar att han ska göra ngt liknande för att kolla/rensa kranskärlen? Det lät som att det rörde sig om veckor för mig. Att vänta på ett sånt ingrepp i två år låter orimligt!
Japp de är tanken iaf. Vi får se han var nyligen på stor kontroll igen och då börja läkaren muttra om att de var dags att sätta upp honom iaf på listan så är hoppfull att de börjar hända något. Men bor man i en liten skit stad med ett sjukhus som går på knäna så 🤨
 
Städar ur kyl, frys och skafferi. Så ikväll blir det våfflor med hjortronsylt och vispad grädde. Hemskt tråkigt att hitta en halv påse våffelmix, en "nästan slut" burk m hjortronsylt och en oöppnad vispgrädde som gick ut i veckan och behöver ätas upp. 😁😁😁
Åh nej! Din stackare, fint ändå att du offrar dig! (Trots proppmätt blev jag sugen på våfflor 🤩).
 
Satan vad jag fryser! Måste värma mig med ett glas rödvin.
Stått och målat helt maniskt i några timmar. Spelat Beethoven så det dundrat i hela huset 😅😅
Tangerade 40 grader men nu verkar tempen på lite nedgång. Bränner när jag andras men jag har iaf ingen hosta eller likn. Hoppas det håller i sig
Jag har ett förslag typ: VILA! (För bövelen, ska man vara tvungen att åka till Sthlm med silvertejp för att du ska chilla?)
 
Japp de är tanken iaf. Vi får se han var nyligen på stor kontroll igen och då börja läkaren muttra om att de var dags att sätta upp honom iaf på listan så är hoppfull att de börjar hända något. Men bor man i en liten skit stad med ett sjukhus som går på knäna så 🤨
Fast oavsett var ni bor så ska ni ju ha rätt till vård, även om det utförs på ett annat sjukhus. Jag var skitförbannad när mammas operation sköts upp dagen innan hon skulle få den. Då hade jag tagit semester för att kunna vara hos henne första veckan + att hon redan fått vänta på den i flera månader. Efter några arga samtal från mig så fick hon snabbt ny tid i ett annat landsting + ersättning då de inte höll vårdgarantin.
 
Får ringa och kräva en akuttid kanske.
Men känns liksom så onödigt då det inte är akut.
Däremot nacken och min känsla av snett ansikte kanske är mer akut

Akuttid till vc? De brukar ha drop in ibland, iaf här. Min polare bar in mig på en sådan för ganska många år sedan när jag hade diskbråck 😆

Men när det gäller generell värk så tänker jag att det ofta går att göra livsstilsförändringar. Det är nog ganska vanligt att medelålders personer som inte tränar regelbundet och varierat har viss värk. Lägger man dessutom till en mindre bra kost, kanske några kilos (eller mer) övervikt och sen statiska rörelser på tex kontorsjobb eller likn så är det nog inte så ovanligt. Finns ganska mkt egenvård man kan jobba på där. Jag lägger tex hellre om kosten än äter massa kortison och cellgifter livet ut
 
Fast oavsett var ni bor så ska ni ju ha rätt till vård, även om det utförs på ett annat sjukhus. Jag var skitförbannad när mammas operation sköts upp dagen innan hon skulle få den. Då hade jag tagit semester för att kunna vara hos henne första veckan + att hon redan fått vänta på den i flera månader. Efter några arga samtal från mig så fick hon snabbt ny tid i ett annat landsting + ersättning då de inte höll vårdgarantin.
Han är väl inte direkt påstridig heller.. Han tycker han mår bra men vi andra ser ju, och speciellt jag som träffar honom varje dag. Snark envisa Pappor 😬
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 510
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp