Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Akuttid till vc? De brukar ha drop in ibland, iaf här. Min polare bar in mig på en sådan för ganska många år sedan när jag hade diskbråck 😆

Men när det gäller generell värk så tänker jag att det ofta går att göra livsstilsförändringar. Det är nog ganska vanligt att medelålders personer som inte tränar regelbundet och varierat har viss värk. Lägger man dessutom till en mindre bra kost, kanske några kilos (eller mer) övervikt och sen statiska rörelser på tex kontorsjobb eller likn så är det nog inte så ovanligt. Finns ganska mkt egenvård man kan jobba på där. Jag lägger tex hellre om kosten än äter massa kortison och cellgifter livet ut
Akuttid finns
Drop in tog de bort för länge sen
Fast värk hade jag även när jag vägde 65 kilo.
Jag rör mig massor på jobbet.
Jobba med yngre elever kräver en del.
Och har börjat röra på mig utöver det.
Jag lagar den mesta maten från grunden så där har jag koll på vad jag äter.
 
Vad hindrar dig från att kräva vårdgaranti för hans räkning?
För att han är en vuxen människa i sina bästa år. Jag tjatar hål i huvudet på honom mer eller mindre varje dag eller inte bara jag har två systrar till som tjatar på honom. Vi får göra en gemensam attack igen det brukar fungera då ringer han iaf till ansvarig läkare. Det som han upplever som ett problem är att den hjärtläkare han går till bara arbetar en gång i månaden på VC.


Ska tilläggas vi har en väldigt knackig relation av olika anledningar. Det är hästarna som håller vår relation hyfsad nuförtiden.
 
Senast ändrad:
EM-guld i handboll 😍😍😍

Fyfan. Jag älskar handboll (har till och med några bekanta i guldlaget) men jag har alldeles för klena nerver för att kunna titta på jämna matcher. Jag blir så fruktansvärt nervös att jag inte kan sitta ner i soffan, jag är uppe och går runt, hoppar upp och ner, stänger av ljudet på tv:n, går till ett annat rum, etc. Jag försöker bara härda ut 😂

De tre senaste matcherna (gruppspel, semi och final) har Sverige vunnit med ett jäkla mål så ni kan ju gissa hur jag mått. Kommande vecka ska jag lyssna nonstop på avslappningsmusik 😂
 
Räknade såklart med att pållan skulle få vila idag och så blev det ju. Sambon följde med till stallet och hjälpte till att slå ner en stolpe 😊. Innan dess var vi hos morfar en sväng och tog in ved åt honom och så var vi förbi Kött o Mat-en och köpte hamburgare och isterband 😊. Nu soffhäng och Farmen efter de vanliga söndagssysslorna här hemma 😊.
 
Vårdgarantin funkar inte, den 17 feb är det 2 år sen jag fick remiss till röntgen för min menisk, är ännu inte röntgad trots att jag erbjudit mig att åka till Karlstad eller Örebro där jag kan få det gjort inom någon vecka, nu har jag gett upp.
Åh då lär jag få vänta. Sökte för det i april förra året och får ingen läkartid (de vet ju inte vad som är fel), sjukgymnasten testar massa saker men jag har så ont så jag gråter. Men nej, ingen läkartid för sjukgymnasten har diagnos på mig, mensik, ligament eller atros. ”Ja, du har ju inte cancer i knäet iaf, då hade jag skickat dig till läkare”.
Ok tack.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 604
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp