Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Halvt hysterisk häst som stod och studsa och försökte lätta upp på bakbenen :banghead: :nailbiting: Tog in han först en stund innan de andra, parkera honom på gången och börja rykta då varva han ned igen ❤️ Vill inte släppa honom i boxen när han stressad för att de blåser, han kommer bara springa runt då i cirklar. Men nu var de en lugn kille som gick in i boxen.

Nu ligger jag på sofflocket mätt och trött, söndag så ska bädda om min säng med rena lakan idag sen ta en lång dusch och försöka sova.
 
Städar ur kyl, frys och skafferi. Så ikväll blir det våfflor med hjortronsylt och vispad grädde. Hemskt tråkigt att hitta en halv påse våffelmix, en "nästan slut" burk m hjortronsylt och en oöppnad vispgrädde som gick ut i veckan och behöver ätas upp. 😁😁😁
 
Screenshot_20220130-182934~2.png

Att köpa kläder åt en 15 årig dotter blir lättare med sociala media i teorin. Efter ett ur val av ca 100 alternativ så tror jag att hon får detta.
 
Nu värker lederna igen
För tidigt att ta smärtstillande inför natten dock.
Sjukt less på smärta nu.
Har skrivit egenremiss till reumatologen så hoppas de kan ta emot mig

Går det skicka egenremiss dit? Reuma är jäkligt svårflörtade. Iaf på Karolinska. Har du tagit blodprover? Har en kompis med massa smärtor och honom vill de inte kalla pga han inte har ngt ra-värde på blodprov eller andra markörer. Smärta kan bero på så mkt liksom. Hans husläkare har skickat remisser till reuma som de nobbat också ska tilläggas.

Vet du om du kanske har brist på ngt typ B12? Kan ju ha ett finger med i spelet också!
 
Satan vad jag fryser! Måste värma mig med ett glas rödvin.
Stått och målat helt maniskt i några timmar. Spelat Beethoven så det dundrat i hela huset 😅😅
Tangerade 40 grader men nu verkar tempen på lite nedgång. Bränner när jag andras men jag har iaf ingen hosta eller likn. Hoppas det håller i sig
 
Går det skicka egenremiss dit? Reuma är jäkligt svårflörtade. Iaf på Karolinska. Har du tagit blodprover? Har en kompis med massa smärtor och honom vill de inte kalla pga han inte har ngt ra-värde på blodprov eller andra markörer. Smärta kan bero på så mkt liksom. Hans husläkare har skickat remisser till reuma som de nobbat också ska tilläggas.

Vet du om du kanske har brist på ngt typ B12? Kan ju ha ett finger med i spelet också!
Äter b vitamin mm
vc har inga tider alls, har haft förhöjt RA värde hela mitt liv men varit hyfsat symptomfri.Min farmor hade RA, min farbror har, min son har och min döda storasyster hade med största sannolikhet men hann aldrig utredas
Vc här vill ha journaler från 20 år tillbaka, bytte vc och de har inga tider alls, de ansåg att tillsammans med övriga problem så hanns det inte med på en jourtid
 
Äter b vitamin mm
vc har inga tider alls, har haft förhöjt RA värde hela mitt liv men varit hyfsat symptomfri.
Vc här vill ha journaler från 20 år tillbaka, bytte vc och de har inga tider alls, de ansåg att tillsammans med övriga problem så hanns det inte med på en jourtid

Be vc skriva en remiss till reuma? Tror inte de tar egenremisser då de är så selektiva. De tycker nu vc ska utreda först. Har du gjort röntgen och ultraljud på aktuella leder? Reuma är nog mer taggade om en har fynd att ”visa upp”.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
22 382
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp