Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ändå lite lustigt det där med vinden. Inatt var det 28m/s i byarna men då märktes det knappt alls för att vinden kom från grannhusets håll. Vi måste legat i lä helt enkelt. Nu är det ”bara” 18m/s i byarna men vinden har bytt riktning liiite och helt plötsligt märks vinden massor i vårat hus.
 
🙄 fattar att de har fullt upp på Strömsholm men om det inte anses mer akut än att de kanske hinner titta på det idag så undrar jag lite varför han skulle vara kvar, då hade det varit bättre att jag hade tagit hem honom igår och bokat en tid tills på måndag. :( Mycket pengar på att han ska ligga i en bur och vänta.
 
🙄 fattar att de har fullt upp på Strömsholm men om det inte anses mer akut än att de kanske hinner titta på det idag så undrar jag lite varför han skulle vara kvar, då hade det varit bättre att jag hade tagit hem honom igår och bokat en tid tills på måndag. :( Mycket pengar på att han ska ligga i en bur och vänta.
Fast det får du väl, om du vill? Det vill säga ta hem honom? Jag tog hem min häst från ett annat stort djursjukhus när jag inte ansåg att hon behövde stå kvar för observation över natten för dyra pengar, när jag lika väl kunde sköta det hemma. Det handlade alltså inte om något livshotande akut tillstånd i mitt fall.
 
Köpt lite barnkläder via Facebook, ska åka och hämta dem strax. Samtidigt ska jag hämta ut ett eller två paket (om jag orkar åka in till stan…) och köpa en vattenkanna till stallet :laugh:
 
Fast det får du väl, om du vill? Det vill säga ta hem honom? Jag tog hem min häst från ett annat stort djursjukhus när jag inte ansåg att hon behövde stå kvar för observation över natten för dyra pengar, när jag lika väl kunde sköta det hemma. Det handlade alltså inte om något livshotande akut tillstånd i mitt fall.
Självklart får jag ta hem honom, men när jag lämnade igår så så de att han skulle tas om hand direkt, sen ringde jag vid 18 och då stod han på tur, fick sen meddelande vid 21 att de inte hade hunnit med honom men att han skulle gå in på operation under natten eller morgonen. Nu ringde jag igen och han har fortfarande inte fått kommit in. 🙄 Hade de sagt redan från början att han antagligen inte skulle tas om hand så hade jag tagit hem honom istället. Nu skjuts det bara upp.
 
Sådär ja då har jag rensat lite i en av köklådorna, har jättemycket jag ska lämna in till secondhand sen när jag är frisk. Känns skönt att rensa ut sådant jag vet att jag aldrig kommer använda och det kommer bara bli stående och samla damm.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
22 382
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp