Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kravlat mig upp och vattnat hästarna, gett hönsen mat, tömt hyrbilen, tagit en dusch och lagt mig igen. Ska försöka sova lite innan jag ska ut ikväll igen, klockan ringer 17:30. Här har mest lite smågrenar blåst ner, min soptunna blåst omkull men det var ganska lugnt hos hästarna och jag hör bara lite av vinden. Till och med fågelmatarna har klarat sig, de har fortfarande massor av frön. :up:
 
Det är klart de kan det. Men jag hyr och bestämmer inte när/om sotaren ska komma. Jag visste inte att det var normalt att man fick tända eld på tändkuberna utanför spisen, jag trodde man tände eld inne i den.
Tända UTANFÖR spisen? Hur menar du då :confused:? Jag skulle aldrig få för mig att tända eld på något utanför min kamin....

Hur mycket vedåtgång tycker du är mycket förresten? Om du har köpt en liten säck på ICA så kommer den nog inte att räcka så länge tyvärr!
 
Tända UTANFÖR spisen? Hur menar du då :confused:? Jag skulle aldrig få för mig att tända eld på något utanför min kamin....

Hur mycket vedåtgång tycker du är mycket förresten? Om du har köpt en liten säck på ICA så kommer den nog inte att räcka så länge tyvärr!

Därför att tändstickorna blåses ut såfort den kommer in i spisen.
 
Klippte mig senast hos frisör 2013 eller om det var 2015? Nej måste ha varit 2013. Det blev ju egentligen helt ok men jag började gråta av någon oklar anledning :o
Får se om jag nånsin vågar att någon annan ska klippa mig igen 😅
Har du likadant när någon annan klipper dig?
Ja, jag vill ha full kontroll över vad som händer med mitt hår, blir skitnervös när någon annan håller i saxen. Hade säkert kunnat börja gråta jag med eftersom det blir en sån anspänning av hela proceduren. <3
 
Därför att tändstickorna blåses ut såfort den kommer in i spisen.
Ja, DÅ är det ju förmodligen något skumt på gång. Å andra sidan, hur funkar spisen när det INTE blåser storm? När jag eldade igår kväll kunde jag se - med jämna mellanrum - hur elden blossade upp som sjutton när vinden drog igång. Om jag hade kommit med en tändsticka just precis i en vindby så hade den kanske också blåsts ut.....
 
Ja, DÅ är det ju förmodligen något skumt på gång. Å andra sidan, hur funkar spisen när det INTE blåser storm? När jag eldade igår kväll kunde jag se - med jämna mellanrum - hur elden blossade upp som sjutton när vinden drog igång. Om jag hade kommit med en tändsticka just precis i en vindby så hade den kanske också blåsts ut.....

Det brukar ju inte vara storm ute när jag eldar.
 
Det brukar ju inte vara storm ute när jag eldar.
Okej. Jag fick för mig att du eldade nu - och inte brukade göra det - på grund av att du oroade dig över strömavbrott. Därav min undran hur kaminen uppförde sig när det INTE stormar. Men om den blåser ut tändstickor i "normalfall" verkar det ju vara något som inte är som det ska. Det har jag aldrig varit med om.
 
Okej. Jag fick för mig att du eldade nu - och inte brukade göra det - på grund av att du oroade dig över strömavbrott. Därav min undran hur kaminen uppförde sig när det INTE stormar. Men om den blåser ut tändstickor i "normalfall" verkar det ju vara något som inte är som det ska. Det har jag aldrig varit med om.

Jag eldar inte ofta, men det händer. Det här är inte första gången.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
443
· Visningar
22 242
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp