Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min kalender för oktober är nu fulltecknad 😆

Visa bifogad fil 100191

Det mörka och tråkiga vädret gör verkligen att min hjärna segar ner, för jag trodde verkligen det stod ”kattvalet” och inte ”kattvakt”. Började fundera över hur ett kattval skulle gå till? Började verkligen visualisera detta kattvalet med valkampanjer, Mr. Mittens for president? :angel: Kanske får hämta en extra kopp kaffe…
 
Sitter i soffan och tycker det är lite synd om mig.

Sjuk från jobbet (på provanställning) för 3e gången på 2 mån covid, 3 dagar halsont, och nu ordentligt förkyld. Och mina hästars motion blir lidande IGEN

Känner mig orimligt ensam i världen (fast det vet jag att jag inte är).

Antigentest visade inte alltid på covid så hoppas detta ger dig snabbt.
 
Livet med kattunge och i synnerhet hane, kan vara liite påfrestande när han tidigt i ottan får för sig att "bråka" med honan så jag väcktes i ett jehu, blev lite förbannad på lillkissen. Somnade om när sambon hade åkt till jobbet; väcktes några timmar senare av att lillkissen försiktigt petade med ena tassen- han tyckte visst matte skulle vakna nu, gulliga katt. Jag blir inte trött på djuren men ibland kan jag faktiskt bli trött på det de hittar på
😝
🥰
.

Regnade tidigt i morse- nu skiner solen :).
Haha. Peta med tassen kan min 15-åriga katt fortfarande göra när han tycker jag ska vakna... För den delen kan han göra det ibland på kvällen också, om man slutar klappa "för tidigt".
 
Nu ar nog sommaren slut har snart. I gar var plotsligt temperaturerna pa dagen nere i 20-25*C och natterna 10-15*C. Over helgen och borjan pa nasta vecka blir det nagra dagar med uppemot 30*C igen, men det ar pa vag nerat.
Dessutom har det REGNAT :D det var dock sa lite att det bara syntes pa att cement uppfarten och tradacket var morkare, men inte pa nagot annat.Jag vet inte om jag ska tycka att det ar mysigt eller bli depressed att vi ser fram emot regnperioden igen.
Det lar inte bli jobbigt forran December nagon gang ... men nar det borjar regna efter sommar torkan sa ar det plotsligt host. Just nu hjalper det upp att det finns ett paraply, med 45% chance of regn under veckan som kommer, men med tanke pa att det sista paraplyet i vader prognosen var i Juni sa kanns det att sommaren lider mot sitt slut.
 
Plattbaggeskörd hittills: 26 stycken, samt 3 larver. Fattar inte var larverna kom från, de har ju ingen mat längre, men det kanske låg några kokonger utanför någon av förpackningarna.

Har sprayat lite till... och köpt mer spray. Nu är jag stentrött så kanske ska ta en liten nap.
 
Ett hus vi flyttade till i Saudi Arabien hade kackelackor nar vi flyttade in. Jag spreyade 3 ganger om dagen den forsta manaden eller sa ... och precis som du marker nu sa sjonk antalet lite vart efter ... sedan forsvann varenda en och jag slutade spreja ... efter nagon vecka kom nagra enstaka fram igen. Sa det slutade med att jag sprejade 2 ganger om dagen, morgon och kvall, under ett par manader innan jag var saker pa att allt som kunde utvecklas till en levande kackelacka var helt dott.
 
Försökte boka om en läkartid (telefontid), har fått tid just den dagen när vi är på utflykt hela enheten och jag har ingen möjlighet att gå undan och prata sjukdomar. Men nej, det finns ingen annan ledig tid. Och de kan inte ens lova att läkaren kommer ringa på den utsatta tiden.
Så jag får väl hålla tummarna att läkaren ringer när jag har möjlighet att gå undan. Jag är inte sugen på att diskutera min bipolära medicinering när hela enheten lyssnar..
 
Efter sovmorgon, vikt och hängt tvätt, kört diskmaskinen ett par omgångar, stekt pannkakor så jag bara behöver göra snabblagad soppa senare och städat av köksbordet så det inte ser ut som en avlastningsmöbel längre är det dags att ge sig ut i regnet och åka till stallet 😊.
 
Varit hos hästen och sedan hämtat ut mina nya terminalglasögon. Första gången jag har progressiva glas, så det blir spännande att använda i början.

Håller på att spara ihop till nya vanliga glasögon också, även de kommer bli progressiva. Behöver verkligen det numera.
 
Hemma från tandis efter en första bedömning (som kostade knappa 2000). Det här kommer kosta som en välutbildad SWB om vi säger så. Kul. Kommer dessutom att ta ett antal månader. De är dyra men känner ändå att det är viktigt att få kvalitet så allting inte rasar igen om några år.
 
Träffar en person. Offentlig person. Hen ba ”hej Törnis, på xxx är det begravning”.
Jag ”eh okej jaha”
I min hjärna:
1. Vem har dött?
2. Är jag bjuden?
Såhär i efterhand kanske jag borde sagt ”jag beklagar” men grejen är den att jag ju inte kan komma på vem som eventuellt dött? Gick in på personens Instagram och såg inget kopplat till detta.
Trodde personen att jag var ngn annan? 😆
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 340
· Visningar
37 338
Senast: Liten
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp