Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träffar en person. Offentlig person. Hen ba ”hej Törnis, på xxx är det begravning”.
Jag ”eh okej jaha”
I min hjärna:
1. Vem har dött?
2. Är jag bjuden?
Såhär i efterhand kanske jag borde sagt ”jag beklagar” men grejen är den att jag ju inte kan komma på vem som eventuellt dött? Gick in på personens Instagram och såg inget kopplat till detta.
Trodde personen att jag var ngn annan? 😆

Drottningen? Utpräglad monarkist? Anglofil?
 
Sitter ute i trädgården. Borde hämta snorpapper men orkar inte 😅.

Pratat med läkaren om ryckningarna igen. Hyggligt gehör ändå, men . H*n skulle prova remiss till neurolog, med lång väntetid och risk att de avslår. Men det känns faktiskt bättre att någon där avslår än en allmänläkare.

Sedan verkar någon ha tittat på min egenremiss till ögon som jag skrev innan jag ens varit på vc och vidarebefordrat den till en "ögoninstans" så vi får väl se om de hör av sig också.
 
Sitter och åter igen saknar det där med hästar... En vän har precis skaffat ponny (tyvärr för liten för mig att rida på :rofl: ) och har den i ett stall ganska nära mig. Ska nog kolla om jag kan komma och klappa lite ponny till helgen. Vi har pratat mycket om att jag ska komma och fotografera och klappa, så det gäller väl mest att hitta en dag och tid som passar oss båda.
 
Såklart! Om det är någon tröst så verkar det vanligare med det där som något övergående än att det stannar (eller tilltar). Hoppas du hittar någon som lyssnar. Tror många blir viftade med just sådana där symptom som kan verka mest bara konstiga eller irriterande utifrån. Med lite inlevelseförmåga går det ju att komma fram till att det stör, särskilt om det kommer ihop med ansträngningsutlösta bakslag (då är det skitdumt med kroppsdelar som anstränger sig på eget bevåg).

Edit: och såklart viftas besvär som vården inte kan hjälpa med oftare än där det finns grejer att göra, som samtal i en annan tråd var inne på ganska nyss.
Missade att kommentera en sak i detta inlägget. Jag vaknar i princip med det. Håller alltid på en stund när jag just slagit upp ögonen.
Rimmar illa med att det förvärras av stress och trötthet då tycker jag.

Men jag hoppas detvär en övergående störning. Slipper gärna att det blir så värre att det kräver botox och elände.
 
Varit i stan 10 mil härifrån med min elev.
Fin arbetsdag.😇
Blev både pizza och mjukglass.
A64FEB92-F15D-4F9B-8B96-C68AA78777F8.webp
 
Mannen är på föräldramöte och jag inväntar kycklingen till kvällsmat. Borde även inventera skafferiet då jag köpt massor av basvaror som ska hämtas imorgon. Men E vägrar vara i ett annat rum så det får bli att se på tv i väntan åå mat :D
 
Missade att kommentera en sak i detta inlägget. Jag vaknar i princip med det. Håller alltid på en stund när jag just slagit upp ögonen.
Rimmar illa med att det förvärras av stress och trötthet då tycker jag.

Men jag hoppas detvär en övergående störning. Slipper gärna att det blir så värre att det kräver botox och elände.
Jag kan verkligen rekommendera att hitta ett patientcommunity du trivs i, det jag upplever skarpast gällande ny forskningsförankrad kunskap är det som wearebodypolitic driver.

Det är ju jättebra att det finns potentiell behandling om det skulle behövas. Hoppas det läker ut.

(Funderar också på om du har dysautonomisymptom (vilket är vanligt), men det behöver du såklart inte svara på här eller prata med mig om. Vid uppvaknande frisätter kroppen lite adrenalin och för vissa (med dysautonomi) ger det oproportionerligt stresspåslag. Jag vaknade tex av 147 i puls härom dagen. 🤷‍♀️)
 
Hemma från tandis efter en första bedömning (som kostade knappa 2000). Det här kommer kosta som en välutbildad SWB om vi säger så. Kul. Kommer dessutom att ta ett antal månader. De är dyra men känner ändå att det är viktigt att få kvalitet så allting inte rasar igen om några år.
Som diabetiker kan du ha rätt till ett särskilt tandvårdsbidrag. Det gör att du på grund av dina specifika problem inte behöver betala fullt pris för dina tandläkarbesök. För att ta reda på om du kan ta del av det särskilda tandvårdsbidraget är det bäst att prata din läkare som kan hjälpa dig med den typen av intyg
 
Jag har katt i armhålan. :love:

Var lite rädd att hon skulle dissa mig för att jag var borta och min läskiga mamma (ja alla andra än jag är läskiga enligt kisse) var här och matade och försökte sällskapa när jag var inlagd, men hon är i sitt gosigaste, mysigaste esse istället och ett riktigt spinnplåster. :heart

Jag har fått en fantastisk liten andningsmaskin och är så lättad och lite hoppfull inför framtiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 340
· Visningar
37 338
Senast: Liten
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp