Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som diabetiker kan du ha rätt till ett särskilt tandvårdsbidrag. Det gör att du på grund av dina specifika problem inte behöver betala fullt pris för dina tandläkarbesök. För att ta reda på om du kan ta del av det särskilda tandvårdsbidraget är det bäst att prata din läkare som kan hjälpa dig med den typen av intyg

Tyvärr har jag redan kollat det med min läkare och om reglerna inte har ändrats så behöver jag ha 35 eller mer i bs. Men jag skulle kanske försöka igen. Jag vet att han inte är ovillig att skriva ett intyg.
 
Jag kan verkligen rekommendera att hitta ett patientcommunity du trivs i, det jag upplever skarpast gällande ny forskningsförankrad kunskap är det som wearebodypolitic driver.

Det är ju jättebra att det finns potentiell behandling om det skulle behövas. Hoppas det läker ut.

(Funderar också på om du har dysautonomisymptom (vilket är vanligt), men det behöver du såklart inte svara på här eller prata med mig om. Vid uppvaknande frisätter kroppen lite adrenalin och för vissa (med dysautonomi) ger det oproportionerligt stresspåslag. Jag vaknade tex av 147 i puls härom dagen. 🤷‍♀️)
Nix, nada, ingenting annat.
 
Hemma igen. Långkokar en lammköttfärssås … utan lamm 😅
Med jävligt mkt rödvin och kanelstänger börjar det faktiskt arta sig. Ska bjuda på veg-middag på lördag så att eee. Ngt säger mig att mina gäster inte har samma ”avslappnade” syn på definitionen av vegetariskt som jag har :p
 
Varit och tränat. Insåg varför jag har så ont i mitt ben så fort jag sitter ned, knät är som en handboll igen :mad: Inte haft problem på hur länge som helst men nu knorrar väl kroppen för att jag utsätter den för träning. Men ska det bli någon ordning på den här pingvinen måste jag 😂 Så det så. Får ta lite ipren så blir det nog bättre igen.
 
Pållan var ren och inte särskilt blöt så passade på att rida idag med; en del travarbete med massa förhållningar och galoppfattningar på ridbanan som avslutades med en kort skrittsväng längs grusvägen, härligt 😍. Lyckades pricka in ridningen mellan regnskurarna med 😄 och avslutade kvällen med fruktsallad och soffhäng med älsklingen och veckans sista avsnitt av Halv åtta hos mig 🥰.
 
Jag tror att jag äntligen bestämt mig för att måla om köket/várdagsrummet i rost/tegelrött! 😱 Haha, det kommer att bli så annorlunda! Stod mellan det och green smoke, men grönt är det redan och jag vill så gärna prova något annat. Kaklet är högblankt svart och skåpen typ ek.
Bara kontrastväggen blir skarp, sedan kör vi någon variant av varmvitt/latte/beige på resten.
 
Typ den här färgen:
1663274947616.webp


Är jag helt galen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 351
· Visningar
37 595
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp