Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Större risk för att det är något mer komplicerat och kanske mindre övergående med flera symptom om inte annat.. 😅
ja, det finns det studier på: sambandet mellan antal symptom tre månader efter infektion och ett år efter (eller något sådant), där de som var symptomfria vid ett år också som grupp hade betydligt färre symptom vid tre månader.
 
Mår skit efter vaccinationdos 4 igår eftermiddag. Först hade jag svårt att sova för att det högg till i armen varje gång jag rörde mig. Sedan kom feberfrossa, muskelvärk, feberdrömmar och sist svettningar. Tog en Ipren vid kl 04 och kunde sova lite när den börjat verka, men nu känner jag mig febrig igen. Ont i kroppen och kommer inte orka något idag. Tur att jag är ledig.
Fick Pfizer, inte reagerat så här på dom två första doserna (också Pfizer) men mådde dåligt med feber efter dos 3 som var Moderna.
 
Väntar på att tvättmaskinen ska bli klar. Därefter hoppas jag att jag kan köra till Malmö. Ska hämta grejer till helgens fotbolls-SM. Tyvärr kan jag inte köra in i jobbets garage så det blir lite klyddigt.
Nåja, förhoppningsvis går det att lösa.

Ska sen köra förbi ett apotek för att fylla på med lite grejer och sen hem igen.
Vill sen hinna läsa en stund innan jag och dottern ska till stallet.
 
Dagens arbetsplats är soffan, under elfilten. Idag är det kallt på riktigt för första gången denna höst! Det gick ner till 5 grader över natten och under morgonpromenaden fick jag snällt klä på mig en tunn jacka ovanpå fleecetröjan. Jag älskar sådana här krispiga morgnar när det doftar vinter ute (eventuellt är det bara min hjärna som har en doft registrerad för detta), men det här att temperaturen i lägenheten går ner till 18.5 är lite mindre trevligt. Är dock fast besluten att hålla mitt löfte om att inte sätta på värmen förrän vi kommer hem från vår Portugal-resa den 2 oktober. Fram tills dess får elfilten, raggsockorna, fleecetröjorna och de varma dryckerna göra jobbet! Och på tal om det... Dags för mer värmande kaffe! :d
 
Typ den här färgen:
Visa bifogad fil 100239

Är jag helt galen?
Vi har rött på väggarna i vårt kök! Tapet dock, men den är helfärgad. Påminner lite om ovan men mörkare (tror jag? Köket är lite mörkt men mysigt riktat mot väst). Klinkern är ljusgrön och skåpen är ek (tror jag?). De nya kylskåpet, frysen, ugnen och mikron är svarta :D bara diskmaskinen är lite äldre och vit.
Svinnöjda över resultatet faktiskt, vi funderar på att tapetsera om (pga fläckar) och då kanske ta rött igen då det passat så bra.
 
Vågade precis ringa VC för koll av mitt sår på armen som jag haft sedan maj. :up: När jag förklarade sa hon "okej, men då ska du få en ganska snabb tid" ... och så fick jag tid nästa vecka? Hur är det ens möjligt?
Min förra VC försökte alltid först få en att tänka att man inte behövde hjälp och sen fick man en ytterst motvillig tid 3-4 veckor efter.

Är i chock. Och känner mig samtidigt urlöjlig som söker för ett cm stort sår på armen som knappt ens gör ont. Men det är att det aldrig läker och går upp konstant som gör mig orolig. Känner mig ändå som en skurk :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 363
· Visningar
37 898
Senast: Sonic76
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp