Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20220916_143552.webp

Dagens iland problem, hitta plats för tavlan
 
Sista mötet för veckan avklarat. En del av mina kolleger har verkligen höga tankar om sig själva och sin betydelse. Var tvungen att morra till rätt ordentligt för att vederbörande skulle förstå.

Men nu är det fanimej helg! Förkylningen är nästan borta så jag kan kanske tom kunna känna smaken av vin. Jag får testa.
 
Har gått en härlig höstig avslappnad promenad med hundarna där vi bara njöt av att vara ute i solen resp. att lukta på saker och äta gräs. Sen fick stora killen ett springryck när vi genade över en gräsyta för att undvika möte med en annan hund. Lite medtagen som jag fortfarande är tappade jag kopplet, och han stack raka vägen bort till den andra hunden som dessutom visade sig vara en tjej han blev förtjust i. Som tur är var både hund och människa väldigt avslappnade och förstående, jag bad såklart om ursäkt eftersom jag verkligen inte uppskattat om det hade hänt oss. Men, man ska ha tur ibland också.
 
Hemma efter en galen dag. Egentligen har hela veckan varit galen! Men ändå kul när det blir lite galet, för vi klarade det, jag och min bästa sekreterkollega 💪

Har också haft sån sjuk PMS/mens den här veckan, kan väl bespara er detaljerna, men nu hoppas jag att det värsta är över! Tycker mig dock se en oroväckande trend :cautious:

Fina kollegan hade fått en 🌹 i dagens tidning, det gjorde mig glad för hennes skull! Och det var så fint skrivet, precis så som hon är.
 
Intressant. Tänker att jag pga min spänningshuvudvärk egentligen skulle behöva ta den muskelavslappnande jag har fått varje dag. Men så drar jag mig för det för den smärtstillande delen behövs egentligen inte. Så fort musklerna slappnar av försvinner smärtan liksom.
Men jag kan inte gå på massage två gånger om dagen :D
Prata med en läkare. Medicinen har indikation spänningshuvudvärk 😊 Har själv tagit den när jag alltid fick ont i huvudet efter ridlektion. Troligtvis pga att jag spände nacken på något konstigt sätt eftersom smärtan strålade därifrån.
 
Så konstigt för på den VC jag var igår och vaccinerade så var det ingen som sa att man skulle sitta kvar. Dom som var innan mig gick bara, en frågade men sköterskan sa att hen kunde gå om det gått bra vid tidigare doser. Jag gick faktiskt också direkt efter min spruta.
Alla andra gånger jag har suttit kvar.
Hon sa att det var bra att sitta kvar. När jag kom satt ett yngre par som nog satt sina 15 min. En äldre innan mig han gick på en gång. När jag satt kvar var ett äldre par inne de gick på en gång. Men jag satt nog kvar 20-25 minuter eftersom att jag såg vädret ute... det vräkte ner.
 
Har nu agerat huvudkudde åt ena hunden i snart två timmar. Hon har bestämt sig för att hon ska sova på mig hela, hela tiden idag och blir tydligt missnöjd om jag ens tänker tanken på att sitta 50cm ifrån henne i soffan :rofl: Snart måste jag verkligen lämna henne och ordna med lite annat, men nu har jag iaf suttit här och letat upp några halvintressanta jobbannonser.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 368
· Visningar
38 111
Senast: sthu
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Löptik
  • Forl kostnad?
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp