Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var det ögonlocksryckningar du hade? Minns inte tidigare inlägg. En del mediciner kan ju ge såna biverkningar så om du börjat med nån ny medicin, kolla upp den.
Ja ögonlocksryckningar.

Nix ingen ny medicin. Den enda medicin jag äter har jag stått på samma dos sen 2013. Halten av den är dessutom kontrollerad i blodet nyss och ligger där den ska..
 
Tidigare hankatten avskydde dammsugaren, vilket även nuvarande gör så han gömde sig på övervåningen när jag dammsög där nere. Ett bra tag senare hade han fortfarande inte kommit fram så gick upp och kollade under sängen där han brukar lägga sig. Nejhej ingen katt ?!? Då hörde jag honom jama till bakom mig som "här är jag!"; då hade han lagt sig lite undangömd vid klädförvaringssystemet, älskade katt 🥰.
 
Tror jag vet vilka du menar. Håller med 😆
Såhär ser de ut :D
C9893EA6-2A7B-477E-A10E-8401B8BC4CB1.webp
 
Har hittat ett jobb som låter perfekt! Meeen det är bökigt att ta sig dit. Inte med bil, då tar det bara 20 min, men jag har inte bil i dagsläget och då blir det 1 timme enkel resväg... Arbetsuppgifterna ser dock ut att vara sådana att de bör kunna utföras på distans till viss del, så jag funderar på om jag skulle höra av mig, fråga om de har hittat någon än och fråga om det finns möjlighet att kanske jobba hemifrån någon dag i veckan (för jag kommer inte klara 2 timmar resväg per dag, 5 dagar i veckan om jag jobbar heltid). Är det jättedumt att göra så, eller är det smart?
 
Jag tycker de ser lite… udda ut 😂

Såhär ser karamellerna ut, ganska små. Trodde de skulle vara större 🤷‍♀️
(Otroligt intressant information förstår jag, haha!)
Visa bifogad fil 100388
Tror det finns en hel del märken som gör den här sortens godis, bla Renée Voltaire har nån variant som jag tror har kokosmjölk i också, eventuellt lite mildare smak. Jag äter såna ibland i nåt slags halvsjälvplågande nöje.
 
Började dagen med orientering. Hatar verkligen skogen över det mesta men var tvungen att hjälpa min elev.
Efter jobbet fick jag kålsoppa av päronen. Det är tradition när det är marknadshelg.
Fick ett presentkort till frissan i födelsedagspresent.
Sen blev det en stund på marknaden. Men nu är jag trött och har landat i sängen.
C66C7C2A-06A3-499D-9EDA-4989F1E67AE0.webp
 
Har hittat ett jobb som låter perfekt! Meeen det är bökigt att ta sig dit. Inte med bil, då tar det bara 20 min, men jag har inte bil i dagsläget och då blir det 1 timme enkel resväg... Arbetsuppgifterna ser dock ut att vara sådana att de bör kunna utföras på distans till viss del, så jag funderar på om jag skulle höra av mig, fråga om de har hittat någon än och fråga om det finns möjlighet att kanske jobba hemifrån någon dag i veckan (för jag kommer inte klara 2 timmar resväg per dag, 5 dagar i veckan om jag jobbar heltid). Är det jättedumt att göra så, eller är det smart?
Tänker att du har inget att förlora på att fråga. Det kan ju mycket väl fungera och då har du sen möjlighet till det perfekta jobbet. :up:
 
Tänker att du har inget att förlora på att fråga. Det kan ju mycket väl fungera och då har du sen möjlighet till det perfekta jobbet. :up:
Du har rätt... Har även planer på att flytta ihop med killen jag träffar, och ett av de områden vi tittat på är faktiskt betydligt närmare den här arbetsplatsen än området vi nu bor i. Så OM de på företaget tycker att jag är så perfekt för jobbet som jag själv tycker ( :D ) så kanske de är villiga att kompromissa lite tills det att jag kan ta mig dit snabbare och då vara mer på plats... kanske. Det är nog värt att kolla iaf!
 
Du har rätt... Har även planer på att flytta ihop med killen jag träffar, och ett av de områden vi tittat på är faktiskt betydligt närmare den här arbetsplatsen än området vi nu bor i. Så OM de på företaget tycker att jag är så perfekt för jobbet som jag själv tycker ( :D ) så kanske de är villiga att kompromissa lite tills det att jag kan ta mig dit snabbare och då vara mer på plats... kanske. Det är nog värt att kolla iaf!
Klart dom kommer tycka du är perfekt. :D

Då har du ju ytterligare en anledning att fråga om det. Spec om du tänkt flytta till området också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 376
· Visningar
38 368
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp