Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska traska ut på promenad med hunden. Det är lite sol bakom molnen faktiskt, känns härligt att den fortfarande existerar.

Men i övrigt fick jag nyss två ”Tack men nej tack” mejl angående jobb jag sökt. Blir så deppad över att ingen vill ha mig. Har som tur var jobb redan men vill byta och byta bransch men är jobbigt med alla nej.
 
Varit till stallet och ridit. Blev en bra tur med en hel del trav och galopp. Finns inget som ger så mycket frid i själen som min lilla bruna. Nu ska jag ta sats och hoppa in i duschen. Det är lite kallt i huset så det lockar inte att klä av sig men väl i duschen blir det nog bra.
 
Varit ute på en halvtimmes promenad med Misty - eftersom hon antagligen var bajsnödig. Var hon det? Nope, alltför upptagen med att nosa och springa och nosa mer. Iofs kissade hon två gånger. Halvvägs hem började det ösa ner. Så nu är jag plaskblöt och har en våt, fällande, svart, labbe (som luktar våt hund :yuck:). Förstår inte varför hundar luktar så mycket när katter inte gör det. Gnuggade bort vad jag kunde med en handduk. Men yowsa vad mycket päls hon har.

Nu får hon iaf hålla sig till kvällspromenaden senare ikväll innan vi går och lägger oss. Förhoppningsvis torkar min jacka tills dess. Hon är som en ångvält och det var en jäkla tur att jag dammsög och moppade golven innan hon kom. Bara hennes stora svans viftar ner allt möjligt.

Megara säger, hmm och har placerat sig så hon kan titta ner på Misty. Funderar på var jag kan mata Megara, hon får ju egentligen inte alls vara på diskbänken, men det kommer nog inte finnas något annat alternativ.
 
Du gör sååå fina tavlor 😍! Var stolt över dig själv!
Tranan_white_unicorne_in_the_ealy_morning_ultra_photo_realistic_a83be6d2-c3cf-494a-86b2-a5258...webp

senaste inte helt klar här, men slut renderingen väger 35 mb
 
Har varit på en helt fantastisk kräftskiva ordnad av Svenska Handelskammaren i Peking! Fantastiskt fin plats och maten var fantastisk och kräftorna likaså.

Sjukt kul att se folk jag inte sett på säkert sex månader! Har också äntligen arbetat på att lära mig the macarena, med hjälp av ambassadören för hon var den som verkade kunna den bäst! :D Väldigt skönt att hon bjuder på sig själv (tillsammans med många andra Svenskar här).

Var även på min första bio i Måndags på flera år! (jag brukade gå konstant! Speciellt arts cinema i Singapore, kommer ihåg när den bion öppnade!!!) också av Svenska handelskammaren som hade en Svensk film festival så lyckade se både Sami Blod och Force Majour 🥰

Skön avslutning på veckan där jobb stressen varit hög igen, en del av den (den lättaste) har varit att folk lyckas få personal toan låst inifrån kontant och sen kan ingen gå på toa (eftersom vi inte får använda elev toaletterna). Har föreslagit till damen som är fantastisk på operations avdelningen att dem installerar en skjut regel och tar bort det korkade låset på dörren så att de slipper låsa upp den konstant åt oss.

Tänker försöka överleva tills i Juli (byter du skolår i mitten för du en annan skitskola. Väldigt logiskt när du tänker efter). Folk har föreslagit att jag borde bry mig mindre och bara fokusera på min undervisning, men då bryr jag mig också inte om en massa andra kollegor.
 
I morgon är det också tysk ölfestival på lokala hotellet! Har egentligen inte tid med min universitets kurs osv men det är enda gången på året det händer något där vi bor och våran vän är PR manager (hotellet är massivt, 6,000 SEK per natt, de behöver inte våra pengar) och de har gett rabatt på våran entry. Så det är dags att gå och mingla och se utländsk ut (lite krasst och vad jag total hatar).
 
Just hemma efter roadtrip till annan landsdel och köpt bil. Alldeles för gammal, för många mil och för mycket pengar, men det är där ribban verkar ligga på begbilmarknaden just nu. För ett år sen eller två hade jag köpt en hälften så gammal med hälften så många mil för samma peng. :cautious:

Men nu ska vi väl få plats med hela familjekonceptet. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 368
· Visningar
38 111
Senast: sthu
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Löptik
  • Forl kostnad?
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp