Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men räcker det inte med ett par inlägg om ämnet?
Dessutom är det ett allmänt och blandat forum. Användaren är långt ifrån anonym.

Jag må vara en dinosaurie men jag diskuterar hellre i e mindre krets än lägger det på ett forum där tusentals män och kvinnor kan läsa det.

Kanske är jag totalt udda men jag själv hade inte varit bekväm att diskutera mina bröst med mina arbetskamrater och chefer och elevers föräldrar. Och alla andra random personer på gatan.

Vad säger en enhetschef om inlägg som dessa?
Jag kan ju fråga chefen?
Är dock rätt säker på att denne inte läser på buke.
Jag har inga problem att prata om min kropp.
Sen kanske jag inte skriver allt men ömma tuttar är la knappast offensive på ett forum som detta
 
På anmälan till säsongsavslutning på jobbet...
20220915_060215.webp

:D
 
Jag har haft sovmorgon och sitter och slösurfar med morgonkaffet. Jag klickar på en notis om processionen med drottning Elizabeths kista. En formulering får mig att fundera på om jag har sovit Törnrosasömn eller om jag rent av har drömt att hela våren och sommaren har passerat och att det är en villfarelse att det är mitten av september och i princip höst:

”Nästan på dagen för 25 år sedan, den 6 april 1997, gick prins Harry och prins William bakom en annan kista.”

Kan någon upplysa mig vilken månad det är: Är det september eller april?
 
Jag har haft sovmorgon och sitter och slösurfar med morgonkaffet. Jag klickar på en notis om processionen med drottning Elizabeths kista. En formulering får mig att fundera på om jag har sovit Törnrosasömn eller om jag rent av har drömt att hela våren och sommaren har passerat och att det är en villfarelse att det är mitten av september och i princip höst:

”Nästan på dagen för 25 år sedan, den 6 april 1997, gick prins Harry och prins William bakom en annan kista.”

Kan någon upplysa mig vilken månad det är: Är det september eller april?
Jag går runt och tror det är oktober, här kom hösten tidigt 🍂

Men vilken konstig formulering! Vadå nästan på dagen?
 
Konstaterar att så länge som telefonköer till läkare osv är uppbyggda med "tryck 1 för blabla, 2 för blabla, knappa in hela personnumret blabla" så kommer det vara väldigt svårt för tex synskadade att klara av att få vård på egen hand. Nu fick jag precis hjälpa min mor att alls försöka få tag på läkaren hon ska till senare, för hon ser ju absolut inte att trycka på rätt knappar. Framförallt inte när layouten är gjord för att vara så stilren som möjligt, helt svart med bara små, små vita siffror. Och nej, layouten verkar inte gå att ändra pga iphone.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 286
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp