Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Too much information...
Nu blev jag nyfiken, anses bröst tmi 🙈? Det trodde jag nämligen inte, jag tycker att min omgivning pratar friskt om både värkande bröst, axlar och ryggar, lite same same liksom 😄Däremot minns jag hur det blev lite obekvämt när vi stod ett gäng (inte nära vänner och blandade åldrar och kön) och ena tjejen började massera sina pms-bröst, men annars har jag aldrig sett någon reagera på att folk nämner bröst!
 
Problemet är väl att vem som helst får jobb som personlig assistent. Lönen är minimal och få vettiga med kompetens söker dessa jobb. Sen fungerar det såklart inte optimalt med ass-bolag/kommun heller
Ja ich i just det här fallet skulle det inte varit vem som helst. Såg mycket när jag körde förbi med postbilen.. De gjorde säkert sitt bästa men...

Jag tycker det är stor skam och skandal att det inte är bättre betalt! Jag som dött och knappar på en dator har bättre lön än min man som jobbar med omsorg. Helt sjukt.
 
Ja ich i just det här fallet skulle det inte varit vem som helst. Såg mycket när jag körde förbi med postbilen.. De gjorde säkert sitt bästa men...

Jag tycker det är stor skam och skandal att det inte är bättre betalt! Jag som dött och knappar på en dator har bättre lön än min man som jobbar med omsorg. Helt sjukt.

Ja det är ett stort problem och inte speciellt konstigt att det alltid verkar vara kris med personal inom LSS
 
Nu blev jag nyfiken, anses bröst tmi 🙈? Det trodde jag nämligen inte, jag tycker att min omgivning pratar friskt om både värkande bröst, axlar och ryggar, lite same same liksom 😄Däremot minns jag hur det blev lite obekvämt när vi stod ett gäng (inte nära vänner och blandade åldrar och kön) och ena tjejen började massera sina pms-bröst, men annars har jag aldrig sett någon reagera på att folk nämner bröst!
Men räcker det inte med ett par inlägg om ämnet?
Dessutom är det ett allmänt och blandat forum. Användaren är långt ifrån anonym.

Jag må vara en dinosaurie men jag diskuterar hellre i e mindre krets än lägger det på ett forum där tusentals män och kvinnor kan läsa det.

Kanske är jag totalt udda men jag själv hade inte varit bekväm att diskutera mina bröst med mina arbetskamrater och chefer och elevers föräldrar. Och alla andra random personer på gatan.

Vad säger en enhetschef om inlägg som dessa?
 
Men räcker det inte med ett par inlägg om ämnet?
Dessutom är det ett allmänt och blandat forum. Användaren är långt ifrån anonym.

Jag må vara en dinosaurie men jag diskuterar hellre i e mindre krets än lägger det på ett forum där tusentals män och kvinnor kan läsa det.

Kanske är jag totalt udda men jag själv hade inte varit bekväm att diskutera mina bröst med mina arbetskamrater och chefer och elevers föräldrar. Och alla andra random personer på gatan.

Vad säger en enhetschef om inlägg som dessa?
Men det är ju högt och lågt i de flesta trådar här? Varför ska du bestämma att någon annan inte får skriva om sina bröst? Värre saker än så har väl skrivits på Bukefalos?

Om du inte är bekväm att skriva om dina bröst - låt bli. Men du kanske ska låta bli att försöka styra över vad @Sonic76 får skriva och inte skriva?
 
Hemma nu. 5 stycken plattbaggar hittade. 3 av dem "levde" (låg på rygg och viftade lojt med benen)
Sprayade litegrann i skåpet de var och stängde skåpet.

Har lite ont i huvudet men kan inte avgöra om det är samma huvudvärk jag har konstant, eller pga all insektspray 🙈

Håll tummarna för noll plattbaggar i morgon!
 
Men räcker det inte med ett par inlägg om ämnet?
Dessutom är det ett allmänt och blandat forum. Användaren är långt ifrån anonym.

Jag må vara en dinosaurie men jag diskuterar hellre i e mindre krets än lägger det på ett forum där tusentals män och kvinnor kan läsa det.

Kanske är jag totalt udda men jag själv hade inte varit bekväm att diskutera mina bröst med mina arbetskamrater och chefer och elevers föräldrar. Och alla andra random personer på gatan.

Vad säger en enhetschef om inlägg som dessa?
Fast jösses, i den här tråden pratas det väl om mensvärk och bröstont, omskärning, uvi och cancer och fan och hans moster tycker jag. Ömma och svullna bröst är väl ändå ingenting, och varför skulle det ha någonting med arbetsplatsen att göra? :confused:
 
Några timmar jobb med godis för hela slanten 😄; skar marmeladkonfektyr och provsmakade de nya smakerna viol och hjortron såå gott 😍 och packade hårda karameller och fudge; ganska avkopplande medan man pratar och skrattar med kollegorna 😊.
Sen direkt till stallet och tog ut pållan på en halvtimmes ridtur I alla gångarter för att testa på de nya skorna och det kändes skillnad i steget (inget islag från bak); inte minst i galoppen, härligt! 😍.
 
Borde sova. Leker med mobilkameran.
20220915_001541.webp
 
Men räcker det inte med ett par inlägg om ämnet?
Dessutom är det ett allmänt och blandat forum. Användaren är långt ifrån anonym.

Jag må vara en dinosaurie men jag diskuterar hellre i e mindre krets än lägger det på ett forum där tusentals män och kvinnor kan läsa det.

Kanske är jag totalt udda men jag själv hade inte varit bekväm att diskutera mina bröst med mina arbetskamrater och chefer och elevers föräldrar. Och alla andra random personer på gatan.

Vad säger en enhetschef om inlägg som dessa?
Jösses! Det är bara bröst, alla tjejer har eller har haft dom,det är normalt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 271
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp