Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Hästvård Min häst har blivit svankryggig sen vi avmaskade honom! Varför ? kan han få tillbaka sin "normala rygg" igen? :bump: 3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 488
L
Hästvård Hej! :) Nån som har något tips på hur man kan göra boxvistelsen lite intressantare för sin häst? Min häst tycker nämligen att det är... 2
Svar
29
· Visningar
5 109
Senast: LuckyLuke
·
P
Hästvård upptäckte idag på en av mina nyinkomna hästar att hon har en kal fläck med hudflagor. Fläcken är stor som ett stort hönsägg. Vad är...
Svar
5
· Visningar
1 476
Senast: johanssk
·
L
Hästvård jag fick igår diagnosen kotsenbensfraktur på mitt 3-årigakallblod och undrar om det är någon som har någon erfarenhet av detta. kan... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 658
Senast: lillazoogin
·
Hästvård Ni som har bronkithästar, har ni märkt någon påverkan på era hästar av kylan? Behandlar ni dem annorlunda än friska hästar? Har läst...
Svar
7
· Visningar
1 867
Senast: Lipica
·
Hästvård Idag när jag var ute i hagen och fotade min häst så lekte vi lite, så att det skulle bli lite action på bilderna. Efter en stund så... 2
Svar
25
· Visningar
6 286
Hästvård Skulle behöva lite hjälp med lite funderingar.. På grund av att de varit så dåligt väder och underlag har ja inte tränat min 5 åring...
Svar
7
· Visningar
1 612
Senast: Arwyn
·
M
Hästvård Behöver lite tips på hur man kan undvika skav på bogarna. Pållan har nu fått ett Back on Track täcke (pga ryggproblem) som sitter bra...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: supersara
·
Foder & Strö behöver ett foder med mycket protein. Krafft har ju hur många olika fodersorter som helst.( Det fodret jag lättast kan handla) Vilket... 2
Svar
36
· Visningar
3 192
Senast: Korven
·
S
Foder & Strö För några dagar sedan tog jag prov på det hösilage som stallägarna köpt in denna säsong för att göra en analys på det. Tog stickprov...
Svar
2
· Visningar
1 043
Senast: Korven
·
H
Foder & Strö På den lösdriften jag har min häst (föl) lite över 6 månader. Fick idag se analysen av det hösilaget :cry: :cry: och det är verkligen... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 442
Senast: Miaa
·
Hästvård Måste åka till klinik med hästen imorgon bitti. Utlovad temperatur är -8 till -10 grader. Till saken hör att 2 av sammanlagt 5-6 timmar...
Svar
14
· Visningar
1 352
Senast: Luna10
·
J
Hästvård hej! Min 4åring gjorde illa sig och stod på Ultuna ett par dagar för ca en månad sedan. Åkte på återbesök och han var då ohalt i det...
Svar
4
· Visningar
1 246
Senast: Sar
·
Foder & Strö Underlig fråga... visste inte vart jag skulle lägga tråden. :crazy: Jag har precis bytt från spån till torv till pållen. Han går på...
Svar
5
· Visningar
1 388
Senast: Bialitt
·
Hästvård Måste stalla in min Islänning .Eller jag har redan gjort det. Han står i en utebox med endast en stängseltråd framför sig Alltså är det...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: thyrniròs
·
A
Hästvård Igår broddade jag pålle för första gången i vinter :bump: Han har spatt hö bak, och går därför snett med den hoven. Nu har han hunnit...
Svar
17
· Visningar
2 329
Senast: Atalantha
·
A
Hästvård Hej! Jag har funderat på att börja ge mina hästar fri tillgång till hösilage. De har inte fått det tidigare, så jag undar om detta kan...
Svar
10
· Visningar
1 907
Senast: Druvan
·
M
Hästvård Jag behöver tips och råd! Jag har en 11 årig valack som jag tävlat upp till 130, men har nu bestämt mig för att sälja den eftersom... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 108
Senast: Hambo
·
I
Hästvård Min häst har fått som en bula på ryggen, över ryggraden. Ser ut just som en bula. ´Hon ömmar lite när man trycker på den. Igår skrittade...
Svar
4
· Visningar
2 280
Senast: aidilutt
·
Hästvård Sökt här i trådarna men inte riktigt hittat svar... Undrar VAD man kollar på en veterinärbesiktning av häst? En "vanlig" alltså, inte...
Svar
15
· Visningar
1 893
Senast: Luchador
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka