Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Hästvård Någon som vet var det finns till ett bra pris? Betalar 30 kr st, och använder 2 om dagen.. Ser att de finns på b***es till ynka 9.90...
2
Svar
26
· Visningar
4 161
Senast: Tagliabue
·
I
Hästvård vilka tillskott har ni prövat för att få bättre man och svans på era hästar? funkade det? tacksam för tips! har lät linfröolja kan vara...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Qosack
·
Hästvård Jag undrar hur mycket det kostar att ta ut en som kollar tänderna på hästen? Köpte min häst i sommras (hon är sex år) och jag vet inte...
Svar
13
· Visningar
1 411
Senast: Lotus
·
Hästvård Nu har jag läst runt bland de flesta trådar som finns om ämnet, men då det finns så många olika saker så vill jag blanda allt i samma...
Svar
8
· Visningar
1 253
A
Hästvård Är det non som har häster som pissa blod nu när det är så kallt? Az
Svar
18
· Visningar
2 525
Senast: arizona
·
Hästvård Min ponny ska vaccineras mot hästinfluensan senast den 8/2, men jag åker utomlands och är borta från den 29 januari till den 9/2. Hur...
Svar
4
· Visningar
1 033
Senast: Alexandra_W
·
F
Hästvård ...på sin häst? Jag har för första gången blivit tvungen att rota runt i skapet på min valack. När jag kom till stallet idag hade det...
Svar
11
· Visningar
17 203
Senast: supersara
·
Hästvård andvänder ni liniment? *hur ofta? *på vilka ställen/muskler? *värmande eller kylande? *varför andvänder ni det? lite nyfiken:p
Svar
11
· Visningar
3 367
Senast: AirPrins
·
A
Foder & Strö Kan det vara brist på grovfoder? Han började med detta för några dagar sedan när det blev kallt och snön kom. (Ej min ponny men jag är...
Svar
14
· Visningar
2 689
Senast: Chili
·
A
Hästvård Upptäckte detta när jag var ute hos hästen idag. Gallor? Den på mulen är mycket större i verkligheten.. Närbild av den på rumpan
Svar
3
· Visningar
848
Senast: alittledream
·
Hästvård Jag har suttit och letat efter en sårspray på apotekets hemsida men hittar den inte. :cry: Letar efter en spray som efterlämnar som ett...
Svar
9
· Visningar
5 437
Senast: MonteRose
·
Hästvård Vår häst har fått kotledsinflammation på 3 ben och är sprutad på alla fyra.Vårt problem är att vi skulle sälja honom men han gick inte...
Svar
6
· Visningar
3 450
Senast: Pelag
·
Hästvård Som rubriken lyder; byter ni täckena inför utsläpp när det är ca 5-15 minusgrader ute? Lite slöa funderingar från min sida; I mitt...
Svar
11
· Visningar
1 234
Senast: flashlight
·
Foder & Strö Vår trotjänare blir 30 till nyår. I år är första året hon faller ur fort på vintern och jag gör vad jag kan för att hålla henne i...
2
Svar
28
· Visningar
4 928
Senast: Alexandra_W
·
T
Hästvård hej jag har en valack på 8 år som jämt när han kissar inne på stallgången kissar en gul gegga mer en kiss, men om han kissar en gång...
Svar
3
· Visningar
1 399
Hästvård Fick i uppgift av hovslagaren att tjära ena strålen bak efter senaste skoningen då hästen var lite 'svampig' efter den otroligt leriga...
Svar
15
· Visningar
3 110
Senast: muppia
·
Hästvård Fick samtal ifrån Tezzan i stallet igår att min älskade lille Loke fått en spark på vänsterbakhas som nu var kraftigt svullen och han...
Svar
18
· Visningar
1 689
Senast: LilaTiger
·
Hästvård http://www.facebook.com/photo.php?pid=1978508&l=f0d219f2ef&id=613041961 Så såg hon ut för ett år sen.... mitt i vintern... Jag var...
2
Svar
36
· Visningar
3 751
Senast: axel
·
Hästvård W har fått ett sår på bakbenet efter att ha sparkat sig själv med broddad fot verkar det som. Det är nu ca 3 veckor sedan och en vet...
Svar
6
· Visningar
1 681
Senast: Lunketuss
·
P
Hästvård När jag skulle ta in hästarna ikväll upptäcke jag att någon har gett mina ston purjolök o selleri, ett av stona kastade sitt föl på...
Svar
4
· Visningar
3 397
Senast: spaderÄss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix