Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö en säck färdigblandat mysli/pelletsfoder på 25 kg, hur länge räcker en sån om man ger 2 liter per dag 2
Svar
21
· Visningar
4 400
Senast: Korven
·
Hästvård hej skulle vilja höra lite erfarenheter kring kastreringen av era små hingstar. hur gamla de var? gjorde ni det hemma i stallet...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: Karinkallberg
·
S
Hästvård Har precis köpt mej en liten unghingst. Han var inte vaccinerad när jag köpte honom så idag har han fått första sprutan i...
Svar
12
· Visningar
3 959
Senast: valvis
·
Foder & Strö Sitter och letar ensilage/hö eftersom det vi har inte kommer att räcka, men jag blir så himla förvånad över priserna! Jag är väl... 2
Svar
28
· Visningar
2 844
Senast: aramis
·
Hästvård Har börjat fundera på att spårklippa mitt lurviga kallblod då han svettas för minsta lilla ansträngning och det sen tar otroligt lång...
Svar
10
· Visningar
2 430
Senast: anna__panna
·
Foder & Strö Hej! Jag "har" två hästar som står med uträknad foderstat och ett superbra hö med överskott i både energi och protein trots att ts är...
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: heidi maria
·
Hästvård Nu har min häst lyckats igen, och denna gång trots enorma säkerhets åttaganden:cry: Trampat in en brodd från en framhov in i... 2
Svar
23
· Visningar
3 150
Senast: remmis
·
Hästvård Inte första för hästen, men för oss. Har haft klippta hästar förr, men det är länge sedan, och då klippte jag inte själv. Hästen...
Svar
7
· Visningar
1 141
Senast: Ingela_S
·
Hästvård Unghästen skall sättas igång efter 6 veckors vila och ska till min privata kamikazepilot! Där ska han bo i en ridhusbox och det ska bli... 2
Svar
25
· Visningar
2 570
Senast: ppiccolo
·
Hästvård Olja :idea: Att jag inet kommit på det tidigare! Min häst har jättelätt att bli statisk i pälsen. Den är aldrig minsta "fet", redan...
Svar
1
· Visningar
3 731
Senast: murran
·
P
Hästvård var hittar man en bra hovtång som klarar att verka ardenner hovar????..
Svar
7
· Visningar
3 650
Senast: Sonic76
·
Hästvård Jag gillar inte alls att behöva bremsa, men nu har vi inget val då vi måste få ordning på såret på W's bakben. Har ni något knep för...
Svar
16
· Visningar
2 148
Senast: Camigween
·
Z
Hästvård Hej! Tänkte starta en tråd där alla kan dela med sig av sina bästa konvalescent tips, vad gör ni för att underlätta tiden då era...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Har mitt sto på lösdrift, hon älskar sin stora hage och sin ligghall. Rundbal i hagen och rör sig mkt i hagen. Det är riktigt kallt...
Svar
12
· Visningar
2 401
Senast: fluffig
·
Hästvård Har misstänkt detta på mitt sto länge och idag blev jag säker på att det är headshaking syndrom hon har. Vi gick omkull ute i skogen... 2
Svar
26
· Visningar
4 857
Senast: plymen
·
Hästvård Hej alla kloka bukare! Jag behöver hjälp av er. Lillan har börjat tugga på hagstolparna och börjat krubbita (mer) inne. Antibit funkar... 2
Svar
34
· Visningar
2 196
Senast: hippihopp
·
S
Hästvård Behöver lite råd i mina funderingar... har ett arabsto som tidigare gått barfota bak på vintrarna, men har i år guldskor pga en lång...
Svar
5
· Visningar
1 242
Senast: TinyWiny
·
B
Hästvård min häst har nyligen blivit dålig i magen vad kan det bero på ?
Svar
15
· Visningar
1 334
Senast: Ylva86
·
J
Hästvård Är det nåt speciellt man ska tänka på när hästen tappat en tand? Mer än att hålla rent och så.
Svar
13
· Visningar
4 129
Senast: jennifer_pn
·
Hästvård Nu börjar det bli ännu kallare. Jag har hästarna på lösdrift, och alla har de ett varsitt stall att gå in och lägga sig om de vill. De...
Svar
18
· Visningar
2 430
Senast: Zandrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Allt om bur till bilen
  • Kattbilder #10
  • Importera från USA