Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Jag undrar hur ni skulle resonera kring att ev köpa en häst som tidigare haft kolik och man har varit tvungen att göra en buköppning på...
Svar
13
· Visningar
4 509
Senast: Buck
·
Hästvård min häst har plötsligt fått ljusare bajs, vad beror det på? han står på hösilage så ant beror det kanske på att protein eller syra...
Svar
13
· Visningar
5 871
Senast: Boj
·
B
Hästvård inte alls bra ju. jag skulle ut & rida igår på min lilla kille, men kom inte så långt. jag började borsta honom som vanligt, men så fort...
2
Svar
26
· Visningar
6 428
Senast: MaRomer
·
Hästvård Åkte igenom byarna nu efter jag varit i stallet. Verkar som jag är den enda som släppt ut mina hästar idag :crazy: När är det egentligen...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
13 457
Senast: WonkyDonkey01
·
Foder & Strö tänkte höra om det finns några som har bra tips på kraftfoder till hästar med mindre kolhydrater än andra. har en häst som är extremt...
Svar
16
· Visningar
2 387
Senast: YorkWann
·
Foder & Strö Hej! Nu har jag letat och letat.. Men jag hittar ingenstans.. Jag vet att gran är bra sysselsättning, men finns det några...
2
Svar
23
· Visningar
4 290
Senast: YorkWann
·
K
Foder & Strö Om det finns en sån här tråd innan så ber jag om ursäkt, har inte tid att kolla. MEn nu när det har varit så j*vla kallt ute så har...
Svar
18
· Visningar
2 519
M
Hästvård Funderar på att köpa en häst nuvarande ägaren berättade att hästen hade gaffelbandsinflammation för 3 år sedan fick det pga att den...
Svar
7
· Visningar
2 235
Senast: krocket
·
P
Foder & Strö Hur mycket Hö ger ni till era minipållar som går i lösdrift och på vilket vis utfodrar ni kraftfodret?
Svar
2
· Visningar
1 080
Senast: Gisburne
·
I
Hästvård Kompisens häst blev skadad för 2.5 år sen. Han blir 6 år i maj (eller nyår om man räknar som man ska göra...). Läkningen går sakta...
Svar
4
· Visningar
1 266
Senast: xaheena
·
V
Hästvård Jag har en Islandshäst, en i vanliga fall frisk och kry pålle på 7 år. Har nu haft honom i ett halvår och allt har gått enligt planerna...
Svar
11
· Visningar
1 463
Senast: Vicksan
·
Foder & Strö Nu ska jag för första gången som hästägare byta hö, pga flytt. Så jag undrar lite hur man ska gå tillväga. Jag vet ju att man ska gå...
Svar
6
· Visningar
1 210
Senast: Elina8
·
I
Hästvård Har ett litet ponnysto som ställer sej och kissar så det riktigt skvalar varje morgon när jag kommer ut i stallet. Är det någon slags...
Svar
14
· Visningar
1 271
Senast: Cilla
·
C
Hästvård Hej vi har nyss bytt stall med våran kallblodstravar sto på 13 år hon har varit en som kissar mkt men nu är det mer sedan vi bytt...
Svar
12
· Visningar
1 322
Senast: countess88
·
L
  • Låst
Hästvård Jag har en häst som pga pålagringar inte har friska ben. Dom märks genom att hästen om man longerar hästen på volt i galopp kan hon...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 837
Senast: Sandan
·
Hästvård Hur är det nu, jag har hört att om hästen är vaccinerad 10 januari så måste den vaccineras senast 9 januari året därpå för att man ska...
Svar
12
· Visningar
1 133
Senast: Bee
·
Foder & Strö Återigen analystråd, men jag hittar inte något svar i de gamla trådarna. Är det värt att göra en analys på hösilaget nu om man inte...
Svar
4
· Visningar
1 295
Senast: Masse
·
Hästvård Min häst har en äldre sårskada på ett av sina bakben, T-format och minst 4 år gammal. Sitter på framsidan av skenan och har troligtvis...
Svar
3
· Visningar
1 207
Senast: Rea
·
L
Hästvård Hej jag har ett väldigt obehagligt bekymmer med min 26 åriga korsnings valack. han är oerhört vinglig, har i princip ingen som helst...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Jenny054
·
W
Hästvård Om en häst har en skada som verkar dramatisk, men veterinären hävdar att det kommer ordna sig och hästen kan brukas som vanligt. Kan man...
Svar
6
· Visningar
955
Senast: cutty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix