Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Måste nog ha den mest olycksdrabbade hästen.. För 2 veckor sen konstaterades två griffelbensfrakturer på vänster bak och nu idag...
Svar
6
· Visningar
1 657
Senast: Antiqua
·
Hästvård Ett styck VÄLDIGT långpälsad och tjockpälsade ponny, samt ett stycke nederbördsrik drömkall svensk vinter, och ett kallstall = häst som...
2
Svar
26
· Visningar
2 535
N
Hästvård Hästen har fått finandyne ordinerat i fem dagar. Två påsar om dagen. Ska blandas med fodret. Men givetvis smakar det ju äckel och jag...
Svar
12
· Visningar
1 299
Senast: axel
·
Hästvård Min häst har alltid varit väldigt lugn, trafiksäker och inte rädd för någonting. Men nu har han börjat uppföra sig väldigt konstigt...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 602
Senast: rombing
·
I
Foder & Strö Nu vet jag att jag frågar mycket om mat men kan en häst ha diabetes? om ja hur vet men det ?? skulle vara bra att veta :)
Svar
5
· Visningar
1 359
Senast: Idaholm
·
Hästvård Ni som haft häst i stallar där det härjat en smittsam sjuka(typ influensasymptom) - hur har det hanterats? Vem har bestämt hur det...
Svar
1
· Visningar
624
Senast: skuggi
·
I
Hästvård Hur mycket extra tar er hovslagare för att sätta på snösulor, + göra extrahål och brodda runt om?
2
Svar
36
· Visningar
4 673
Senast: Hippokondriker
·
Hästvård Hur gör ni med era unghästar när ni ska klippa första gången? har ni tagit fram och visat maskinen flera gånger innan? kört med...
Svar
8
· Visningar
3 323
Senast: kvandi
·
M
Hästvård Jag har en foderhäst som är oklippt , jag rider varje dag och ska börja träna efter vintern . hon har väldigt kort vinterpäls och...
Svar
12
· Visningar
1 310
Senast: Nafayette
·
Hästvård Hittade gamlingen, 25 årig valack, i övrigt pigg och kry, i hagen imorse (går på lösdrift), dyngsvettig och allmänt deppig. Tog bara...
Svar
9
· Visningar
7 772
Senast: Luna10
·
A
Foder & Strö Jag har hamnat i ett foderdilemma. Ringde höbonden som jag har handlat av ett par vintrar. Han hade sålt det hö som han lovat mig...
Svar
1
· Visningar
793
S
Hästvård Det kanske finns en tråd om detta redan men jag kunde inte hitta den. Jag har en varmblods valack som är svullen i ena bakbenet runt...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Ingela_S
·
Foder & Strö Finns det i någon slags musli? Lättfödda pållen får hö. halm och lite lucernpellets för att få upp proteinhalten. De pillerna slukar han...
Svar
4
· Visningar
1 459
Senast: Lydia
·
M
Foder & Strö För ett bra tag sen var jag i ett rehab stall för trav och galopphästar. Där fick alla hästar en slags fodersten (såg ut som en stor...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: Mirus
·
Hästvård Någon som provat, ska tydligen vara ganska nytt..?
Svar
12
· Visningar
1 985
Senast: Breccia_
·
Foder & Strö Min lille 3åring har haft oturen att trampa in en 5cm lång pinne i hoven och står nu på boxvila tills dess att hålet dragit ihop sej och...
Svar
13
· Visningar
1 745
Senast: Eme_liie
·
S
Foder & Strö Hur förvarar ni era morotsäckar (de i orange nät)? I vilken temperatur? Har märkt att jag har förvarat dom alldeles för kallt nu, vet...
Svar
11
· Visningar
1 503
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Jag stötte på ett för mig helt främmande fenomen häromsistens när en av ponnyerna i stallet blev klippt över hela huvudet. Jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 744
Senast: remmis
·
Hästvård hur märker man om hästen har träningvärk?
Svar
4
· Visningar
909
Senast: remmis
·
Foder & Strö Sitter och googlar runt men hittar inte svaret på min fråga. Tänkte be er om lite hjälp istället ;) Jag ska börja ge linfröolja till...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: TessieW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • DIY hästvård