Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Bakgrundsinfo: Min häst fick för ca 1,5 månad sen lymfangit av ett litet sticksår. Benet givetvis lika tjockt som en stople och hon var...
2
Svar
34
· Visningar
4 678
Senast: mackan
·
Hästvård Hur är det, brukar granar som säljs inne i stan besprutas med något eller vågar man ge dom till hästarna? Är ju bara van vid våra...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Immer
·
I
Foder & Strö Jag undrar om en häst kan ha ämnesomsättningsfel??
Svar
9
· Visningar
2 241
Senast: Jozelle
·
S
Hästvård Jag har läst i en bok att man inte ska ha taggtrådsstängsel till hästar, eftersom det kan skada dem. någon som vet varför man kan ha det...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: arabia
·
Hästvård Har en 24 årig islänning som gått som sällskap de senaste åren. Har under hösten lagt märke till att hon ligger ner ofta i hagen. Hon...
Svar
13
· Visningar
2 260
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Jag ska ge Vetranquil till en stor häst som väger ca 550kg men på burken står det på nått jätte konstigt språk så jag tänkte höra hur...
Svar
8
· Visningar
1 614
Hästvård Har hästen på klinik för kolik där han stått på dropp från onsdag tills i lördags morse. Ensam på infektionsstall, under hela vistelsen...
Svar
6
· Visningar
1 114
Senast: Nasseman
·
Hästvård I lördags så fick veterinären dra ut en tand på min häst så nu är det ett hål där som jag skulle hålla koll på och göra rent vid behov...
Svar
4
· Visningar
2 346
Senast: sweep
·
Hästvård Någon som varit med om det? Stallkompisens häst lyckades någon gång under eftermiddagen igår ta sig in i sadelkammaren och där leta...
2
Svar
39
· Visningar
8 422
Hästvård Hej! Någon som har några tips på hur jag kan få min häst sparka på boxväggarna/boxdörren? Först trodde jag att hon och hennes...
2
Svar
24
· Visningar
5 260
Senast: NikkiSixx
·
A
Hästvård Visste inte om denna tråden hörde hemma på hälsa eller utrustning, men frågan handlar ju om hästens hälsa, så jag chansade på här :)...
Svar
6
· Visningar
901
Senast: Atalantha
·
Hästvård Min ponny är helklippt nästan, förutom huvud,ben och en "platta" dör sadeln ligger. Vad behöver han ha för täcke när det är kallare än...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: c0pyright
·
Hästvård Mocka måste man tydligen göra en viss mängd tid varje dag för att vara en riktig hästägare. Och för hand helst med grep och skottkärra...
18 19 20
Svar
390
· Visningar
29 955
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Ber om ursäkt om tråden ligger fel. Finns det något bra råd för att få manen att växa lite fortare? Någon bra pälsglans som gör att...
Svar
14
· Visningar
4 607
Senast: Gimlan
·
E
Foder & Strö Min vän har ett väldigt magert fullblod på 11 år. Den går sakta men säkert upp i vikt, men måste veta , vilket foder är bäst att ge...
Svar
8
· Visningar
1 577
Z
  • Låst
Hästvård Jag startar denna tråd med ämnet "att få manen att växa snabbare/bli längre" Ös på med tips och teorier, allt av intresse då jag...
Svar
4
· Visningar
11 314
Senast: Immer
·
Hästvård Känt stuteri och de har 2 av 2 ggr haft stigbett på en av hästarna i hagen. Idag på rätt håll, förra gången på fel. Är det tillåtet att...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 671
Senast: Sammet
·
N
Hästvård Min ponny kom in igårkväll med 3 små sår ca 6 cm under ögat. Det är svullet men inte varmt vid såren men ögat är helt okej. Där såren...
Svar
19
· Visningar
1 833
Senast: Zetar
·
S
Hästvård Min veterinär har instruerat mig om mycket smalare bett. Hon menar att man på senare tid forskat fram att hästar skall ha mycket smalare...
2
Svar
36
· Visningar
5 108
Senast: Andorra
·
Hästvård Har hört att linfröolja kan hjälpa mot sommarexem, någon som har erfarenhet av detta? Eller någon som har provat något annat som...
2
Svar
21
· Visningar
3 494
Senast: Thora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?