Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Håller med övriga svar att det kan bero på olika saker.
Men kolla om det hjälper något att täcka på nätterna om hästen går ute.Känsliga hästar blir lätt ryggömma vid tex borstning nu när det är kyligare.
Hitta denna tråd & jag undrar lite vad ni skulle säga & tro.
Jag har en ponny 'korsningsponny' och han ömmar på ryggen. Eller det är närmare länden som han reagerar när man rör, inte närm an borstar utan när man drar eller trycker så viker han sig.. Han går ute utan täcke varje dag. Men han reagerar inte när man sadlar eller så.. Han kan sparka i galoppen. Kan det tyda på att han har ont i ryggen eller om han är kall?
Nån som har nåt tips på hur jag ska göra & vad ska jag göra... Kan man rida eller ska han vila? Hur länge?
Jag skulle boka tid hos vet och låta hästen vila tills det är utrett!. Låter inte som hästen bara är kall utan som om den har ont i ryggen. Om det beror på fel sadel eller ej vill jag inte uttala mig om då det är länden som spökar.
Han kan ha en för lång sadel som ligger och trycker vid länden när du rider. Du kan ju ta en bild på sidan på hästen när den har sadel på och lägga in den så man kan se
Kan vara en låsning i ländrygg eller korsrygg då det är vanligt att det blir låsning och att nerver kommer i kläm där. Jag skulle ta ut någon Terapeut som kan gå igenom hästen.
Att rida en häst som reagerar på tryck och visar smärta gör man inte, den kan sparka just för att det gör ont av att använda baken. Hästar är bra på att tala om när nåt inte står rätt till, gäller bara att man är lyhörd och kan tyda dess signaler. Hoppas det löser sig.
Veterinär skulle jag uppsöka i första hand då de har tillgång att röntga innan man sätter in behandling. Vet ej hur det är med teraputer runt omkring dig men här har de ej tillgång till röntgen.
Kropp & Själ Min pappa fick väldigt bra effekt på sina snarkningar med någon liten plastpryl som håller ut näsvingarna. Vet tyvärr inte exakt vad den...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.