Sv: Gran?

Och hur är det med sorter? Är det bara Picea abies (dvs den vanliga julgranen) eller funkar det med Abies också (kungsgran och andra ädelgranar)? Har precis köpt 2 kungsgranar för de vanliga var så fula, men funderade sen på om hästarna kan få dem efter jul..?

:eek:Kungsgran och ädelgran e MYCKET giftiga!

Men var finns den infon? Jag utbildar mig inom växter och tyvärr går de inte in så himla mycket på vad som är giftigt för hästar ( ;) ), men jag har aldrig hört att de skulle vara mycket giftiga...? Idegran, fine, men det är ett helt eget släkte.

Jag har läst någonstans, men minns inte var eller om det är sant, att gran skall vara avmaskande, att barren "river" loss maskarna i tarmarna. Låter ju inte helt orimligt.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 030
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
747
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 878
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
705
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Allt om bur till bilen
  • Kattbilder #10
  • Importera från USA