utslitna ben ridning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: utslitna ben ridning

Åk till klinik, det kostar ungefär lika mkt som att ta ut veterinär o där röntgar dom. Sen ta det därifrån men är det så som du beskriver så bör hon nog få somna in.

Hästen har redan varit på klinik!!! :p

*KL*

Nu orkar jag fasen inte läsa mer i den här tråden. Jag blir sällan riktigt berörd av att läsa här då det faktiskt ofta görs en höna av en fjäder, men det här är bara fruktansvärt!! Sitter och håller tillbaka tårarna för denna stackars häst:cry:. Har sällan varit med om mer oansvarig och SJUKLIGT puckad djurägare! Jag börjar allvarligt fundera på om TS har någon psykisk störning som gör att hon inte kan förstå något annat än sina egna tankar och sin egen egoism. Hur som är det fruktansvärt synd om den stackars hästen som får lida (och uppenbarligen fått gjort det åtminstone de senaste 3 åren) utan att någon bryr sig om henne... För att skriva på buke och fråga en massa saker, det är INTE att bry sig om sitt gravt smärtpåverkade djur!!!

*KL*

Nu orkar jag fasen inte läsa mer i den här tråden. Jag blir sällan riktigt berörd av att läsa här då det faktiskt ofta görs en höna av en fjäder, men det här är bara fruktansvärt!! Sitter och håller tillbaka tårarna för denna stackars häst:cry:. Har sällan varit med om mer oansvarig och SJUKLIGT puckad djurägare! Jag börjar allvarligt fundera på om TS har någon psykisk störning som gör att hon inte kan förstå något annat än sina egna tankar och sin egen egoism. Hur som är det fruktansvärt synd om den stackars hästen som får lida (och uppenbarligen fått gjort det åtminstone de senaste 3 åren) utan att någon bryr sig om henne... För att skriva på buke och fråga en massa saker, det är INTE att bry sig om sitt gravt smärtpåverkade djur!!!

:bow:

Snälla TS, försök att ta till dig vad kunniga människor säger angående din lidande häst.

:bow:

Snälla TS, försök att ta till dig vad kunniga människor säger angående din lidande häst.

Jag har haft ut flera veterinärer som tittat på hästen, hon har också blivit röntgad och ingen av veterinärerna har tyckt att min häst lider eller måste avlivas. DET kallar jag att bry sig om sin häst och lyssna på kunniga människor.

Min häst lider INTE av att gå i hagen det finns MÅNGA som har en häst med artros som har den kvar, det betyder INTE ALLTID att hästen lider om den har dåliga ben.

Förstår NI INTE att ni inte kan sitta på ett forum och VETA hur min häst mår? Den enda som kan VETA HÄR om hästen mår BRA eller DÅLIGT är JAG för det är bara jag som sett hästen i verkligheten. Jag har upprepade gånger försökt förklara att hästen mår bra men ni FÖRSTÅR INTE och jag vet inte hur man får er att förstå heller....:cry:

Jag har haft ut flera veterinärer som tittat på hästen, hon har också blivit röntgad och ingen av veterinärerna har tyckt att min häst lider eller måste avlivas. DET kallar jag att bry sig om sin häst och lyssna på kunniga människor.

Min häst lider INTE av att gå i hagen det finns MÅNGA som har en häst med artros som har den kvar, det betyder INTE ALLTID att hästen lider om den har dåliga ben.

Förstår NI INTE att ni inte kan sitta på ett forum och VETA hur min häst mår? Den enda som kan VETA HÄR om hästen mår BRA eller DÅLIGT är JAG för det är bara jag som sett hästen i verkligheten. Jag har upprepade gånger försökt förklara att hästen mår bra men ni FÖRSTÅR INTE och jag vet inte hur man får er att förstå heller....:cry:

Tidigare i tråden skrev du ju att hon stelnar bort när hon går i hagen?

Du ändrar ju din historia litegrann då och då och svarar inte på frågor. Det vet jag inte om jag skulle kalla försök att få andra människor att förstå.

Jag har en häst som pga pålagringar inte har friska ben. Dom märks genom att hästen om man longerar hästen på volt i galopp kan hon börja galoppera jämfota med bakbenen och går då lätt omkull. Om man rider är hon stapplig i frambenen. Jag vill inte avliva henne ännu och min fråga är nu om jag kan rida henne mer alls eller om hon bara ska gå i hagen? Det har varit så här länge och hon kommer aldrig bli friskare men hon verkar inte bli sämre heller. Kan det vara okej att använda henne till någon sorts promenadridning eller bör hon endast gå i hagen?

Det här känner du igen va?
Du har fått svar på dina frågor många gånger om. Vad är det du inte förstår av svaren?

Du har fått över 100 svar.

Vill du bara ha det svar du själv kan ge, så föreslår jag att du pratar med dig själv, i stället för att på ett forum be om hjälp :crazy:

Jo, vi vet hur din häst mår genom dina beskrivningar om den. Det är ju du som ger oss alla symptomen. Eller, nej, vi kan inte veta hur den mår. Vill inte ens föreställa mig hur mycket din häst lider...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 906
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 211
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 518
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar