Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Nu över vintermånaderna så har jag ett hösilage med högt proteininnehåll. 6,4MJ o 70g smbrp. Ett lyxigt problem denna vintern. Min...
Svar
14
· Visningar
1 342
Senast: sissu
·
Foder & Strö hur gör ni för att hitta foder till era djur? vi brukar ta eget hö men behöver nu köpa in mer hösilage och jag har ringt runt till alla...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: Inka-90
·
C
Foder & Strö Hej, Har en pigg och busig 6åring som jag rider dagligen, och tränar hoppning/dressyr för tränare minst 1 gång i veckan, Vi tävlar...
Svar
15
· Visningar
1 483
Senast: linnsan
·
F
Hästvård jag stod och rycktade min häst idag och märkte att hon tyckte inte om när jag rycktade henne på höger kors utan började trampa. så jag...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: TantEster
·
K
Hästvård Min fjording hade idag framför sadelgjordsläget, på sidorna som en svullnad full med vätska på vardera sida. Hon har fått såna...
Svar
14
· Visningar
1 845
Senast: Indiv
·
Hästvård Måste kolla om någon annan har varit med om något liknande? Kan gissa vad det beror på? En äldre valack har för andra gången när han...
Svar
7
· Visningar
1 210
Senast: jemeni
·
S
Hästvård I april -09 köpte jag min första egna häst, ett fullblodssto på 8 år. Hon har tidigare gått på bana, men innan jag köpte henne gjordes...
Svar
1
· Visningar
1 088
Senast: Kookaburra
·
A
  • Låst
Hästvård Känna dumn att ens fråga, men---- Är det non som har läs el hört att man behöve inte avmaske för stingsfluglarva?! Tro non skojer, det...
Svar
15
· Visningar
1 428
Senast: Boj
·
Hästvård W har haft en sårskada samt en rasad mage så jag har inte kunnat rida. Vi är inbokade på en tvådagarskurs efter jul som jag inser att...
Svar
3
· Visningar
872
Senast: Willja
·
Foder & Strö vad är bäst att ge? är 30 ml för mkt ? hästen är vid fråga en arabsto på 4år dräcktig fölar i juli. rids några dagar i vacken...
Svar
7
· Visningar
1 739
Senast: NataliTM
·
Hästvård Har en hage med många ekar som vi stängt av när ekollonen föll och undrar om det är farligt för dem att äta på dem nu i vinter,vad...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: salwi
·
Hästvård För något år sen gick jag i tankarna att jag gärna ville ha ponnyn med sällskap på lösdrift. Men sen blev det aldrig av, vi har...
Svar
14
· Visningar
1 350
Senast: gadriel
·
P
Hästvård Om en häst UTAN pass blir akut sjuk och måste avlivas. Vad händer sen, vem hämtar kroppen? Och får man ut något på försäkringen (A1...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: Nasseman
·
L
Hästvård Pållen min har fått lite hosta. (Inte den "vanliga" förkylningshostan) utan ett mera djupt "uhhhöö". Bara någon enstaka gång, startade...
Svar
1
· Visningar
703
M
Hästvård Säkerligen några här inne som har erfarenhet av ringorm. Var iväg på en kurs för drygt två veckor sen och tänkte vara hjälpsam och...
Svar
15
· Visningar
1 967
Senast: Mirus
·
S
Hästvård Jag har två hästar inhyrda i mitt stall som går på lösdriften sedan ett par dagar tillbaka. Det är två 1-åringar. En valack och ett sto...
Svar
15
· Visningar
4 719
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min ponny har under en längre tid varit lös i magen till och från. Ett tag fick jag bukt med det med hjälp av Proviva, men nu har det...
Svar
6
· Visningar
1 018
Senast: elgur86
·
Hästvård För några veckor sedan anlände en ny häst till stallet. Efter några dagar såg vi att den kliade sig väldigt mycket och fick sår...
Svar
16
· Visningar
1 783
Senast: Madick
·
Foder & Strö jag har min häst i kallstall och nu när det är -10 ute så fryser det blötlagda fodret som vi har ute på logen. vad kan man göra för...
2
Svar
21
· Visningar
2 100
Senast: Skogstroll
·
H
Hästvård Vad säger ni spontant om detta: Naken Quarter som inte satt någon som helst vinterpäls, lösdrift, och -23 grader ute? Har tillgång...
2
Svar
33
· Visningar
2 987
Senast: Ingela_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård