Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Min fjording hade idag framför sadelgjordsläget, på sidorna som en svullnad full med vätska på vardera sida. Hon har fått såna...
Svar
14
· Visningar
1 850
Senast: Indiv
·
Hästvård Måste kolla om någon annan har varit med om något liknande? Kan gissa vad det beror på? En äldre valack har för andra gången när han...
Svar
7
· Visningar
1 211
Senast: jemeni
·
S
Hästvård I april -09 köpte jag min första egna häst, ett fullblodssto på 8 år. Hon har tidigare gått på bana, men innan jag köpte henne gjordes...
Svar
1
· Visningar
1 089
Senast: Kookaburra
·
A
  • Låst
Hästvård Känna dumn att ens fråga, men---- Är det non som har läs el hört att man behöve inte avmaske för stingsfluglarva?! Tro non skojer, det...
Svar
15
· Visningar
1 429
Senast: Boj
·
Hästvård W har haft en sårskada samt en rasad mage så jag har inte kunnat rida. Vi är inbokade på en tvådagarskurs efter jul som jag inser att...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: Willja
·
Foder & Strö vad är bäst att ge? är 30 ml för mkt ? hästen är vid fråga en arabsto på 4år dräcktig fölar i juli. rids några dagar i vacken...
Svar
7
· Visningar
1 740
Senast: NataliTM
·
Hästvård Har en hage med många ekar som vi stängt av när ekollonen föll och undrar om det är farligt för dem att äta på dem nu i vinter,vad...
Svar
2
· Visningar
967
Senast: salwi
·
Hästvård För något år sen gick jag i tankarna att jag gärna ville ha ponnyn med sällskap på lösdrift. Men sen blev det aldrig av, vi har...
Svar
14
· Visningar
1 352
Senast: gadriel
·
P
Hästvård Om en häst UTAN pass blir akut sjuk och måste avlivas. Vad händer sen, vem hämtar kroppen? Och får man ut något på försäkringen (A1...
Svar
5
· Visningar
1 167
Senast: Nasseman
·
L
Hästvård Pållen min har fått lite hosta. (Inte den "vanliga" förkylningshostan) utan ett mera djupt "uhhhöö". Bara någon enstaka gång, startade...
Svar
1
· Visningar
706
M
Hästvård Säkerligen några här inne som har erfarenhet av ringorm. Var iväg på en kurs för drygt två veckor sen och tänkte vara hjälpsam och...
Svar
15
· Visningar
1 970
Senast: Mirus
·
S
Hästvård Jag har två hästar inhyrda i mitt stall som går på lösdriften sedan ett par dagar tillbaka. Det är två 1-åringar. En valack och ett sto...
Svar
15
· Visningar
4 737
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min ponny har under en längre tid varit lös i magen till och från. Ett tag fick jag bukt med det med hjälp av Proviva, men nu har det...
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: elgur86
·
Hästvård För några veckor sedan anlände en ny häst till stallet. Efter några dagar såg vi att den kliade sig väldigt mycket och fick sår...
Svar
16
· Visningar
1 785
Senast: Madick
·
Foder & Strö jag har min häst i kallstall och nu när det är -10 ute så fryser det blötlagda fodret som vi har ute på logen. vad kan man göra för... 2
Svar
21
· Visningar
2 106
Senast: Skogstroll
·
H
Hästvård Vad säger ni spontant om detta: Naken Quarter som inte satt någon som helst vinterpäls, lösdrift, och -23 grader ute? Har tillgång... 2
Svar
33
· Visningar
2 990
Senast: Ingela_S
·
P
Hästvård Vad beror det på att en häst får undertemp (under 37). Är hästen alltid riktigt sjuk om den får det? Finns det något samband med...
Svar
1
· Visningar
6 163
Senast: TantEster
·
S
Hästvård Tidigare skrev jag i en tråd om hur min häst blev "ordinerad" bakskor, och hur bla stallägaren blev skitförbannad för att jag tog...
Svar
15
· Visningar
1 957
Hästvård Hej! Har den lite flock med islandshästar som går på lösdrift, varav 2 är föl. Det ena fölet har alltid haft väldigt mycket päls, och...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: Gullregn
·
Hästvård Jag överväger att köpa en häst från ett försäljningsstall jag ridit hästar för en kortare tid. Hästen i fråga är 6 år och har blivit...
Svar
3
· Visningar
970
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka