Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
  • Låst
Hästvård Hej Vår lilla ponny fick fång i lördags, men hade lindrigare symtom. Får Metacam i 10 dagar, 14 dagars boxvila inne, ev 14 dagar i...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: Immer
·
Hästvård Min syster ringde precis och sa att min häst hade fastnat mot väggen när hon rullat. Igen. Jag blir superskrämd av detta! Var ute i...
Svar
13
· Visningar
4 772
Senast: Miaa
·
K
Hästvård Jag börjar bli orolig för min ponny på 22år, han har sett dåligt ett tag, vilket är kollat av veterinär o utan fara men nu har bägge...
Svar
18
· Visningar
2 414
Senast: cowgirl73
·
Hästvård Misstänker starkt att mitt 20-åriga sto drabbats av cushings. Tid för provtagning är inbokad i januari, tyvärr dröjer det så länge i och...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: Sandra78
·
A
Hästvård Min femåriga islänning har haft en del patellaupphakning, 5-6 stycken. Den senaste i april i år. Därför har jag försökt träna honom att...
Svar
6
· Visningar
1 449
Senast: Argeislismatte
·
K
Hästvård Min pappas gamle trotjänare låg död i sin box imorse. Atlas var en 15 årig ardenner som pappa ägt i tio år. Jag var sist i stallet...
Svar
16
· Visningar
2 566
Senast: Alba
·
A
Hästvård Jag håller på med ett expriment, ska försöka få min häst rumsren! Vi har stora boxar, men stora djupa fönster, i dessa fönster hittar...
Svar
6
· Visningar
1 063
Senast: Indiv
·
Foder & Strö Jag har en häst född -05. Han står på halm, vilken han gärna äter av. Jag vet inte hur jag ska mata den stackars hästen, för att han...
2
Svar
38
· Visningar
2 670
Senast: Shaklima
·
Hästvård hejsan! min häst har mugg och jag tänkte om det var nån som hade nå bra tips för att få bort mugg? har har på båda frambena och ett...
Svar
4
· Visningar
1 693
Senast: Atryggen
·
J
Hästvård För ett par månader sedan ringde jag vetrinären för att bestämma tid för en vaccinering mot abortvirus. Vi bestämde vid ett, han hade...
2
Svar
26
· Visningar
2 364
Senast: jonson
·
Hästvård Funderar på o börja med detta med min pålle! Han är just nu "sjukskriven" från ridningen pga ryggen som ska byggas muskler på genom...
2
Svar
22
· Visningar
5 724
Senast: cubox
·
Hästvård Jag kom bara att tänka på den här saken i dag då det var så kallt ute. Det finns de hästarna som rakas helt och endast har päls kvar på...
Svar
5
· Visningar
1 773
Senast: Lella
·
Foder & Strö Nåt att bita i kanske... Skulle vilja ha tag i ett müslifoder med högt protein-innehåll, men som inte innehåller korn. Finns det?
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: Zondell
·
Hästvård Vårt fullblod har typiska fullblodsfötter, utflutna, plattfotad, ömfotad när det blir fruset ute. Just nu har han boxvila för han har...
Svar
14
· Visningar
1 794
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Ska skicka in en analys på havren som vi ska börja fodra med men VAD för typ av analys ska man göra? När jag kollade på Eurofins...
Svar
8
· Visningar
1 764
Senast: CK
·
Hästvård Hur "farligt" är det för hästen om höet som dom äter, slängs ut på lera? Har hört talas om typ "sand" kolik och liknde, kan detta...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 746
Senast: Lindon
·
Foder & Strö Hej. Jag måste lägga på lite protein i min hästs foderstat så jag tänkte prova med sojamjöl. Jag har räknat att jag behöver lägga...
Svar
19
· Visningar
2 564
Senast: Fjanten
·
Foder & Strö Är det så att islänningar är känsliga för äpplen? Har hört det men undrar om det är så? Jag har massor av äpplen att ge hästarna, och...
2
Svar
26
· Visningar
2 697
Senast: Boj
·
W
Hästvård Jag har (nästan) bestämt mig för att min dam ska få bädd i sin box och efter att frågat runt lite så har jag tänkt lägga upp det så...
Svar
6
· Visningar
912
Hästvård Jag håller ju på och försöker fixa på bästa sätt för mina lösdriftare. Nu undrar jag: Ni som haft lösdriftshästar länge, brukar ni ha...
Svar
7
· Visningar
1 259
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix