Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Min pappas gamle trotjänare låg död i sin box imorse. Atlas var en 15 årig ardenner som pappa ägt i tio år. Jag var sist i stallet...
Svar
16
· Visningar
2 574
Senast: Alba
·
A
Hästvård Jag håller på med ett expriment, ska försöka få min häst rumsren! Vi har stora boxar, men stora djupa fönster, i dessa fönster hittar...
Svar
6
· Visningar
1 071
Senast: Indiv
·
Foder & Strö Jag har en häst född -05. Han står på halm, vilken han gärna äter av. Jag vet inte hur jag ska mata den stackars hästen, för att han... 2
Svar
38
· Visningar
2 674
Senast: Shaklima
·
Hästvård hejsan! min häst har mugg och jag tänkte om det var nån som hade nå bra tips för att få bort mugg? har har på båda frambena och ett...
Svar
4
· Visningar
1 696
Senast: Atryggen
·
J
Hästvård För ett par månader sedan ringde jag vetrinären för att bestämma tid för en vaccinering mot abortvirus. Vi bestämde vid ett, han hade... 2
Svar
26
· Visningar
2 368
Senast: jonson
·
Hästvård Funderar på o börja med detta med min pålle! Han är just nu "sjukskriven" från ridningen pga ryggen som ska byggas muskler på genom... 2
Svar
22
· Visningar
5 734
Senast: cubox
·
Hästvård Jag kom bara att tänka på den här saken i dag då det var så kallt ute. Det finns de hästarna som rakas helt och endast har päls kvar på...
Svar
5
· Visningar
1 785
Senast: Lella
·
Foder & Strö Nåt att bita i kanske... Skulle vilja ha tag i ett müslifoder med högt protein-innehåll, men som inte innehåller korn. Finns det?
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: Zondell
·
Hästvård Vårt fullblod har typiska fullblodsfötter, utflutna, plattfotad, ömfotad när det blir fruset ute. Just nu har han boxvila för han har...
Svar
14
· Visningar
1 802
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Ska skicka in en analys på havren som vi ska börja fodra med men VAD för typ av analys ska man göra? När jag kollade på Eurofins...
Svar
8
· Visningar
1 766
Senast: CK
·
Hästvård Hur "farligt" är det för hästen om höet som dom äter, slängs ut på lera? Har hört talas om typ "sand" kolik och liknde, kan detta... 2 3
Svar
43
· Visningar
6 765
Senast: Lindon
·
Foder & Strö Hej. Jag måste lägga på lite protein i min hästs foderstat så jag tänkte prova med sojamjöl. Jag har räknat att jag behöver lägga...
Svar
19
· Visningar
2 568
Senast: Fjanten
·
Foder & Strö Är det så att islänningar är känsliga för äpplen? Har hört det men undrar om det är så? Jag har massor av äpplen att ge hästarna, och... 2
Svar
26
· Visningar
2 699
Senast: Boj
·
W
Hästvård Jag har (nästan) bestämt mig för att min dam ska få bädd i sin box och efter att frågat runt lite så har jag tänkt lägga upp det så...
Svar
6
· Visningar
914
Hästvård Jag håller ju på och försöker fixa på bästa sätt för mina lösdriftare. Nu undrar jag: Ni som haft lösdriftshästar länge, brukar ni ha...
Svar
7
· Visningar
1 260
Senast: Amk
·
C
Foder & Strö Japp, vilken torrsubstansgrad (eller vad man nu säger) är optimalt för en hosthäst? Min häst har antagligen fått allergi av hösilaget...
Svar
1
· Visningar
608
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Då ska pålle få nya skor och tänkte lägga på sulor för ev snö (Om det nu kommer någon) Så vad ska man välja för sulor?? De vanliga...
Svar
13
· Visningar
1 824
Senast: Mitrolle
·
S
Hästvård Jag har planerat att anlägga en torvbädd och har läst många intressanta och bra trådar om detta, så min fråga gäller något annat. ;)...
Svar
4
· Visningar
1 131
W
Hästvård Har våra hästar haft till och från under ett par veckor. Det har inte skett något foderbyte. Vad kan det bero på? Finns något...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: MiaMaria
·
A
Hästvård Min häst är väldigt dammkänslig. Just nu står han på halm och får vanligt hö. Det funkar inte alls eftersom han hostar massor pga det...
Svar
6
· Visningar
984
Senast: poniihest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Valp 2025
  • Behöver katten en ny kompis?