Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Har nyligen skaffat c-ponny, hon verkar förkyld nu, det rinner ur näsborrarna men det är helt genomskinligt. Hon hostar inte, verkar...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Minpippi
·
Hästvård Hur tar ni hand om era hästars hovar nu på höst/vintern när det varit så lerigt ute? Jag tycker att min pålles hovar börjar se lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 619
S
Hästvård Tar historian från början, min häst har varit lustig i sitt rörelsemönster en tid. Inte halt men varit ovillig, sparkat bakut och varit...
2
Svar
21
· Visningar
2 975
Senast: Ottisen
·
Foder & Strö Hejsan! Undrar en fråga? Hur mycket är gränsen för att ge smrp? Har möjligheten att köpa ett hösilage med värden 7,2 i MJ och...
2
Svar
34
· Visningar
4 826
Senast: kol
·
Hästvård Jag har ett varmblod som är 9 år. Relativt matglad och har oftast inga problem med maten. Vi flyttade under sommaren och nu har han gått...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: Sjunior202
·
S
Hästvård En häst i mitt stall har löss, jag misstänker att min blivit drabbad också! Med vad behandlar man det med? Hur länge? Väldigt...
Svar
7
· Visningar
4 008
Senast: Sjunior202
·
Foder & Strö Undrar om ni vet något bra tillskott som stärker immunförsvaret på hästen? Även tillskott som är bra för tarmfloran, som betfor fast...
Svar
9
· Visningar
2 091
Senast: moon
·
L
Hästvård Ja de händer en massa mystiska saker nu sista tiden i stallet där ja står. I förrgår så hitta vi torrbetfor i krubban när ja skulle ta...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
16 439
Senast: Lindis
·
Hästvård Strålen börjar lossna på alla mina tre hästar. Oftast längst fram på spetsen, men ibland har det lossnat en bit längst bak men framtill...
Svar
5
· Visningar
10 269
Senast: Constance
·
I
Hästvård Vet att det finns en del trådar om det här med frostgräs. Men jag undrar hur har ni löst det som har hästar som får kolik av det? Min...
Svar
12
· Visningar
2 143
Senast: 909ellie909
·
N
Hästvård För drygt ett år sedan fick märren min ordentliga problem med ena ögat. Det svullnade och rann och hon hade svårt att öppna det ögat...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: NataliTM
·
G
Hästvård Hejsan! Jag är lite nyfiken... Vad ger hästen för symtom på att den börjar bli blind? Alltså, inte vad man ser på hästens ögon eller...
Svar
4
· Visningar
950
Senast: salwi
·
V
Foder & Strö Hej. Jag undrar hur mycket mat en shettis behöver och hur mycket en shettis väger ungefär? Ni som har de som sällskap till era...
2
Svar
33
· Visningar
6 356
Senast: Masse
·
Hästvård Hur lång konvalecens har ni haft på era hästar när ni råkat ut för ligamentskador? Känns inte som om det hänt något varken bättre eller...
Svar
12
· Visningar
1 651
Senast: lundsbo
·
S
Hästvård hallå! min kompis häst har en svart rund ring som en liten 10öring. lixom hela är svart, inte bara en ring.... den är platt och...
Svar
10
· Visningar
1 488
Senast: Indiv
·
Hästvård hej finns det någon riktigt häst kunnig människa som har erfarenhet utav hovbensrotation? skall kankske köpa en häst som skall gå...
Svar
15
· Visningar
2 685
Senast: Centaur
·
Hästvård Hoppas på lite tips och råd, höra lite olika åsikter, om jag bara målar jävulen på väggen eller om jag faktiskt borde kontakta veterinär...
2
Svar
26
· Visningar
4 250
H
Foder & Strö Min häst har haft problem med rinnig vätska som kommit ur bakdelen men han har ej haft lös avföring. Har provat alla möjliga preparat...
Svar
17
· Visningar
6 230
Senast: Gaia
·
Hästvård Gissning 40 cm långt från bog/bringa mot magen. På max bredd 10 cm. Inte mer än 1 cm djupt så inga muskler sönder. Syddes naturligtvis...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: cutty
·
Hästvård Ni som har kf hästar, hur ofta får dom det? Min kuse åkte på en släng igen i tisdags, inget allvarligt, och jag funderade bara lite på...
Svar
13
· Visningar
1 639
Senast: Hambo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka