Hur hade ni gjort?

Sv: Hur hade ni gjort?

Jag tvivlar inte heller på att vetrinären är sen med flit. I det fallet då han var 3,5 timme sen så fanns det säkert en vettig förklaring. Men jag fick inte höra denna förklaring och jag fick heller ingen ursäkt. Eller ett telefonsamtal där vetrinären berättade att han var på väg. Det har jag ännu inte fått någon av alla de gånger som han varit sen.
Då menar jag inte att vetrinären ska be om ursäkt så fort han kommer en minut försent. Men kommer man senare än en kvart, en halvtimme kan man ju ge en kort förklaring.

Ville bara tillägga att det var första gången denne vetrinär anlitades och att det var märkligt första intryck som han ville ge.

Okej, jag ska försöka bena ut varför jag blev upprörd.

1. På vetrinären som kom 20 minuter tidigare än vad vi bestämt. Jag hade föreslaget att han ringde mig tre kvart innan han skulle komma så slapp jag att vänta. Det behövdes inte sa han.
Jag bad honom då att höra av sig i god tid ifall tiden flyttades framåt eller bakåt, även om det så bara gällde en halvtimme. Anledingen var att min son skulle följa med ut och jag inte var så flexibel. (Han hade inte sin kalender framme när vi bestämde tid, så han var osäker om han kunde just klocka ett eller inte.)

2. På mig själv för att jag kom försent, 5-10 minuter. Fast jag hade ändå hunnit tills det var tur för min häst, förutsatt att vetrinären kom ett eller senare. Stallägaren hade också tid för sin häst, samt en fråga om något eksem. Men jag borde fortfarande kommit god tid.

3. På stallägaren/vetrinären som inte dubbelkollade med mig ifall det var ok att hästen blev vaccinerad utan min närvaro. Jag pratade med stallägaren i telefon då vetrinären var i stallet. Visst det var en rutinvaccinering, så det är inte hela världen. Men om något gått snett, vem hade blivit ansvarig?
Min häst har blivit vaccinerad tidigare utan min närvaro. Men då har jag bestämt med stallägaren (en annan) att hon tog hand om det, men att jag ändå var ansvarig. Nu fick ju inte hästen alla sprutor hon skulle ha den gången, så jag fick tillkalla vetrinär en extra gång. Därför vill jag också vara säker på att hästen verkligen blir vaccinerad med det den ska ha. Jag måste dock inte vara där även om jag gärna villoch känner att det är mitt ansvar som hästägare. Men ibland finns det ingen annan lösning.

4. Sedan tidigare är jag irriterad över att vetrinären ofta kommer mycket försent (mer än en tre kvart ) och ofta och dessutom utan höra av sig eller ge någon förklaring. Därför krävs det inte så mycket från vetrinärens sida för att jag ska tappa humöret.

Jag hade reagerat negativt, jag vill inte att någon håller på med våra hästar när jag inte är där.
Jag är ägaren och jag har ansvaret, händer det något så vill jag veta vad som hände, inte få det berättat för mej i efterhand.

Min hästveterinär som jag anlitar för sådana saker som vaccinationer och dylikt kommer sällan försent, det kan slå på en halvtimme ibland men det spelar mej mindre roll eftersom stallet är några meter från dörren.
Men hade hen varit så sen som 3,5 timmar så hade jag inte anlitat henom igen om jag inte hade fått en väldigt bra förklaring, jag kan ju också ha tider att passa.
Kommer veterinären förtidigt kan denne inte räkna med att jag står och väntar en halvtimme innan utsatt tid utan då får denne ringa eller på annat sätt göra mej uppmärksam på att hen har kommit förtidigt.

Det är en privat praktiserande vetrinär, precis som de andra vetrinärer jag varit i kontakt med. Har haft en tidigare i 11 år som aldrig kommit försent, inte mer än en kvart och det hör ju till. Någon annan som varit försenad har hört av sig och angett ny tid. Till och med hovslagaren kommer i tid eller hör av sig om han är sen. Men det är kanske jag som haft tur?

Eftersom denne vetrinärens arbetsätt inte passar mig, inte för tillfället ialla fall, så är det ju bara byta till en av de andra jag haft. Det är ju inte mer med det.
Men jag kommer kontakta honom för nästa vaccinering, så jag får stämpeln i passet.

Senast ändrad av en moderator:

Jag hade inte reagerat för det som hände. Jag kan ofta inte vara med pga mitt jobb så jag lämnar pass o pengar till nån kompis som jag litar på. Veterinärerna har ju ett jobb som kan innebära en del överraskningar så att hålla tiden "påminuten" tycker jag är att kräva för mycket. Om man inte är först på dagen.
Vi har flera veterinärer som vi kan ringa förutom ambulatoriska så vi kör 3-flera hästar varje gång så då kan man få önskemål om tid lättare.

Jag var barnvakt i går åt min kompis som fick vänta på vet i en timme visseligen "bara" och varför?
Jo han hade varit ute och kollat julgran....

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 868
Senast: Lhas
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 200
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 701
Senast: Karamello30
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024