Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Om det rinner foder ur näsborrarna när hästen äter, kan det då bero på lindrig gomspalt? Andra orsaker? (inte foderstrupsförstoppning)...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: Tyra_09
·
S
Hästvård Som rubriken lyder, hjälp...! Hjälper en vänninga som är på jakt efter ett bra och KRAFTIGT silage! På stallet finns en svårfödd häst...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min unghäst (SWB, 2 år nästa år) har mycket tät och tjock päls och går naken ute på lösdrift. Någon gång då och då har han fått ha...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Constance
·
Hästvård varför bildas urinsten? tror min valack har fått det igen, sist var för ca ett år sedan. hur kan man göra för att han inte ska få det...
Svar
17
· Visningar
6 166
Senast: noble art
·
M
Hästvård Har en häst i mitt stall som har ett sår strax under knät höger bak. Såret kom till för över 1 månad sen men har ännu inte läkt. Det...
Svar
14
· Visningar
1 854
D
Hästvård Jag skall klippa min pålle för första gången till vintern. Förra vintern blev han så svettig och det blev jobbigt för honom. Det hör...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
39 393
Senast: dramatik
·
E
Foder & Strö jag beöver lite svar från er. ;) hur mycket kraftfoder får era hästar och vad för något? i stallet där jag är får hästarna 5 dl havre...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Soffan74
·
Hästvård Om allt kommer att funka så ska jag köpa 2 treåriga Islänningar, vad BÖR besiktigas då ? Dom är ju mer eller mindre ohanterade.....2...
Svar
18
· Visningar
1 157
Senast: Hambo
·
Hästvård Idag hade lille hästen dragit av sig halva skon som hamnat på sniskan och tåkappan hade trängt in i sulan... En tjej på stallet hjälpte...
Svar
2
· Visningar
2 264
Senast: Lavinia
·
L
Hästvård Hej! På min pålla kan jag "pilla" bort hår på ryggen. Är som skorv som sitter fast i hårstråna. Området är ca 3 cm stort. Kan detta...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: lingan
·
Foder & Strö Vårt hösilage är väldigt olika mellan olika balar, dels varierar torrsubstansen mycket men även grovheten mm så jag antar att även...
Svar
7
· Visningar
1 219
Senast: Masse
·
Hästvård I förrgår så var min hästs båda bak lite tjocka,hittade inget sår så lindade över natten och på morgonen så var det lite bättre. På...
Svar
4
· Visningar
1 155
Senast: Deimion
·
Hästvård Är det någon som vet hur många tabletter och hur många gånger per dag man ska ge acetylcystein till häst? Fick höra att man kan ge...
Svar
11
· Visningar
10 594
Senast: NilaD
·
Hästvård Jag är ganska okunnig inom ämnet triangelmärkning, så ni får gärna hjälpa mig reda ut mina funderingar här :D I stallet står en...
Svar
15
· Visningar
2 910
Senast: _Runaway_
·
A
Hästvård Köpte en 5 åring som var besiktigad och röntgad helt UA. När hovslagaren kommer en vecka senare och ska sko så säger han att hästen...
2
Svar
28
· Visningar
4 081
Senast: NilaD
·
Hästvård Har av en granne fått förfrågan om att göra en hage på ett ganska stort område i anslutning till stallet, vilket skulle vara jättebra...
Svar
14
· Visningar
2 480
Senast: ginnies
·
A
Hästvård Var idag med en häst på böjprov. Det var två olika veterinärer som böjde. Den ena böjde tre ben och den andra ett ben. Det sista benet...
Svar
8
· Visningar
1 234
Senast: Havregryn
·
C
Foder & Strö Hur fodrar ni vid lågt antal hökg ? Har en liten fundering hur man ska fodra på bästa sätt för hästar som inte får så mycket hö och på...
Svar
6
· Visningar
1 185
Senast: Elina8
·
M
Foder & Strö Kan hästar bli något lösare i avföringen av proteinöverskott från enbart hösilage? De får inget kraftfoder som innehåller något protein...
2
Svar
27
· Visningar
3 444
Senast: mercedez
·
Hästvård Hej alla hästkunniga!! Jag skulle vilja ha lite av era erfarenheter. Jag har en 2,5åring som är ganska stor tycker jag. 168 över baken...
Svar
5
· Visningar
963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar