Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min islänning har varit lite lös i magen en tid. Tyckte att det började när han började äta horse hage .Stora bläffor och sen pruttar...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: mackan
·
T
Hästvård Såg det igår - en ljus rand, eller avlång fläck längst ner/fram i tån på båda fram ???? Hovis var ute i förra veckan, men sade ingenting...
Svar
5
· Visningar
952
Senast: thyrniròs
·
Hästvård Jag har haft en häst i snart två månader, en valack. För ca. 3 veckor sedan började vi märka av något som såg ut och som kändes som en...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: caan
·
Z
Foder & Strö Hej! Jag har en d-ponny på 20 år, som fått ett par slängar av lindrig fång under de senaste åren. En gång pga. gräs, och en gång pga...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: TeamVM
·
Hästvård Köpte en nordsvensk för ett litet tag sedan, 15 år. Han har ganska stora knöliga knän.. Han var inte halt vid böjprov. Nu funderar jag...
Svar
4
· Visningar
1 524
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Hörde någon säga att Tokosel är bra att ge en gång i veckan. Vad är det bra för? Till alla hästar eller?
2 3
Svar
50
· Visningar
8 564
Senast: Kassiopeja
·
A
Foder & Strö HUr fodrar man en sådan häst? Trotts behandligar av olika slag så blir hästen inte bättre och jag funderar om problemet ligger i...
2
Svar
37
· Visningar
5 670
Senast: sissu
·
G
  • Låst
Hästvård Har avmaskat vårt föl för två dagar sen och idag hittade jag 10 cm långa ganska tjocka döda maskar i bajset. Vad är det för maskar? Bör...
Svar
9
· Visningar
1 711
Senast: Madick
·
K
Foder & Strö Jag är en nybliven ägare till två islandshästar. Jag har problem att få fram vad deras foderstat ska vara.. Som de är nu får de 7 kg hö...
Svar
11
· Visningar
1 366
Senast: _Elly_
·
R
Foder & Strö Ja, som rubrikken lyder, så har ponnyn gått och blivit på tok för rund om magen. Hur ska man göra för att få ner henne till normalvikt...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: mahlmt
·
Hästvård Snälla snälla snälla.... Nu är jag trött på att läsa trådar om blistring och fråga vad det är o ich få svar... så kan nån upplysa mig...
Svar
17
· Visningar
4 742
Senast: Constance
·
Foder & Strö Det är alltså vad analysen visar - 42g smb rp och 7.5mj /kg foder = 5.6 kvot. Den ska ju helst vara kring 7 på en häst i denna ålder...
Svar
10
· Visningar
1 197
Senast: milly
·
G
Hästvård Sitter och undrar lite över elektroterapi. Hittade bara några gamla trådar, men utvecklingen går ju framåt ... Någon som vet mer om...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: JForsberg
·
V
Hästvård Jag undrar hur ni ställer er till användande av hönät? Detta är lite av en debatt som finns och funnits i mitt stall senaste året...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 635
Senast: Miloni
·
R
Hästvård Jag har lärt mig att man ska ha höga paddar när man lindar med stallbandage, så man kommer över kotan, osv. Dessutom sticker en bit av...
Svar
3
· Visningar
2 101
Senast: Centaur
·
S
Foder & Strö Vad använder/tycker ni att jag ska ha, havre eller kraft till min ponny? Nu har jag havre men det är så jobbigt att mocka hagen när allt...
Svar
3
· Visningar
1 279
Senast: Targa
·
J
Hästvård Min kompis häst fick kolik nu i veckan. Hände under natten och hästen upptäcktes dålig vid morgonfodring. Vet var ute på fm (09,30) och...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 257
Senast: Aliil
·
C
Hästvård Var och kikade på en häst idag. En såå snygg två åring :love: Inga fel alls på den och den verkar vara precis vad vi letar efter :laugh...
Svar
5
· Visningar
1 115
Senast: chira
·
Hästvård min häst hade ett jätteknä när jag först provred. ett år senare var svullnaden borta. veterinär har sagt att det är "vanligt" bland...
Svar
12
· Visningar
1 455
Senast: frittan
·
Hästvård har skrivit den här tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1011889 då jag har problem men köparen till en häst. hon köpte...
Svar
13
· Visningar
2 051
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix