Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Har en häst i mitt stall som har ett sår strax under knät höger bak. Såret kom till för över 1 månad sen men har ännu inte läkt. Det...
Svar
14
· Visningar
1 858
D
Hästvård Jag skall klippa min pålle för första gången till vintern. Förra vintern blev han så svettig och det blev jobbigt för honom. Det hör... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
39 403
Senast: dramatik
·
E
Foder & Strö jag beöver lite svar från er. ;) hur mycket kraftfoder får era hästar och vad för något? i stallet där jag är får hästarna 5 dl havre...
Svar
15
· Visningar
1 457
Senast: Soffan74
·
Hästvård Om allt kommer att funka så ska jag köpa 2 treåriga Islänningar, vad BÖR besiktigas då ? Dom är ju mer eller mindre ohanterade.....2...
Svar
18
· Visningar
1 159
Senast: Hambo
·
Hästvård Idag hade lille hästen dragit av sig halva skon som hamnat på sniskan och tåkappan hade trängt in i sulan... En tjej på stallet hjälpte...
Svar
2
· Visningar
2 269
Senast: Lavinia
·
L
Hästvård Hej! På min pålla kan jag "pilla" bort hår på ryggen. Är som skorv som sitter fast i hårstråna. Området är ca 3 cm stort. Kan detta...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: lingan
·
Foder & Strö Vårt hösilage är väldigt olika mellan olika balar, dels varierar torrsubstansen mycket men även grovheten mm så jag antar att även...
Svar
7
· Visningar
1 221
Senast: Masse
·
Hästvård I förrgår så var min hästs båda bak lite tjocka,hittade inget sår så lindade över natten och på morgonen så var det lite bättre. På...
Svar
4
· Visningar
1 157
Senast: Deimion
·
Hästvård Är det någon som vet hur många tabletter och hur många gånger per dag man ska ge acetylcystein till häst? Fick höra att man kan ge...
Svar
11
· Visningar
10 636
Senast: NilaD
·
Hästvård Jag är ganska okunnig inom ämnet triangelmärkning, så ni får gärna hjälpa mig reda ut mina funderingar här :D I stallet står en...
Svar
15
· Visningar
2 912
Senast: _Runaway_
·
A
Hästvård Köpte en 5 åring som var besiktigad och röntgad helt UA. När hovslagaren kommer en vecka senare och ska sko så säger han att hästen... 2
Svar
28
· Visningar
4 087
Senast: NilaD
·
Hästvård Har av en granne fått förfrågan om att göra en hage på ett ganska stort område i anslutning till stallet, vilket skulle vara jättebra...
Svar
14
· Visningar
2 490
Senast: ginnies
·
A
Hästvård Var idag med en häst på böjprov. Det var två olika veterinärer som böjde. Den ena böjde tre ben och den andra ett ben. Det sista benet...
Svar
8
· Visningar
1 236
Senast: Havregryn
·
C
Foder & Strö Hur fodrar ni vid lågt antal hökg ? Har en liten fundering hur man ska fodra på bästa sätt för hästar som inte får så mycket hö och på...
Svar
6
· Visningar
1 194
Senast: Elina8
·
M
Foder & Strö Kan hästar bli något lösare i avföringen av proteinöverskott från enbart hösilage? De får inget kraftfoder som innehåller något protein... 2
Svar
27
· Visningar
3 452
Senast: mercedez
·
Hästvård Hej alla hästkunniga!! Jag skulle vilja ha lite av era erfarenheter. Jag har en 2,5åring som är ganska stor tycker jag. 168 över baken...
Svar
5
· Visningar
965
Hästvård Hej folket! Jag tänkte att jag skulle rådfråga lite angående min lilla häst. Det är så att hon har lyckats dra av sin baksko...
Svar
5
· Visningar
1 044
Senast: Mel
·
Hästvård Fång har av allt att döma blivit avsevärt vanligare i dag än det var på den tiden då jag startade mitt hästliv, för över 30 år sedan... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 498
Senast: ginnies
·
R
Hästvård Min häst är varmare i ena framhoven/benet, ungefär från kotan eller lite över. Och så ner på hoven. De andra tre hovarna är normala...
Svar
8
· Visningar
6 099
Senast: skuggi
·
Hästvård Våran 10åriga shettisvalack har sen ett ganska långt tag tillbaka haft diaree. Det syns ingenting på avföring i box/hage (ser normalt...
Svar
7
· Visningar
1 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka