Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Alla forna och nuvarande hästskötare/groomar, internationellt och nationellt, jag vill att ni ger era bästa tips! Era tips för att...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: Tagliabue
·
Hästvård Det verkar vara ett väldigt infekterat område, att döma av kommentarerna. Mitt ena fullblod har väldigt tunna sulor, och blir därmed...
Svar
15
· Visningar
1 394
Senast: norpan
·
B
Hästvård Förra veckan skoddes hästen om. Jag var inte där utan hovslagaren skor alltid själv och har gjort ett bra jobb i de tre år jag anlitat...
Svar
9
· Visningar
3 587
Senast: norpan
·
S
Hästvård Hej! När hovslagaren var ute i måndags och började använda hovkniven fick min häst kraftiga blödingar från båda bakfötterna, utan att...
Svar
16
· Visningar
3 363
Senast: Tussinussen
·
Foder & Strö och jag blir inte klok på hur mycket programmet vill att jag ska ge. TS 61 % Smältbart råprotein 49 g/kg foder Energi 6.1 MJ/kg...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: heidi maria
·
Foder & Strö Det står: Ts 4.0 5.3 32.0 Du har en rimlig grovfodergiva. MJ 53.3 63.1 18.4 Din häst får mer energi än medelhästen behöver. Håller...
Svar
11
· Visningar
1 435
Senast: sassymaddan
·
Hästvård Min medryttarhäst (islandsvalack) blir varje vinter tuggad på i hagen av de andra hästarna, främst i flankerna och kinderna. Även de...
Svar
5
· Visningar
966
Senast: Lona
·
Foder & Strö Min häst har rasat i vikt detta året och jag är i desperat behov av hjälp, tips och råd. Som det är nu går han mer eller mindre på...
2
Svar
39
· Visningar
4 712
Senast: Sasse
·
Hästvård Har en häst som under året haft kotledsinflammation med återfall. Senaste friskförklaringen i början på september. Efter det har vi...
Svar
13
· Visningar
1 467
Senast: Zebban
·
Foder & Strö har nog insett att min häst kanske är lite rundare än tidigare:o är nog så att han äter upp stoets frukost ute i hagen oxå han är...
Svar
17
· Visningar
1 075
Senast: timme
·
P
Hästvård ikväll är det -8.3 grader kallt, men friskt och gott... i stallet däremot var det +-0grader i eftermiddags, och stått stängt hela...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag undrar om jag missat något här... När jag gjorde identifikationen för mina shettisar i samband med passtvånget avstod jag från att...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Asa_S
·
H
Foder & Strö En liten undran: B-vitamn kan ju ges för att främja pälssättning. För oss människor är ju B-vitamin bra för hår och naglar, kan detta...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: PowerPinglan
·
Hästvård Tänkte att jag skulle ringa veterinären o höra oxå, men kan ju slänga ut frågan här oxå. Avmaskade pollen som styngeflugan i höstas men...
2
Svar
21
· Visningar
2 406
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hej :)! Min häst har fått regnskållor (väldigt lite dock). Jag känner mig ganska hemma med hur jag ska behandla dem (tvätta med lätt...
Svar
11
· Visningar
5 233
Senast: Centaur
·
J
Foder & Strö Hej allihopa! Ni som kan detta, är detta en bra analys av ett hösilage?! Värdena för 1:a skörd ligger ganska lika med ca 57 - 64 %...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: TinyWiny
·
L
Foder & Strö Jag har just köpt en 1,8 liters dunk med krafft oil. Den innehåller ren sojaolja och kostar över hundralappen. Nu undrar jag: går det...
Svar
5
· Visningar
4 957
Senast: spaderÄss
·
G
Hästvård :crazy: det här känns inget vidare. hästen i fråga är ett 7 årigt halvblod, tränas och tävlas LA dressyr, ägt honom ett år nu, har...
Svar
8
· Visningar
2 720
Senast: Targa
·
Hästvård vad tycker ni om denna hästen muskelmässigt och hullmässigt? förlåt för det dåliga bilderna:o...
Svar
7
· Visningar
1 004
Senast: timme
·
Hästvård hej det är såhär! jag får hem en helklippt häst 1. stallet jag står i erbjudder ej täckesbyten 2. stallet han ska stå i är ett...
Svar
18
· Visningar
1 539
Senast: sara_90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka