Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Hej! Jag undrar om någon här har erfarenhet av det skakande golvet. Det ska vara bra för bla musklerna (även senor, ligament mm.)...
Svar
16
· Visningar
1 896
Senast: Piffpuffen
·
Hästvård Hej alla morgonpigga bukisar! Vetten ville sist vi vaccinerade mot botulism att vi skulle samköra alla våra 5 som ska ha sista...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: glitter
·
Hästvård Ett sto i stallet har mycket besvärliga brunster. Var till klinik igår på gyn-koll och man upptäckte att hon inte släpper äggen som hon...
Svar
11
· Visningar
3 699
J
Hästvård Hej... Min pålle ska klippas om ca 4 timmar men jag har inte bestämt mig än hur?! Eftersom han är känslig för kolik vill jag att han...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: _Jezzie_
·
Hästvård Jag testar här, eftersom jag inte fick ngt svar under travforumet. Är ngt utav dessa dopingklassat? Är det 96 timmars karens på det...
Svar
1
· Visningar
641
Senast: Boj
·
A
Hästvård Min häst har lyckats få ett sår på utsidan av bakknät. Varje gång han reser sig upp rivs såret upp igen och spån/grus samlas i det. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 293
Senast: Yapp
·
Hästvård Har en frågan som skulle vara bra om jag fick svar på. Min kompis värkte sina hästar igår. På ena hästen hittade hovslagaren en bula...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: nabluch
·
Foder & Strö När uppstår det egentligen? Jag har alltid fått höra att hösilaget kan börja mögla om det kommer in luft i balarna, exempelvis om de går...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Amk
·
Hästvård Min häst har sedan en tid (månader) tillbaka haft en knöl alldeles vid tårkanalen. Först trodde jag att det var en vagel, men då den...
Svar
16
· Visningar
5 115
Hästvård Det rådet gäller ju för både folk och fä men VARFÖR är det så? Vad kan hända om man ätid druckit innan? På människa kan jag ju tänka...
Svar
18
· Visningar
4 561
Senast: Mitrolle
·
J
Foder & Strö Hej Jag har köpt en fölunge (sto storhäst) på 6 månader. Jag har haft henne hemma i tre veckor. Har påbörjat vaccinering (stelkramp +...
Svar
11
· Visningar
1 593
Senast: ameo
·
I
Hästvård Jag hyr en femåring just nu som har ett överben hb. Överbenet sitter på mitten av skenbenet på den inre sidan. Det känns mycket varmare...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: cutty
·
Hästvård Har läst lite om cushings, och det står att det mest drabbar äldre hästar. Kan det även drabba yngre hästar, tex under 10 år? Mvh Milene
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: lundborg
·
M
Hästvård Jag har skrivit här i forumet förut och det gäller min heta tävlingshäst. Sto 8 år 165 cm Jag fick analysen på mitt hösilage idag...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Hej! Min kompis kallblods nordis har slutat äta sitt kraftfoder.. Hon har ett bra hö som hon har fritillgång på så hon håller sig...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: skogersson
·
C
Foder & Strö Hej jo jag har ett kallblods sto när vi köpte henne var hon ganska kraftig,och hon såg högdräktig ut inte en muskel på ryggen ...
Svar
17
· Visningar
1 541
Senast: mackan
·
Hästvård är det ngn som testat bägge (nu merar jag höåse en sån med ett hål i, inte IKEA påsarna förstås :angel:) och kan uppskatta huruvida...
Svar
2
· Visningar
1 024
Senast: mackan
·
Hästvård Hjälp alltså! Jag och en av mina bästa kompisar delas stall och igår vid lunchtid fick min vän och jag lasta hennes welshponny i...
Svar
10
· Visningar
2 918
Senast: Exit
·
Hästvård Jag har ett problem som jag är väldigt fundersam över. Min hästs ögon rinner och har gjort det till och från sen i somras. Oftast är det...
Svar
19
· Visningar
2 169
Senast: fjordtokan
·
L
Hästvård hej Har lagt in en tråd tidigare som beskriver mitt problem lite ytterliggare, handlar om min 6åriga foderhäst som jag har haft stora...
Svar
6
· Visningar
1 428
Senast: lindberg18
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka